پایان سرما در لاریجان; خیلی دور خیلی نزدیک/1402; وعده جدید برای تکمیل گازرسانی به منطقه لاریجان


ساعت: 09:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۰۱
کد خبر: 1884853

منطقه لاریجان در ایام سال دمای منفی 30 درجه را لمس می کند و این شرایط گرمایش را برای مردم منطقه سخت می کند، تامین گاز این منطقه برای ساکنان به آرزو تبدیل شده است، با فرا رسیدن فصل سرما، گرما تبدیل به یک چالش برای مردم این منطقه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; منطقه لاریجان در ایام سال دمای منفی 30 درجه را لمس می کند و این شرایط گرمایش را برای مردم منطقه سخت می کند، تامین گاز این منطقه برای ساکنان به آرزو تبدیل شده است، با فرا رسیدن فصل سرما، گرما تبدیل به یک چالش برای مردم این منطقه می شود.

سرمای لاریجان نیاز روزانه مردم به انرژی گرمایشی را گره زد و به بزرگترین نیاز تبدیل کرد، روند کند گازرسانی که بزرگترین دلیل صعب العبور بودن منطقه است.

همه این موارد از یک طرف و نقشه برداری از عرضه LPG از طرف دیگر و ناآگاهی مردم بر مشکلات آنها افزود که باید کارت سوخت بگیریم و از لحظه اطلاع رسانی و ثبت نام به با دریافت کارت، کمبود بنزین و نفت برای شارژ کارت داشتیم.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی از ابتدا خوب نبوده است، اظهار داشت: بسیاری از افرادی که ساکن بومی هستند، فرم شهر را پر کردند و به همین دلیل سوخت کمتری دریافت کردند، کارت ها دیر رسید و دیر شارژ شد، برای افرادی که سوخت گیری نکردند، این کار را انجام دادند. بنزین و نفت نمی داد و مدتی بود که خیلی ها مشکل داشتند.

این پرورش دهنده ادامه داد: 300 لیتر برای ساکنین محلی و شهری هزار لیتر در نظر گرفته شده، فواصل انشعابات و آبادی ها زیاد است و مردم در طی مسافت های طولانی برای حمل و نقل مشکل دارند.

جمعیت لاریجان در برخی از ماه های سال به 100 هزار نفر می رسد، 3000 نفر ساکن دائمی هستند.

سید عباس حسینی فرماندار آمل به شرایط کنونی جامعه اشاره و اظهار کرد: در شرایط فعلی حجم زیادی از درخواست ها در این مدت وجود دارد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، استان و شهرستان. ، باید بتوانیم از ظرفیت های منطقه ای استفاده کنیم و روند فعلی را تغییر دهیم

وی با اشاره به اینکه لاریجان باید به دلیل محرومیت این بخش خاص دیده شود، نیاز به تغییرات اساسی در نگاه به این منطقه وجود دارد، تصریح کرد: لاریجان باید در جهت بهره وری، اشتغال و فعالیت های درآمدزایی باشد و علیرغم اینکه پتانسیل نهفته ای که در این بخش وجود دارد، نیازمند تلاش دهیاران و شوراها برای موفقیت در روند جدید است.

فرماندار عامل تاکید کرد: پیش بینی می شود در جلسه آتی دهیاران و شوراها با طرح و پروژه به جلسه بیایند و در حوزه های مختلف به ویژه با بهره گیری از تسهیلات برای گروه های آسیب دیده و توسعه روستایی اعتبارات مناسب دیده شود چرا که و همچنین در ایجاد روستاهای نمونه و به عنوان مثال روستاییان باید برنامه خاصی داشته باشند و در اجرای آن تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه مشکل گازرسانی در بخش لاریجان برطرف شده و برای چهار کیلومتر مجوز اولیه صادر شده و عملیات اجرایی آن از هفته آینده آغاز می شود، گفت: در حوزه راه نیز با توجه به اینکه اکثر جاده های منطقه در حال حرکت هستند و همچنین بودجه اندک، کندی پروژه ها طبیعی است.

حسینی تصریح کرد: دستگاه های خدمات رسان در مواقع بحران موظف به ورود هستند و نمی توانند خدمات دائمی خود را مشروط کنند. گاردریل مورد نیاز منطقه نیز با مشورت اداره کل راهداری استان در دستور کار قرار دارد که البته برای انجام این امر باید توسط مسئول اداره لاریجان پیگیری شود.

فرماندار عامل با اشاره به اینکه روستاییان باید برای تامین آب روستاها به آبفای تلاش کنند تا مشکلات حوزه آبرسانی برطرف شود، گفت: در این منطقه شرایطی وجود دارد که با پیگیری دهیاران و رایزنی های اداری می توان آن را حل کرد.

وی تاکید کرد: پروژه گاز و فیبر نوری لاسم نیز در حال پیگیری است و طرح گازرسانی منطقه نیز در حال انجام است.

مایلی رستمی، مدیرعامل شرکت گاز مازندران نیز گفت: 99 درصد خانوارهای شهری و 96 درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

وی افزود: گازرسانی به بخش کوهستانی لاریجان آمل مشمول تعهدات سال 1403 است و بر اساس دستور استاندار، گازرسانی این منطقه در پایان سال 1402 به پایان می رسد و مردم روستاهای این منطقه. مناطق از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

مایلی رستمی افزود: در حوزه گازرسانی به شهرها و روستاهای استان نیز در سه ماهه نخست امسال هشت هزار مشترک جدید پذیرفته شد و تعداد کل مشترکان استان به یک میلیون و 572 هزار و 701 مشترک رسید.

وی گفت: در بخش صنعت برای 105 سایت باقی مانده مصوب شورای اقتصاد برنامه ریزی شده است که شامل مرغداری، دامپروری، گلخانه و کارخانه آسفالت می شود.

مایل رستمی ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم بیش از 70 درصد واحدهای مشمول مصوبه شورای اقتصاد را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس شرکت گاز مازندران گفت: در سال گذشته 438 کیلومتر شبکه تامین و توزیع در استان احداث و 20 هزار و 349 انشعاب و پذیرش 55 هزار و 620 مشترک جدید و 33 هزار و 500 متر مکعب در ساعت گاز طبیعی جایگزین سوخت های فسیلی در استان شد. صنایع استان که شامل 301 واحد صنعتی می باشد.

حدود یک دهه است که صحبت از گازرسانی به خانوارهای منطقه کوهستانی لاریجان آمل است. با این حال، این پروژه هنوز به پایان نرسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید