دام خاش قطب در سیستان و بلوچستان / اشتغال 7000 نفر از ظرفیت های بخش کشاورزی

ساعت: 08:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783751

وقتی جنوب شرق مشکل تامین گوشت کشور را حل کند؛

این در حالی است که سیستان و بلوچستان از نظر دامی و دامی و به دلیل ظرفیت مرزی، پتانسیل تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور را دارد که قطب دامپروری در بین شهرستان های استان به شمار می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ سیستان و بلوچستان در زمینه دامپروری و دامپروری شرایط خاصی دارد که باید برای عرضه گوشت قرمز در کشور استفاده شود.

این استان به واسطه ظرفیت مرزی خود این پتانسیل را دارد که با تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور، مشکلات گرانی و بی ثباتی بازار را برای تامین این کالای اساسی حل کند.

این منطقه از امتیاز هم مرز بودن با افغانستان و پاکستان برخوردار است و این دو کشور در زمینه پرورش و صادرات گاو سبک و سنگین نیز بسیار فعال هستند و این استان می تواند با واردات گاو از ولایت نیمروز به افغانستان، نیاز گوشت قرمز کشور را تامین کند. استان بلوچستان پاکستان همراه با دام.

این در حالی است که شهرستان هش با بیش از 3000 راس دام سبک و سنگین بیشترین تعداد دام را در استان های سیستان و بلوچستان دارد.

به گفته شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان، اقلیم و خاک حاصلخیز این شهرستان سالانه 28 هزار تن علوفه تازه و خشک تولید می کند و این موضوع ظرفیت توسعه دام در این منطقه را فراهم کرده است.

وی افزود: هم اکنون هش با 2 هزار و 50 راس گاو و گوساله، 2 هزار و 640 شتر، 140 هزار بز و 160 هزار گوسفند قادر است سالانه 2 هزار و 500 تن گوشت قرمز تولید کند.

کمالی با اشاره به تدوین سند توسعه دامپروری شهرستان اذعان داشت: در صورت ارائه تسهیلات و وام های لازم ظرفیت تولید گوشت قرمز شهرستان به بیش از 2350 تن افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان ادامه داد: وجود یک کشتارگاه صنعتی، یک کارخانه لبنیات و سه کارخانه خوراک دام نقش بسیار مهمی در توسعه دامپروری دارد.

این مسئول گفت: این ظرفیت باعث ایجاد فرصت اشتغال موقت و دائم برای بیش از 6 هزار و 500 نفر در حوزه دامپروری و دامپروری در شهرستان هش شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید