خیلی کوتاه آمدم؛ منتظر مرحله بعدی باشید


ساعت: 20:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891310

رهبر جنبش صدر عراق با بیان اینکه گروه های سیاسی مناظره عمومی با وی را نپذیرفتند، گفت: همه باید منتظر اقدام بعدی این جنبش باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مقتدی صدر، رهبر نهضت صدر، بعدازظهر امروز شنبه (۸ مرداد) گفت که به سازمان ملل پیشنهاد داده است که یک نشست گفتگوی زنده یا مناظره عمومی با همه گروه‌های سیاسی برگزار کند.

صدر با بیان اینکه پاسخ مشخصی از گروه های سیاسی در این زمینه دریافت نکرده است، در صفحه توئیتر خود نوشت که پاسخ دریافتی از طریق واسطه بی فایده است و پاسخ آنها حاوی مطالبی در مورد مطالبات انقلابیون و آنچه در ذهن است می باشد. از ملت نبود.”

رهبر جنبش صدر گفت: گروه های سیاسی هیچ اهمیتی به این مسائل نمی دهند و بنابراین همه باید منتظر اقدامات بعدی ما باشند.

و ادامه داد: از این پس از ما انتظار مکالمه محرمانه دیگری نداشته باشید. من چیزی را از مردم پنهان نمی کنم و با فاسدان و کسانی که می خواهند مرا بزنند یا بکشند، معاشرت نخواهم کرد.

الصدر در پایان گفت که امتیازات زیادی به خاطر ملت و صلح در عراق داده است و ما منتظریم ببینیم چه اصلاحاتی برای نجات عراق دارند.

ادعای صدر مبنی بر مناظره با گروه های عراقی در حالی مطرح شد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر، گفتگوی ملی برای حل بن بست سیاسی در آن کشور برگزار کرد که صدر یا هیچ نماینده ای از جنبش در آن حضور نداشت.

پس از پایان این نشست، حاضران با صدور بیانیه ای مشترک تاکید کردند: مردمی که در این نشست گرد هم آمده اند با پایبندی به اصول ملی و ایجاد راه حل برای همه بحران ها از طریق گفت وگو و با روحیه برادری و همکاری برای حفظ وحدت عراق و عراق، راه حلی برای همه بحران ها ایجاد می کنند. امنیت مردم این کشور و ثبات آن و نیز ماندگاری نظام دموکراتیک مبتنی بر قانون اساسی را اعلام کردند و در عین حال بر اولویت دادن به منافع ملی و روحیه همبستگی مردم این کشور تاکید کردند. کشور برای حل بحران سیاسی کنونی عراق.

پس از بی نتیجه ماندن روند تشکیل دولت جدید عراق پس از انتخابات 2021، در ده ماه گذشته اخیراً «چارچوب هماهنگی» (چارچوب هماهنگی) ائتلاف متشکل از احزاب شیعه که بزرگترین فراکسیون پارلمان هستند، ایجاد شد. به عنوان نامزد معرفی شد “محمد شیعه السودانی” او پست نخست وزیری را بر عهده گرفت تا امیدها را در عراق برای تشکیل دولت و حل مشکلات باقی مانده زنده کند. اما اقدامات صدر در اشغال ساختمان پارلمان عراق را بار دیگر در بن بست سیاسی قرار داد.

شورشیان حامی رهبر فعلی همچنان در منطقه سبز و ساختمان پارلمان نشسته اند تا از تشکیل دولت جدید جلوگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید