معلمان با شهریه پایان سال / جزئیات استفاده رایگان از امکانات ورزشی در تعطیلات آخر هفته

معلمان با شهریه پایان سال / جزئیات استفاده رایگان از امکانات ورزشی در تعطیلات آخر هفته

روهر نه دانش آموزان روز پنجشنبه به همراه مادران و دانش آموزان در روز جمعه به همراه پدران می توانند به صورت رایگان از امکانات ورزشی این وزارتخانه استفاده کنند.

یوسف نوری در حاشیه مراسم افتتاحیه آزادسازی مجموعه‌های ورزشی با رویکرد خانواده‌محور و برنامه‌های آموزشی و ورزشی که در مجموعه ورزشی شهید چمران تهران برگزار شد، گفت: ورزش برای فعالیت‌های رایگان برای کودکان یا والدین آنها، یعنی. خانواده ها در روزهای پنجشنبه و جمعه
به کانال عصر ایران در تلگرام بپیوندید

وی افزود: این مهم بر اساس اصل سوم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان و همچنین مستندات عالی و سیاست های کلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و اجرا شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا به اهداف تربیتی دست یابیم، گفت: رکن اول تربیت خانواده است و هر چه ارتباط خانواده با فرزند بیشتر شود و خانواده با آموزش و پرورش، رابطه خانواده و خانواده بیشتر می شود. کودک. ما در دستیابی به اهداف آموزشی خود موفق تر خواهیم بود.”

نحوه استفاده از مکان های آموزشی ورزشی رایگان برای دختران و پسران

وی با تاکید بر لزوم حرکت نظام آموزشی از تک پایه به چند پایه خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین حوزه های آموزشی، رشته تربیت بدنی و زیستی است. ما حدود 4000 مکان ورزشی داریم که 1000 مورد آن در ابتدا میزبان دانش آموزان و خانواده های آنها در تعطیلات آخر هفته است. به این ترتیب دانش آموزان روز پنجشنبه به همراه مادر و روز جمعه دانش آموزان با پدران می توانند به صورت رایگان از پایگاه ورزشی این وزارتخانه استفاده کنند.

نوری ادامه داد: در مراحل بعدی علاوه بر آماده سازی مکان های دیگر، به سراغ مکان های فرهنگی و هنری خواهیم رفت; 1000 فرهنگسرا، 1000 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 304 اردوی فرهنگی تربیتی داریم که زمینه طراحی برنامه های فرهنگی هنری مطابق با سند تحول بنیادین و نیازهای دانش آموزان و خانواده ها را دارد. ما موظف هستیم 10 تا 20 درصد از فعالیت های فوق برنامه خود را خارج از مدرسه انجام دهیم که می تواند شروع خوبی باشد. همچنین اقدامی در راستای شعار دولت برای ارتقای آموزش است.

استفاده از ظرفیت مدارس برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری

وزیر آموزش و پرورش همچنین در مورد استفاده از ظرفیت مدارس گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط کرونری مدارس ما که اصطلاحا تک نوبتی یا تک نوبتی هستند و معمولا تا ساعت 14 کار نمی کنند می توانند. از موارد موجود استفاده کنید ظرفیت روزهای پنج شنبه و جمعه را در دستور کار معاونت تربیت بدنی قرار دادم تا هیئت امنایی از مدرسه و محله تشکیل شود تا مردم بتوانند از مدارس بازدید کنند و در امور آموزشی، فرهنگی، هنری و علمی با مدرسه مشارکت کنند.

وی درباره تامین اعتبار اجرای این برنامه نیز خاطرنشان کرد: این فضاها را برای کودکان ساخته ایم. اگر فقط بخواهیم آنها را به مکان های درآمدزا تبدیل کنیم، آزار و اذیت کودکان خواهد بود. اما تلاش می کنیم با کمک مردم و وام های آموزشی هزینه این مکان ها را تامین کنیم تا تعطیل نشود.

نوری روز گذشته در گفت وگویی با بیان اینکه «بر اساس قانون مصوب مجلس، اسامی معلمان حق التدریس برای اخذ کد کارمندان و صدور حکم کار به سازمان استخدامی اداری کشور ارسال می شود.» زمین همچنین گفت: ما مشکلات متعددی در زمینه آمار داریم که برخی از آنها شب گذشته برطرف شد.» با رئیس اداره کار تماس گرفتم و باید پیگیری می کردند و امروز دوباره پیگیری می کنم. کار ادامه دارد و قاعدتا باید در آینده نزدیک و تا پایان سال احکام آنها صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره تسویه حق الزحمه معوقه کارکنان نیز گفت: ماه گذشته بخشی را پرداخت کردیم. ما در ماه های اکتبر و نوامبر پرداخت کردیم و برای ماه های باقی مانده بر پرداخت نظارت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید