دانش آموزان دختر سمنانی آشنا به زبان های خارجی به عراق اعزام شدند


ساعت: 08:28
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895818

معاونت فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه سیسترسیان استان سمنان:

معصومه کمشی قمر گفت: حوزه علمیه خواهران استان سمنان طلاب آشنا به زبان های خارجی را برای پاسخگویی به سوالات شرعی بانوان به موکب های داخلی مستقر در عراق اعزام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معصومه کمشی کمر معاون ترویج فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت گفت: با توجه به نیاز بانوان در امور عبادی، فقهی و تصمیم گیری به وجود کارشناسان خبره، حوزه علمیه خواهران در استان سمنان دانش آموزان زبان خارجی را به همراه موکب هایی در ایران و مستقر در عراق اعزام می کنند که در بهترین و دیدنی ترین حرکت اربعین حسینی شرکت کرده اند.

معاون فرهنگی و ترویجی حوزه علمیه خواهران استان سمنان نیز گفت: دو موکب بانوان شامل موکب سراسری فاطمیه و موکب استانی لبیک یا زینب(س) موکب هایی هستند که حوزه علمیه خواهران استان سمنان در اموری چون اعزام و معرفی مبلغان، تربیت و توانمندسازی، معرفی خادمین زن و معرفی خیرین در موکب فاطمیون به صورت مستقیم با آنان همکاری داشتند.

وی با اشاره به فعالیت موثر و مستمر حوزه علمیه خواهران استان سمنان در کمیته فرهنگی تربیتی بانوان ستاد اربعین استان سمنان گفت: همچنین حوزه علمیه خواهران مبلغان را به یک سری برنامه های تبلیغی اعزام کرد. وی با حضور در پایگاه های بسیج اقصی نقاط استان و برگزاری سلسله جلسات، سخنرانی ویژه ای با گرامیداشت دهه پایانی ماه صفر و مقام شامخ عقیله بنی هاشم و حضرت زینب(س) را در دستور کار خود قرار داد. فعالیت های اخیر.

قمشی قمر ضمن اشاره به راه اندازی گروه مبلغان حضرت مرضیه(س) در حوزه علمیه خواهران استان سمنان در شهرستان مهران گفت: حوزه علمیه خواهران استان در پیاده روی روز اربعین که در استان برگزار می شود نیز همکاری لازم را داشته و خواهد داشت.

معاون فرهنگی و ترویجی حوزه علمیه خواهران استان سمنان افزود: حوزه علمیه خواهران استان سمنان فعالیت های ترویجی فرهنگی از جمله تهیه کمک هزینه سفر اربعین، تهیه هدایا و بسته های فرهنگی برای اهداء به کودکان عراقی را در سال جاری برگزار می کند. به منظور ایجاد و استمرار وحدت شیعه، اعزام مبلغان، تهیه گوشت و مواد اولیه برای تهیه غذای زائران در موکب ها، برگزاری کلاس های توجیهی ویژه طلاب عازم سفر اربعین و ارسال پوشک و غذای کودک به موکب ها به ویژه طراحی شده برای مادر و کودک، در برنامه کاری او برای ایام اربعین گنجانده شده است.

وی افزود: همزمان با شروع کمپین خیر پدرم، حوزه علمیه خواهران استان، اجتماع بزرگ مادران و دختران و همچنین سلسله مباحثی در خصوص جهاد تبیین با دو موضوع جمعیت و زایمان و عفاف حجاب و نشست نقش اربعین در زمینه سازی برای ظهور شجاعت سمینار خواهران استان برگزار شد.

کامشی کمر با اشاره به تداوم فعالیت های تبلیغی و فرهنگی خواهران استان سمنان بعد از اربعین حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حرکت عظیم اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) بود، حوزه علمیه خواهران در بحث فرهنگ و تمدن نوین اسلامی گام های موثری بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید