دانشگاه علوم پزشکی کوم در خط مقدم شکایات مردمی قرار دارد


ساعت: 14:14
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879229

مدیرکل سازمان بازرسی استان کوم گفت: علوم پزشکی در کوم با 465 و شهرداری کوم با 306 شکایت و گزارش در اوج نارضایتی مردم قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا حجت الاسلام والمسلمین محمود طالبی، مدیرکل بازرسی سازمان بازرسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: سازمان بازرسی عالی ترین نهاد نظارتی در کشور است و حق قانونی نظارت بر تمامی دستگاه ها از جمله دستگاه های نظارتی را دارد.

طالبی افزود: سازمان بازرسی به جای اینکه محیط زیست محور باشد، مشکل محور شده و با توجه به تعداد شکایات و مشکلات، مشکلات استانی را در سازمان بازرسی شناسایی می کنیم و به سمت نظارت بیشتر بر دستگاه های دارای بیشترین حرکت می رویم. گزارش ها. و شکایت ها. “ما داریم می رویم.

وی افزود: در سازمان بازرسی استان دو اولویت مهم وجود دارد یکی مبارزه با مفاسد اداری و دوم حمایت از تولید ویژه و حمایت از شرکت های تولیدی دانش بنیان.

طالبی تاکید کرد: برای هزار و 400 مورد شکایت و گزارش از 2 هزار پرونده، 664 مورد وجود دارد که از این تعداد دو معاونت علوم پزشکی با 465 مورد و شهرداری با 306 مورد در اوج نارضایتی مردمی قرار دارند.

مدیرعامل سازمان بازرسی استان کوم گفت: در سه ماهه نخست امسال 647 شکایت از دفاتر کوم به این سازمان ارسال شد. علوم پزشکی قم با 151 مورد و شهرداری با 70 مورد همچنان در اوج نارضایتی قرار دارند.

وی گفت: با توجه به این حجم از شکایات و گزارشات این دو دستگاه، بازرسی های جدیدی را آغاز کرده ایم. اگر به شواهد و صحت این گزارش ها برسیم، بدون اغماض با آنها برخورد خواهیم کرد و به صحت برخی از این گزارش ها نیز رسیده ایم.»

طالبی گفت: بازده مالی سازمان بازرسی استان کوم در سال گذشته 172 میلیارد تن بوده که تاکنون 136 میلیارد تن آن وصول شده که 124 میلیارد تن آن به دولت و 12 میلیارد تن به مردم بازگردانده شده است. علت اصلی ترک این عمل توسط کارکنان و مدیران است که بخش کوچکی از آن ناشی از رشوه و اختلاس است.

مدیرعامل سازمان بازرسی تاکید کرد: سال گذشته 201 پیشنهاد تغییر در دستگاه های اجرایی داشتیم. این اصلاحیه رأی نهایی است و برای قوه مجریه الزام آور است. برخی مدیران با این پیشنهادات مخالفت کردند و ما آن را به قوه قضائیه ارائه کردیم. و برخی از مسئولیت برکنار شدند.

وی در پاسخ به خبرنگار کوم فردا در خصوص تذکر رئیس سازمان بازرسی استان در بازدید اخیر از محل دفن برخی از املاک در انبار املاک استان کوم، گفت: کل کشور صادر شد و مزایده این اموال، که 20 میلیارد بود سفارش داده شد و در تیرماه حراج انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید