درخت خاموش برنده جایزه فیلم مونیخ شد


ساعت: 11:58
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893506

فیلم صامت درخت به کارگردانی فیصل سوئیصل و تهیه کنندگی علی نوری اسکویی محصول مشترک ایران و ترکیه برنده جایزه بهترین فیلم جوایز فیلم مونیخ (MFA) 2022 شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فیلم سینمایی «درخت خاموش» به کارگردانی فیصل سویسال و تهیه کنندگی علی نوری اسکویی محصول مشترک ایران و ترکیه پس از 13 هفته اکران خود را در ترکیه به پایان رساند. این فیلم که اخیراً برنده جایزه بهترین فیلم جوایز فیلم مونیخ (MFA) 2022 شده بود، با حضور 3600 بیننده در ترکیه به اکران خود پایان داد.

جوایز فیلم مونیخ (MFA) چهره جدیدی برای جشنواره های پیشرو فیلم آلمان است که در قلب مونیخ برگزار می شود. این رویداد به عنوان یکی از 100 جشنواره برتر FilmFreeway رتبه بندی شده است. وزارت امور خارجه به عنوان رویدادی عمل می کند که از فیلمسازان مستقل حمایت می کند.

«درخت خاموش» که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، معاونت سینمایی TRT ترکیه و همکاری معاونت سینمایی وزارت فرهنگ ترکیه در ترکیه ساخته شده، به زودی در ایران اکران می شود.

«درخت خاموش» درباره زندگی نویسنده‌ای به نام حیات است که در نوشتن داستان جدیدش به شدت درمانده بود و در عین حال در زندگی خانوادگی‌اش با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شد که او را در آستانه جدایی از همسرش قرار داد، اما تحقیقات او در مورد همسرش. زندگی گذشته پدر و درخت گردو از خانه پدری که راز مهمی را در درون خود پنهان می کند، مسیر یک زندگی حیاتی را تغییر می دهد.

این فیلم تاکنون 19 جایزه از جمله جایزه توپ طلا در جشنواره بین المللی فیلم آدانا، سه جایزه مهم جشنواره فیلم پانورامای بالکان، جایزه بهترین کارگردانی و جایزه بهترین فیلم بلند از جشنواره هنرهای زیبا را دریافت کرده است. FAFF بهترین فیلم جشنواره فیلم برمن بهترین فیلم شهر لندن جوایز بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم نپال جایزه بهترین فیلم چهاردهمین جشنواره فیلم نیو همیلتون یورک و…

بازیگران اصلی فیلم “درخت خاموش” کارگردان: فیصل سویسال، تهیه کننده و مدیر هنری: علی نوری اسکی، بازیگران: سردار اورچین، سزین اکباس اوغلو، مرت یاووزکان و کبری کیپ، تدوین: مصطفی هارگپوس، صداگذاری: محسن روشن و محمد هستند. جواهری زاده، موسیقی: پیام آزادی، تصویربردار: ودات اوزدمیر، طراحی و تدوین رنگ: هوتن حقشش، جلوه های ویژه: یاسین الله دادیان، مدیر تولید: پروانه زبانفهم، روابط عمومی: زهرا نجفی.

دیدگاهتان را بنویسید