داستان معلم تربیتی که دانش آموزی را بدون حجاب لگد زد

داستان معلم تربیتی که دانش آموزی را بدون حجاب لگد زد

روز جدید تعدادی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با راه اندازی کمپینی علیه استاد آموزش و پرورش مدعی شدند که این استاد دانشجو را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

ماجرا از یک کلاس آموزشی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شروع شد. کلاسی با معلم و دانش آموز که دانش آموزی بدون حجاب وارد کلاس می شود و به تذکرات معلم برای ترک کلاس بی توجهی می کند، اما چه می شود؟

روز شنبه 21 دی ماه 1401 در کلاس یکی از اساتید مدعو معاونت آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) که از ساعت 10 صبح الی 12 بعد از ظهر در مدرسه پسرانه ابوریحان برگزار شد. در ساختمان، یک دانش آموز دختر بود که پس از اخطار معلم کلاس را ترک کرد. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و اتفاقی رخ داد.

این موضوع را از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) پیگیری کردیم و عباسعلی جنتی زاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شاهد دروغ گویی برخی افراد مغرض در این باره بوده ایم. وی گفت: این اتفاق روز شنبه 21 آذرماه امسال در کلاس یکی از اساتید مدعو وزارت آموزش و پرورش از ساعت 10 تا 12 در ساختمان ابوریحان رخ داد.

جنتی زاده با اشاره به اینکه کلاس های آموزشی برای مقاطع کارشناسی و دانشجویان به صورت جداگانه برگزار می شود، تصریح کرد: در این کلاس که برای دانشجویان امسال تشکیل شده بود، یکی از دانش آموزان دختر بدون اجازه استاد مدعو وارد کلاس شد که مجبور به ترک کلاس شد. کلاس

وی خاطرنشان کرد: اما پس از خروج این زن از کلاس دانش آموزان، دانش آموزی بدون حجاب وارد همان کلاس شد و معلم هر چقدر به او تذکر داد از کلاس خارج نشد تا در نهایت معلم مجبور شد او را به کلاس. کلاس باید همراه باشد.

جنتی زاده ادامه داد: اما متأسفانه تعدادی از دانشجویان با نیات مشکوک کمپینی علیه استاد آموزش و پرورش به راه انداختند و مدعی شدند که این استاد با دانشجو تماس فیزیکی داشته است. در حالی که خود دختر این مشکل را تکذیب کرد و از معلم عذرخواهی کرد.

وی گفت: نکته جالب در این ماجرا این است که استاد مدعو معارف، روحانی 65 ساله ای است که سابقه خشونت و درگیری نداشته است. از سوی دیگر، مبتکران این ماجرای ساختگی هیچ سندی برای اثبات ادعای خود ندارند و کمپین و امضا جمع آوری کرده اند تا معلم را با دروغی خودساخته اخراج کنند.

جنتی زاده یادآور شد: همچنین قبل از تشکیل این کلاس شعاری بر دیوار کلاس نوشته شده بود که محتوای آن توهین به روحانیت و شخصیت معنوی معلم کلاس بود.

وی افزود: این موضوع طی روزهای آینده در کمیته انضباطی دانشگاه برخورد قانونی خواهد شد و در صورت ضایع شدن حق با متخلف بر اساس ضوابط انضباطی دانشگاه برخورد خواهد شد و انتظار داریم دانشجویان از خودداری کنند. انتشار شایعات و شایعات بی اساس در مورد این ماجرا.

از سوی دیگر عده ای از دانشجویان در نامه ای به سیدعلی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین (ره) اظهار داشتند: با توجه به حادثه ای که در روز شنبه 21 دی 1401 در کلاس انسانی در اسلام در خصوص هتک حرمت به «پروفسور براری» خطاب به یکی از دانش‌آموزان این کلاس آموزشی که هنگام افتادن حجاب با لگد به پشت و بی‌احترامی به وی و همچنین نقض اصل 23 قانون اساسی که می‌گوید: «تعریف عقاید تخلف است و هیچ‌کس قابل اتهام نیست». ما می خواهیم این استاد هر چه زودتر از دانشگاه اخراج شود.

برخی از گروه های فعال دانشجویی در پاسخ به این اقدام در دانشگاه منفعل نماندند و بیانیه های جداگانه ای صادر کردند.

در بخشی از متن بیانیه سازمان جامعه اسلامی دانشجویان آمده است:

طی چند روز گذشته خبر درگیری یکی از اساتید آموزش و پرورش با دانشجوی دختر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در فضای مجازی به حدی بود که کمپین مجازی برای مقابله و اخراج تشکیل شده است. استاد مورد نظر

موضوعی که تا به امروز مورد توجه قرار گرفته است. این حادثه روز شنبه 21 آذرماه سال جاری در کلاس یکی از معلمان اداره آموزش و پرورش از ساعت 10 الی 12 در ساختمان ابوریحان رخ داد.

لازم به ذکر است که اطلاع رسانی و شفاف سازی در این خصوص از سوی هیچ سمتی اعم از شورای صنفی، کمیته انضباطی، حراست، روابط عمومی دانشگاه و یا کانال های مرتبط دانشگاه صورت نگرفته است که جای تاسف دارد و نگرانی وجود دارد که این نقص وجود داشته باشد. فضایی را برای سوء استفاده از سوی برخی فراهم کرد.

در نتیجه ما فعالان دانشجویی، روابط عمومی و مسئولین ذیربط دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اکیداً خواستار رسیدگی سریع و اعلام گزارش شفاف از جمله انتشار فهرست کلاس‌ها، بازرسی دوربین‌های مداربسته و اطلاع رسانی جلسات کمیته انضباطی (در صورت تشکیل) در خصوص وقایع قبلی آمده ایم و تقاضا داریم برای هر گونه تخلف و تخلف مسئول این حادثه طبق قانون محاکمه شود تا از تکرار موارد مشابه در کشور جلوگیری شود. محیط علمی دانشگاه و برای حفظ حیثیت و قداست دانشگاه.

در بخشی از متن بیانیه سازمان انجمن اسلامی دانشجویان نیز آمده است:

اطلاع رسانی به دانشگاهیان محترم روز شنبه 21 آذرماه در کلاس آقایان که در ساختمان ابوریحان دانشگاه برگزار شد، معلم کلاس با ورود به کلاس، وی و جامعه مدرسین و روحانیون را با شعارهای توهین آمیز، توهین آمیز، رکیک، زشت و زننده خطاب کرد. روی دیوار و تخته وایت برد کلاس نوشته شده است.

سپس یک دانش آموز دختر وارد کلاس پسران می شود! و عدم رعایت پوشش قانونی خود، هنجارشکنی کرده و با سرپیچی از تذکر معلم، کلاس را ترک کرد.

متأسفانه در روزهای اخیر با اخبار جعلی و دور از واقعیت، یک طرفه و برنامه ریزی شده مواجه شده ایم که نتیجه آن توهین به جایگاه کرامت روحانیت است.

انجمن اسلامی دانشجویان در محکومیت هتک حرمت معلم و صنف دانشگاه، موضع خود را به صورت رسمی و صریح بیان می کند:

1) خواسته ما از مدیریت دانشگاه و رئیس حراست این است که در صورت اعتقاد به انقلاب و اسلام و نظام جمهوری اسلامی هرچه سریعتر خط مشی خود را برای متخلفان نظم عمومی دانشگاه روشن و پیگیر باشند. حادثه اخیر و اقدام قانون برای جلوگیری از تکرار آن. ما دانشجویان انقلابی از ریاست محترم دانشگاه که مردی دلسوز و عالم است تقاضا داریم که از سوء مدیریت جلوگیری کند و اجازه سوء استفاده از دانشگاه را به عوامل بیرونی ندهد.

سوال ما از حراست دانشگاه این است که آیا اسلام و انقلاب اسلامی خط قرمز آنها نیست؟! و اگر هست چرا با دانش آموزانی که به نام اعتراض دست به فحاشی و هتک حرمت و اخلال در روند آموزشی می زنند و به مبانی اسلام و انقلاب اسلامی توهین می کنند برخورد قانونی صورت نگرفته است؟!

۲) حمایت خود را از اساتید انقلابی دانشگاه اعلام می کنیم و همواره بر اجرای قانون و مقررات دانشگاه تاکید داریم. بیانیه اخیر وزارت آموزش و پرورش هر چند مورد تایید #انجمن_اسلامی_دانشجویان قرار گرفته است، اما کافی نیست و نشانه هایی از دوبینی دیده می شود. مدیر محترم اداره آموزش و پرورش نسبت به برخورد قانونی و تربیتی با افراد ایجاد کننده تنش در کلاس اقدام نمایند.

3) از مسئولین دانشگاه تقاضای پیگیری و صدور حکم قانونی برای متخلفین از قوانین دانشگاه داریم.

4) همچنین از دانش آموز خاطی که بر خلاف قوانین آموزشی باعث ایجاد تنش در کلاس شده است، اعلام می داریم که علناً عذرخواهی کرده و دلایل احتمالی که باعث تحریک وی توسط برخی از دانش آموزان کلاس شده است، در غیر این صورت #انجمن_اسلامی_دانشجویان را به اطلاع مسئولان مربوطه برسانیم. حقیقت ماجرا را در پیام های بعدی خود توضیح خواهد داد.

5) شایستگی و منش و نوکری این معلم ارجمند سالهاست که برای همه شناخته شده است. #کانون_اسلامی_دانشجوئی به ایشان و سایر اساتیدی که این روزها به اتهامات مشابهی متحمل شده اند اعلام میدارد که به عنوان بزرگترین تشکل رسمی دانشگاه هیچگاه در حمایت از ایشان و سایر اساتید محترم کوتاهی نخواهد کرد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که نباید به راحتی از کنار این مشکل گذشت. به احتمال زیاد این سناریو در سایر دانشگاه ها نیز اجرا خواهد شد. هدف اصلی برنامه ریزان و برنامه ریزان و برهم زنندگان نظم عمومی دانشگاه ها حذف هر چه بیشتر معلمان انقلابی و موثر دانشگاه و انفعال در جبهه ارزشی است. از دانشجویان عزیز انتظار می رود ضمن حفظ بصیرت خود، جامعه دانشگاهی را در سطح وسیع تری از این طرح مطلع سازند.

متن منتشر شده توسط هاشم قربانی، مدیر گروه آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به شرح زیر است:

به اطلاع میرسانم حادثه رخ داده در یکی از کلاسهای اسلامی در روز شنبه 21 آذرماه سال جاری ( مدرس مهمان گرامی گروه ) در حال پیگیری است. لازم است قبل از قضاوت جزییات حادثه روشن شود.

آنچه مسلم است حضور دانش آموز در کلاس درس آقایان بدون اجازه استاد بوده است. همچنین هویت نامعلوم دانشجوی محترم و تلاش دوستان برای پرهیز از تعلیق و برخورد انضباطی نسبت به وی و نیز درخواست میانجیگری آنان برای پایان دادن به این موضوع، جای نگرانی دارد.

اما صحبت های استاد و دانشجو و نحوه مواجهه استاد با وی، علت حضور غیرقانونی دانشجو در کلاس و شرایط عمومی پیش آمده در کلاس در حال بررسی است.

رهبری ریاست معارف اسلامی با تاکید بر رعایت اخلاق در تمامی امور دانشگاهی، این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد. نه یک حق دانشجوی دختر پایمال می شود و نه حیثیت یک استاد. از یک سو این موضوع به دقت بررسی خواهد شد و از سوی دیگر بزرگ نمایی مشکل و سوء استفاده های احتمالی محکوم می شود.

متأسفانه در دو سه روز اخیر شاهد گزارش های کذب و اغراق آمیز از این حادثه در فضای مجازی بوده ایم. چنین برداشت هایی هرگز کمکی به حل مشکل نمی کند، بلکه باعث سوء استفاده های نابه جا در فضای رسانه ای می شود.

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) همواره در توسعه علم و اخلاق و عقلانیت مبتنی بر اسلام پیشرو بوده است و همه دانشجویان، اساتید و کارکنان بر این امر واقف هستند.

تمامی دانشجویان عزیز دانشگاه که با سبک مدیریتی گروه معارف اسلامی در دانشگاه آشنایی دارند، به خوبی می دانند که رویکرد اصلی گروه، مسئولیت پذیری، پاسخگویی و پرهیز از افراط و تفریط است و بر نشان دادن چهره ای اخلاقی و خردمندانه تاکید دارد.

دیدگاهتان را بنویسید