درآمدهای حاصل از فروش نفت باید صرف سرمایه گذاری در کشور شود

وی با یادآوری وضعیت کشور در دولت سیزدهم گفت: در زمان آغاز به کار دولت، وضعیت خزانه خوب نبود، میزان فروش نفت کم بود و درآمدهای فروش در اختیار دولت قرار نمی گرفت. “

دکتر محبر افزود: ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی در برخی استان ها ناکافی بوده و شاهد مرگ و میرهای زیادی به دلیل تاج بوده ایم، در حالی که دشمنان از یک سو شرکت های تولید واکسن را در کشور تحریم کرده اند تا این کار را نکنند. به تجهیزات و مواد اولیه دسترسی دارند. «آنها همچنین از واردات واکسن به کشور جلوگیری کردند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: 8 میلیارد دلار ارز ترجیحی در کل 1400 سال بود که تقریباً تمام آن در ماه های اول سال هزینه و تکمیل شد و به همین دلیل دولت سیزدهم در آن زمان با کمبود منابع مواجه بود. و اعتبار.”

وی ادامه داد: به لطف خداوند، حمایت های مقام معظم رهبری و اقدام نظامی رئیس جمهور و سایر اعضای دولت توانسته ایم فروش نفت را به مدت سه ماه به بیش از یک میلیون بشکه در روز برسانیم و آزادسازی کنیم. برخی از دارایی های منجمد شده است.” سایر کشورها نیز در حال افزایش ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی هستند.

این مخبر افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای پیشرو در مدیریت و کنترل بیماری های عروق کرونر قلب است.

وی در ادامه با بیان اینکه سال آینده بسیار بهتر و پربارتر خواهد بود، افزود: خوشبختانه قوای سه گانه حمایت و همکاری همه جانبه دارند و به فضل الهی این کشتی به ساحل امن خواهد رسید.

این مخبر با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بودجه و کاهش وابستگی آن به درآمدهای نفتی، گفت: درآمدهای حاصل از فروش نفت باید صرف سرمایه گذاری در کشور شود و سعی شود از خام فروشی نفت جلوگیری و به محصول تبدیل شود. برای کاهش زنجیره برای ارزش افزوده بیشتر

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: دولت ها مدیران و کارآفرینان خوبی نیستند و باید دارایی ها به مردم واگذار شود تا چرخه سرمایه گذاری در کشور آغاز شود.

وی افزود: درآمدهای دولت حتی اگر واقعی باشد باید از طریق خزانه وارد چرخه اداری کشور شود و حساب ها و دفاتر آن به طور دقیق و شفاف تعیین شود.

این مخبر بر ساماندهی بانک ها و اصلاح نظام بانکی کشور تاکید کرد و گفت: اصلاح نظام بانکی کشور باید در دستور کار وزارت اقتصاد و دارایی قرار گیرد و امیدوارم بهبود و اصلاح نظام بانکی و بانکی کشور در دستور کار وزارت امور اقتصادی و دارایی قرار گیرد. تبلور کامل بانکداری اسلامی یک دولت باشید.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به گزارش‌های وزیر اقتصاد و دارایی درباره برنامه‌های جاری برای فرآیندهای هوشمندتر و الکترونیکی‌تر، گفت: تا زمانی که دولت الکترونیک به طور کامل اجرا نشود، هیچ فساد و دخل و خرج دولت وجود نخواهد داشت. “به درستی سازماندهی شده است.

وی افزود: شفافیت و الکترونیکی شدن پرونده ها برای همه دستگاه های اجرایی ضروری است اما نقش و اثرگذاری آن در وزارت اقتصاد و دارایی بسیار پر رنگ تر از سایر دستگاه ها است چرا که می تواند رضایت مردم و سازمان ها را به دنبال داشته باشد. مالیاتی و گمرکی «که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.

دکتر محبر در ادامه سخنان خود به کارگیری مدیران جوان، توانمند و مسلط را از ویژگی های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: استخدام مدیران جوان فرصتی برای اصلاح کاستی ها و کاستی های گذشته است اما باید تجربه نیز با دانش همراه باشد. و مهارت ها.”

دیدگاهتان را بنویسید