دانشگاه آزاد یزد: شهریه این دانشگاه به شرط ازدواج رایگان است

دانشگاه آزاد یزد: شهریه این دانشگاه به شرط ازدواج رایگان است

حمید رسولی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: در این مرکز آموزشی شهریه دانشجویانی که ازدواج می کنند در مقطع کارشناسی صفر و در مقطع کارشناسی ارشد 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: در این مرکز آموزشی شهریه دانشجویانی که ازدواج می کنند در مقطع کارشناسی صفر و در مقطع کارشناسی 50 درصد تخفیف می باشد.

حمیده رسولی صبح امروز در جلسه ستادی سازمان امور جوانان که به میزبانی استاندار یزد برگزار شد، گفت: در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و تشویق دانشجویان به این امر، طرح تخفیف شهریه برای دانشجویانی که در طول مدت ازدواج می کنند، در نظر گرفته شده است. ترم تحصیلی حدود دو سال است که وجود دارد و در دانشگاه آزاد اسلامی یزد اجرا می شود.

وی افزود: در این راستا شهریه دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ازدواج می کنند به صفر کاهش یافته و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان یزد گفت: با توجه به بحث اقتصادی، سالن های دانشگاه تجهیز و در اختیار متقاضیان برای تسهیل ازدواج و تشریفات قرار می گیرد. همچنین کارگاه های آموزشی خانواده بهشتی به صورت فصلی برای دانش آموزان برگزار می شود.

میلاد عبدلی نماینده دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه هدف، فرهنگ و انگیزه ازدواج در جامعه کنونی از بین رفته است، اظهار داشت: تفاوت نگاه بین نسل ها باعث می شود که نسل قدیم و جدید به مقوله ازدواج متفاوت نگاه کنند. به خصوص در مبانی فکری مرتبط با این مشکل است.

وی ادامه داد: حضور نسل جدید در فضای مجازی، دانشگاه ها و …. احساس قدرتی را در آنها ایجاد کرد که برخی از آنها به انتظارات غیرعادی از خانواده ها مربوط می شود که خود زمینه ای را برای تضعیف شانس ازدواج ایجاد می کند و متاسفانه در سال های اخیر کاستی هایی در این زمینه توسط آموزش دیده شده است. ، رادیو و تلویزیون و غیره

ابوالفضل اکبری معاون سیاست گذاری، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاکید بر اینکه سازمان ها و نهادها در اجرای مصوبات این ستاد همکاری بیشتری داشته باشند، تسهیل ازدواج برای جوانان تاکید کرد.

وی با اشاره به موضوع توسعه فرهنگ ازدواج در بین خانواده ها گفت: توسعه فرهنگ در بین خانواده ها، اجرای برنامه آموزشی مدون، بحث مشورتی جای خود را دارد و اگر به سبک زندگی اسلامی ایرانی توجه شود اهمیت بحث اقتصادی در مورد ازدواج نیز کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید