«شهر خاموش» برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره تالین شد


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913968

فیلم سینمایی «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره شب های سیاه تالین شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت جشنواره، بیست و ششمین جشنواره شب های سیاه تالین (PÖFF) شنبه شب برگزار شد.

در این مراسم به برگزیدگان 5 بخش رقابتی جشنواره جوایزی اهدا شد. در بخش رقابتی اصلی جشنواره، کمدی سیاه «مادر راننده» ساخته هیلمار اودسون برنده جایزه 20 هزار یورویی بهترین فیلم جشنواره شد.

احمد بهرامی در بخش بهترین کارگردانی به عنوان برنده جایزه 5000 یورویی فیلم «شهر خاموش» انتخاب شد. هیئت داوران کار او را ستودند: کارگردان با به تصویر کشیدن مکانی غمگین و ویران، درام باستانی و جهانی را خلق می کند که شبیه تراژدی شکسپیر است. همچنین بازیگری جذاب است. هرگز نمی توان فضای استعاری را با تصویرسازی شاعرانه فراموش کرد، انگار همه چیز در رویا اتفاق می افتد. این فیلم جشن سینما و هنر است.

جایزه بهترین فیلمنامه به شاهار روزن و دودو بوسی برای فیلم «اردک‌ها»، اسطوره شهری درباره دستاوردهای نادر و دنیای آشفته رژیم صهیونیستی تعلق گرفت.

قربان اسماعیل اف برای بازی در نقش پدری ستمگر در فیلم «سرد مثل مرمر» جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد و آنتونیا زاگرس برای بازی آنا در فیلم «مجازات» جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را دریافت کرد.

جایزه بهترین موسیقی نیز به آهنگساز استونیایی تونو کوویتس برای موسیقی فیلم «مامان راننده» اهدا شد.

داوری این بخش را هایده صافی یاری، آدام بالاش آهنگساز مجارستانی، آندرس کلاینرت کارگردان آلمانی و بیجایا ینا بازیگر هندی به سرپرستی کارگردان مجارستانی الدیکو انیادی بر عهده داشتند.

جنگ جهانی سوم هومن سادی که نماینده ایران در اسکار 2023 است، از دیگر فیلم های ایرانی بود که در جشنواره شب های سیاه در تالین حضور یافت.

در این دوره مجموعا 179 فیلم بلند و 244 فیلم کوتاه از 75 کشور جهان در جشنواره شب های سیاه در تالین به نمایش درآمد.

جشنواره بین المللی فیلم شب های سیاه تالین از 11 تا 27 نوامبر (20 نوامبر تا 6 دسامبر) در استونی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید