داستان تجمع بزرگ در چهارراه پدر شرح داده شده است


ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1807131

معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار به بیان خاطراتی از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و تجمعات مردمی در شهرستان های گچساران و باشت پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون سیاسی و امنیتی سابق استاندار کهگیدویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با تبریک دهه مبارک فجر گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران فقط یک اتفاق نبود، بلکه تحولی اساسی بود که در آن تحولی اساسی ایجاد شد. اثرات داخلی و خارجی زیادی دارد.

فتح محمدی گفت: کارها، پیامدها و دستاوردهای ارزشمند نظام و انقلاب باید حفظ و به نسل جوان کشور به عنوان آینده سازان ایران اسلامی منتقل شود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های سیاسی در حال حاضر است، گفت: در زمانی که تصور می‌شد دین و ارزش‌های دینی فراموش شده و توانایی تحریک مردم علیه حکومت‌های فاسد از بین رفته است. «یک انقلاب مذهبی در خاورمیانه رخ داد که دانشمندان علوم سیاسی و سیاستمداران کهنه کار را شگفت زده کرد و نظریه پردازان انقلاب را وادار کرد تا در نظریه های خود تجدید نظر کنند.

محمد ادامه داد: همچنین انقلاب اسلامی در زمانی رخ داد که آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی نقاط مختلف جهان را تقسیم کرده بودند و به شدت از متحدان خود در کشورهای مختلف حمایت می کردند و انقلاب ایران نه تنها در یک کشور دوردست. جایی که یکی از متحدان اصلی آمریکا در نقطه بسیار مهمی از جهان قرار داشت و علاوه بر سودی که برای ایالات متحده داشت، زمینه بسیار ارزشمندی را برای درگیر کردن ایالات متحده در امور اطلاعاتی و جاسوسی و جلوگیری از گسترش اتحاد جماهیر شوروی فراهم کرد. خاورمیانه و جهان آزاد

وی افزود: زمانی که حضرت امام به وطن بازگشتند، ما دانش آموز مقطع متوسطه بودیم و از آنجایی که در حوزه علمیه باشت و گچسر درس خواندیم، شاهد شهادت شهدای گچساران نیز بودیم. آن روزها با حضور روحانیون و افرادی که در این عرصه فعال بودند، موکب ها و تجمعاتی در مقابل امام برگزار می شد که توانستیم در آن حضور پیدا کنیم.

محمد ادامه داد: علاوه بر تأثیر روحی روانی در سراسر کشور، در نتیجه آثار خوبی که وجود امام و انقلاب اسلامی در ایران، کشورهای اسلامی و سایر کشورها به جای گذاشته است، در استان ما این نشاط معنوی اسلامی است. و استقلال سیاسی گسترش یافت و طبیعتاً مردم ما این شادی و نشاط را احساس کردند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات فرمانداری در ادامه با تاکید بر اینکه استان ما در حوزه خدمات و زیرساخت ها به دلایل مختلف کمترین توجه را به رژیم پهلوی داشته است، خاطرنشان کرد: جاده و… دارد و حتی پهنای باند اینترنت امروز یک است. از مطالبات روستاییان ما که نشان می دهد با توجه به ظرفیتی که در ایران وجود دارد، تقاضا برای مردم افزایش یافته و بسیاری از نیازهای مردم برآورده شده و انتظارات و مطالبات مردم افزایش یافته است.

وی افزود: امام خمینی(ره) توجه ویژه ای به فقرا داشتند و می فرمودند این انقلاب متعلق به محرومان و پابرهنگان است. این نگاه ویژه به اقشار ضعیف از جمله استان ما، آن را به منطقه ای خاص در کشور تبدیل کرده است و توجه به خدمات و رفاه عمومی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

محمدی با بیان خاطراتی از روزهای اول انقلاب و قبل از آن می گوید: آن زمان در دبیرستانی در منطقه باشت درس می خواندم و اتفاقاً هر هفته و شاید هر روز جلسات، گردهمایی ها و صحبت های زیادی برگزار می شد. قبل از روی کار آمدن امام خمینی (ره) در اوایل بهمن ماه، قرار بود گچساران و باشت در حوزه انتخابیه ممسنی با هم دیدار کنند و در منطقه کپنهاگ-امروز یا سورنا گردهمایی مشترکی داشته باشند که از همه روستاها و نقاط مختلف کشور با هم دیدار کردیم. شهر پدر وقت بند بود حرکت کردیم و مردم این راه طولانی را مسلح طی کردند.

وی ادامه داد: وقتی به این منطقه رسیدیم، اقوام آن روز در منطقه ژاندارمری با مردم همراهی کردند و مردم حمله نکردند. تجمع بزرگی در چهارراه ده بزرگ، چاه طلح و چالمور در باشت بعد از پل بریم و حجت‌الاسلام برگزار شد و مسلمانان سید محمود کاظمی در آنجا سخنرانی کردند و پیام‌های امام خمینی (ره) به شهرها و استان‌ها منتقل شد. تحویل داده شد و جلسات و مجامع بعدی اطلاع رسانی شد.

محمدی ادامه داد: این تجمع یکی از بزرگترین تجمعات در حوزه انتخابیه باشت و گچساران از زمان شهادت 6 نفر در شهرستان گچساران بود و احساس کردم مردم تمام وقت، امکانات و ظرفیت لازم برای شرکت در این عید بزرگ را دارند. کشور همان کاری را که کردند با ما کردند و حاضر بودند تمام ظرفیت و دارایی خود را بدهند. وقتی از امامزاده زادخمد به روستای مرازان رفتیم وسیله نقلیه نداشتیم اما همین روستاها از این جمعیت زیاد استقبال کردند و نوید یک انقلاب شکوهمند بر اساس خواست مردم بود. امیدوارم بتوانیم این خدمت صادقانه را ادامه دهیم تا شادی و دلگرمی مردم در این مسیر حفظ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید