دادستان کل: مردم در حال حاضر نباید روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند

دادستان کل: مردم در حال حاضر نباید روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند

روز جدید : دادستان کل کشور از تشکیل کمیسیون مشترک بررسی وضعیت بورس خبر داد و به مردم توصیه کرد تا زمانی که تکلیف ارزهای رمزنگاری شده در قانون و از منظر قانونی مشخص نشده در این حوزه سرمایه گذاری نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز روابط عمومی قوه قضاییه در خصوص دستور رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به تخلفات بورس گفت: کمیته هماهنگی صندوق مشترک تشکیل شده است. بورس اوراق بهادار ما روی قوانین، تعهدات و تعهدات قانونی با هم کار خواهیم کرد و امیدوارم در یک زمان مشخص کار را به پایان برسانیم.

وی افزود: دولت سیزدهم برای حل مشکل بورس تلاش می کند و قطعا می توانیم با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و کارکنانی که اخیرا در سازمان بورس شروع به کار کرده اند تحقیقات لازم را انجام دهیم و با آن ها برخورد کنیم. که می تواند مرتکب تخلف شده باشد.»

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر ساماندهی وضعیت ارزهای دیجیتال گفت: متأسفانه امروز ارزهای دیجیتال آسیب دیده اند و برخی افراد به دلیل عدم توجه به عواقب آن دچار مشکل شده و ممکن است در دام کلاهبرداران افتاده باشند.

وی با اشاره به پرونده کریپتولند افزود: در خصوص ارزهای رمزنگاری شده با بانک مرکزی و مجلس مکاتباتی داشته ایم تا وضعیت ارزهای دیجیتال برای مردم مشخص شود.

مردم در حال حاضر مجبور نیستند روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند

منتظری تاکید و توصیه کرد: مردم تا زمانی که تکلیف رمز ارز در قانون و از نظر قانونی مشخص نشده در این حوزه سرمایه گذاری نکنند چرا که بسیاری از افرادی که وارد این معرکه شدند دچار مشکل شدند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه های مردمی نیز از بین رفته است و از سوی دیگر پرونده های قضایی زیادی در قوه قضاییه مطرح است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره پرونده آزوویکو گفت: در این پرونده با توجه به اینکه این پرونده در حوزه های قضایی متعددی مطرح شده و افراد زیادی شاکی هستند، لازم است پرونده ها جمع آوری و وضعیت پرونده مشخص شود. بدهی شرکت به مردم.»

وی ادامه داد: مقرر شده یکی از قضات دادسرای کل کشور پاسخگوی این پرونده باشد. در صورت وجود احتمال تجمیع، مورد تجمیع و در صورت عدم امکان درخواست ارجاع است، زیرا موضوع و طرف شکایت نیز یک نفر است، اما در شهرهای مختلف شبهات زیادی وجود دارد.

دادستان کل کشور ابراز امیدواری کرد که ظرف یک تا دو ماه آینده این پرونده توزیع شود و مردم به حق خود برسند.

منتظری در پاسخ به سوالی درباره برنامه رئیس قوه قضاییه برای استفاده از مجازات های جایگزین گفت: این موضوع از سوی رئیس قوه قضاییه مطرح شده و از نظر قانونی برای حبس با مجازات های جایگزین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: از نظر کارشناسی باید به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه رسیدگی شود که بسیار خوب است.
دادستان کل کشور افزود: مبنای حکم مجازات جایگزین حبس بر اساس قانون است، اما نحوه برخورد و تصمیم گیری در مورد آن نیاز به بررسی میزان آن داریم.

دیدگاهتان را بنویسید