داستان جوهر عشق; کویل خیلی گیج شده

داستان جوهر عشق;  کویل خیلی گیج شده

روز جدید یک هفته پس از انتشار تصویر چهره مجروح گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی در رسانه ها و فضای مجازی، صداوسیما در گزارشی با انتشار تصاویری مبنی بر ضرب و شتم گوهر عشقی از سوی ستار بهشتی واکنش نشان داد.

یک هفته پس از انتشار تصویر چهره زخمی گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی (که در آبان ماه 91 پس از انتشار مطالبی در وبلاگش به اتهام اقدام علیه امنیت ملی احضار شد، اما در بازداشت درگذشت) در رسانه ها منتشر شد. و فضای مجازی .. صداوسیما در واکنش به این گزارش، تصاویری از نظارت تصویری منتشر کرد که گویا لحظه برخورد گوهر عشق را ثبت کرده است.

گوهر عشقی روز پنجشنبه 18 آذرماه با انتشار ویدئویی گفت در حالی که قصد رفتن به امامزاده محمدتکی رباط کریم محل مزار پسرش را داشت، سرنشینان یک موتورسیکلت به او حمله کردند و او را به سمت محل آرماتور هل دادند. گوهر عشقی همچنین گفت که پس از حمله از هوش رفت و در بیمارستان به هوش آمد.

سه روز بعد، موسی گازانفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی نیروی انتظامی گفت که شاید شناسایی موتورسواران امکان پذیر نباشد، اما نهادهای امنیتی و انتظامی باید اقدامات لازم را انجام دهند. او به دروغ گفت و از طریق تصاویر دوربین های مداربسته نشان داد که زن سالخورده ای هنگام عبور از ساختمان نیمه کاره ناگهان روی زمین افتاده و چند نفر به کمک او آمده اند. این گزارش حاکی از آن است که گوهر عشقی سر مزار پسرش نرفته، بلکه برای تزریق دومین نوبت واکسن تاج گلی رفته است. وی در پاسخ به این گزارش اینستاگرامی گفت: اما چرا از روز اول چنین فیلمی را منتشر نکردند. گوهر عشقی همچنین ادعای مرگ خود را برای این واکسن تکذیب کرد و گفت که در تابستان واکسینه شده است.

انتقادهای زیادی به این گزارش و نوع روایت صداوسیما وارد شد. از جمله اینکه چرا همزمان به گوهر عشق نرفتند تا او بتواند این روز و حتی قصه گویی متفاوت را توضیح دهد.
مهدی نصیری در واکنش به این گزارش تلویزیونی نوشت: صدا و سیما و سایر خبرگزاری ها که بودجه میلیاردی برای پوشش اخبار و افکار عمومی در اختیار دارند، موظف شدند در اولین روز پخش و پخش در فضای مجازی صحت این خبر را بررسی کنند. فضا. “نه چند روز دیگر.”

عباس عبدی، فعال سیاسی نیز در کانال تلگرامی خود در واکنش به گزارش صداوسیما نوشت: حکم نهایی برای مردم است. اما فراموش نکنیم که حتی اگر این موضوع صحت داشته باشد، مرجع ابلاغی دو مشکل جدی دارد. اول اینکه اگر گفته خانم در این گزارش تایید می شد آیا حق انتشار گزارش را داشتند؟ دوم اینکه تاریخچه این رسانه بی طرف را تحریف می کند و اعتبار هر گفته را زیر سوال می برد. “آیا رسانه ها گزارشی از وضعیت ستار بهشتی و ادعای فوت وی تهیه و منتشر کردند؟”

وی ادامه داد: سوال دیگر این است که آیا ممکن بود خبرنگاران مستقل در همان روز یا فردای آن روز یا حتی الان بروند و گزارشی از آن گزارش کنند؟ خیلی ها می پرسند اگر حرف شما درست است، پس چرا خبرنگاران مستقل نمی توانند اخبار را پوشش دهند یا فیلم های ضبط شده در این مراسم و غیره را تماشا کنند؟ این سوگیری برای رد هر ادعا کافی است.»

عبدی نوشت: «چرا گزارش رادیویی قانع کننده نیست؟ حتی اگر درست باشد، مشکل کمبود رسانه واقعی و قابل اعتماد است. «بقیه چیز ثانویه است و تا زمانی که مشکلی وجود داشته باشد، خط بین حق و باطل به همان اندازه روان و مبهم خواهد بود.

پس از این اتفاق اما شاهد دو داستان کاملا متفاوت هستیم. یکی از قربانی و دیگری از رادیو. در هر دو داستان ابهاماتی وجود دارد که برای آن باید اسناد بیشتری ارائه کرد و حقایق را یافت.

به گفته محمدعلی ابطحی، وی در توییتی نوشت: «در تلویزیون می گویند مادر ستار بهشتی گیج شده و روی زمین افتاده است. او از تمام لحظاتش فیلم نشان داده و می گوید موتورسوار نبوده است. نمی دانم گزارش تلویزیون درست است یا نه. «به او گفتم اگر گزارش تلویزیونی درست است، موظف نباش. عطاءاله مهاجرانی نیز در توئیتی نوشت: «به نظر من این رویکرد جدید سازمان صدا و سیما بسیار هوشمندانه است. اکنون زمان آن است که بی بی سی و دیگران از ماجراجویی خود دفاع کنند. «این رویکرد خبرگزاری صداوسیما حرفه ای و موثر است. باید دید صداوسیما طی چند روز آینده چگونه از گزارش خود دفاع خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید