دانشگاه علامه: 15 دانشجوی دستگیر شده آزاد شدند/ 2 دانشجو باقی مانده اند و پیگیر آزادی آنها هستیم

دانشگاه علامه: 15 دانشجوی دستگیر شده آزاد شدند/ 2 دانشجو باقی مانده اند و پیگیر آزادی آنها هستیم

روز جدید محسن حبیبی، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید مطالبات خود را در چارچوب ساختارهای موجود دانشگاه پیگیری کنند، از آزادی 15 دانشجو تاکنون از این دانشگاه خبر داد و گفت: تنها 2 دانشجو باقی مانده اند. ما با جدیت پیگیر آزادی آنها هستیم.

محسن حبیبی درباره برگزاری کلاس های دانشگاه علامه طباطبایی و آخرین وضعیت دانشجویان دستگیر شده این دانشگاه در حوادث اخیر گفت: دانشگاه علامه طباطبایی پس از برگزاری حضوری کلاس های خود از ۲۸ شهریورماه، مجدداً به مدت یک هفته آموزش مجازی را اعلام کرد. از ابتدای هفته ایشان در گذشته تمامی کلاس های خود را به صورت حضوری در تمامی دانشکده ها برگزار می کردند و از اساتید نیز دعوت می شد تا کلاس های خود را به صورت حضوری برگزار کنند.

وی یادآور شد: بر اساس آیین نامه علمی دانشگاه، دانشجو در هر ترم تحصیلی می تواند تنها سه غیبت غیر موجه داشته باشد و اگر غیبت ها بیش از این باشد، درس حذف می شود. لذا از دانش آموزان خواسته شد در تمامی کلاس ها شرکت کنند.

مدیر این اداره کل و روابط عمومی تصریح کرد: از هفته گذشته تا امروز طبق آمار درصد بالایی از کلاس ها در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده و اساتید در کلاس های درس حاضر شده اند. البته لازم به ذکر است که در چهارمین هفته از برگزاری دوره های دانشگاه علامه طباطبایی هستیم و همانطور که گفته شد برنامه درسی این دانشگاه یک هفته جلوتر از سایر دانشگاه ها است.

حبیبی در خصوص برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویی گفت: علیرغم وجود برخی تجمعات در دهکده المپیک و یا در سایر دانشکده ها، کلاس های مختلفی تشکیل شد. ما تلاش کرده ایم تا تحصیلات دانشگاهی را قوی کنیم و سال تحصیلی پرباری را برای دانشجویان به ارمغان بیاوریم.

15 دانشجوی دانشگاه علامه آزاد شدند/دانشجویان مطالبات خود را در قالب ساختارهای دانشگاهی پیگیری کنند.

وی در خصوص مطالبات دانشجویان در تجمعات دانشگاهی افزود: بخشی از آن مطالبات آزادی دانشجویان بازداشت شده در شهرستان بود که هیات رئیسه و رئیس دانشگاه دکتر معتمدی پیگیر آزادی بازداشت شدگان بوده اند. دانش آموزان از روز اول البته بارها گفته ایم که هیچ یک از دانشجویان دستگیر شده این دانشگاه در محوطه دانشگاه دستگیر نشده اند و همه این دستگیری ها در شهرستان و مناطق مختلف بوده است اما با این وجود دانشگاه پیگیر آزادی این دانشجویان است.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه تمامی دانشجویان دستگیر شده فرزندان ما هستند ادامه داد: به همین دلیل از روز اول صمیمانه خواهان آزادی آنها هستیم تا از تحصیل عقب نمانند. .

حبیبی با تاکید بر اینکه اکثر دانشجویان بازداشتی دانشگاه علامه طباطبایی آزاد شده اند، گفت: تاکنون 15 دانشجوی بازداشتی دانشگاه علامه طباطبایی آزاد شده اند و تنها 2 دانشجو باقی مانده اند و پیگیر آزادی آنها هستیم.

وی بیان کرد: به دانشجویان تاکید کردیم که اگر انتقادی دارند در داخل دانشگاه و در چارچوب قوانین باشد و توصیه نمی کنیم دانشجویان درخواست خود را خارج از دانشگاه و شهرستان ببرند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دیروز و امروز بر این موضوع تاکید کردیم که دانشجویان باید مطالبات خود را در قالب ساختارهای موجود در دانشگاه پیگیری کنند، یعنی اگر این اقوام قصد برگزاری جلسات را دارند، باید مطالبات خود را پیگیری کنند. با اخذ مجوزهای لازم از معاونت فرهنگی نسبت به برگزاری جلسات مورد نظر خود اقدام نمایند. دانش‌آموزان می‌توانند سخنرانی کنند و برنامه‌های کاملاً ساختاریافته را با اطلاعات و در یک مکان مشخص سازمان‌دهی کنند.

وی بار دیگر تاکید کرد: به دانشجویان هشدار داده می شود مطالبات خود را از طرق قانونی مطرح کنند و دانشگاه در این زمینه برای آنها تسهیلات قانونی در نظر خواهد گرفت. دانشجویان می توانند مسائل مختلفی را نقد کنند اما باید مطالبات خود را از طریق ساختار قانونی مطالبه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید