درخواست انحلال مجمع کانون بازنشستگان استان مرکزی از سوی برخی نمایندگان بازنشستگان شهرستان اراک

یکی از اعضای هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی اراک طی نامه ای خطاب به جمشید امید (مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان مرکزی) خواستار انحلال این جلسه و بررسی روند انتخابات شد. به بروز برخی مشکلات در زمینه برگزاری جلسه کانون بازنشستگان استان مرکزی رئیس مرکز این استان برکنار شد.

در متن این نامه آمده است:

آقای امید عزیز

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه استان مرکزی

تبریک می گویم

با احترام و تقدیر و تشکر از زحمات و حضور نمایندگان اداره کل جناب آقایان احمدی و محتاری جهت برگزاری اولین مجمع عمومی فوق العاده و منظم کانون بازنشستگان استان مرکزی که در مورخه 12/19/12 برگزار گردید. . /1401 در بیمارستان امام خمینی (ره) اراک برگزار شد. اینجانب داود قربانی در رابطه با ماده 134 قانون کار و سایر موارد قانونی تقاضای ابطال جلسه مذکور را به دلایل زیر دارم:

1: یکی از موثرترین مراکز و پایه گذاری کانون استان مرکزی کانون بازنشستگان اراک است. در صورتی که انتخاب ایشان هنوز برگزار نشده باشد و با توجه به اینکه پایان کار هیات مدیره مرکز استان مرکزی اواخر اردیبهشت ماه سال آینده است و احتمال به تاخیر افتادن جلسه مذکور عملی است; زیرا بیش از 60 درصد مستمری بگیران مرکز استان مرکزی در واقع مستمری بگیران شهر اراک هستند و در دوره های گذشته با رای گیری، سهم اراک همواره یک نفر در هیات مدیره مرکز استان بوده است و این باعث حقوق مستمری بگیران اراکی شده است که حق عضویت پرداخت می کنند.

2: دو کاندیدای انتخابات مرکز استان (اراک) آقایان همتی و قربانی که بیش از 45 ماه از اعضای هیات مدیره بودند، به دلایل واهی برکنار شدند.

3: عضویت آقای مجیدی در مرکز دلیجان مشکوک است. خواهشمند است شرایط احراز صلاحیت های مذکور بررسی شود که آیا به صورت قانونی می توانند در انتخابات شرکت کنند و مشخصاً محل بازنشستگی خود را اعلام کنند.

4: عدم ارائه گزارش توسط بازرسان در مجمع و قرائت آن توسط نایب رئیس محترم انجمن استان خلاف عرف است.

5: الحاق دو کاندیدا به لیست کاندیداها دو ساعت پس از شروع کار مجمع در صورتی که تاریخ ثبت نام در روز قبل منقضی شده باشد.

6: بحث رای نیابتی که در آیین نامه نیست ولی چند رای نیابتی در جلسه به تصویب رسید.

7: آقایان امیری و عبداللهی علیرغم نامزد بودن، پس از تشکیل هیات رئیسه بر خلاف قانون در روند انتخابات دخالت کردند.

8: هیأت مدیره به دلیل عدم آگاهی و مهارت خود تخلف کرده و عملاً نتوانستند روند جلسات را به صورت قانونی پیش ببرند.

9: بازشماری و بررسی مجدد کلیه آرا.

10: نکته مهم این است که سهمیه کانون 60000 نفری مرکز اراک با مراکزی که حداقل تعداد اعضا را در هیات مدیره مرکز استان و همچنین مرکز استان دارند متفاوت باشد، از ما درخواست استعلام داریم. وزارت کار در این زمینه .

11: عدم ارائه گزارش کتبی صورتهای مالی یک ماه قبل از تشکیل جلسه به عهده اعضای هیأت مدیره مراکز استانها و شهرستانها می باشد لذا از شما تقاضا می شود جهت ابطال مجمع مذکور دستور لغو مجمع را صادر نمایید. از موارد فوق

دیوید قربانی

دیدگاهتان را بنویسید