درخواست رئیس جمهور از هسا برای تولید هواپیمای مسافربری


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1876482

رئیس جمهور پس از بازدید از واحدهای مختلف وزارت دفاع در اصفهان از کارکنان این شرکت خواست هواپیماهای مسافربری مطابق با استانداردهای جهانی تولید کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری پیش از ظهر امروز در پی بازدیدهای محل در سفر دولت مردمی به استان اصفهان از بخش های مختلف شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) بازدید کرد.

وی از قسمت های مختلف شرکت بازدید کرد و با مدیران، مهندسان و متخصصان در خصوص فعالیت ها و محصولات مختلف شرکت گفت و گو کرد.

آیت الله رئیسی با تقدیر از اقدامات انجام شده در هسا گفت: این شرکت مظهر خودباوری، دانش بنیان، ابتکار و خلاقیت، نوآوری و خلاقیت است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه شرکت هس وزارت دفاع مظهر عینی تولید مبتنی بر دانش و اشتغال زایی است، افزود: این شرکت یکی از مظاهر اقتدار در کشور است که توانسته تولید کند. قدرت با تلاش برای دست اندرکاران صنایع دفاعی.”

وی پس از بازدید از مجموعه بالگردی و بخش های مختلف هسا گفت: این شرکت مجموعه ای از دانش را به توانمندی تبدیل کرده است و آنچه از هسا انتظار داریم ساخت هواپیمای مسافربری مطابق با تمامی استانداردهای لازم بین المللی است.

تکمیل شرکت هواپیماسازی ایران (هسا) پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1364 آغاز می شود. همزمان با فعالیت های عمرانی در سال 1365، فعالیت صنعتی با شکل گیری و پیدایش پروژه ها و فرودگاه های مختلف آغاز شد. این شرکت اولین مرکز تولید پرندگان با بال ثابت و بالگرد تعیین شده و با دستور ساخت برنامه برای هواپیماهای مسافربری در حال توسعه است.

ساخت جنگنده کوثر، طراحی و ساخت پهپاد ابابیل، تولید بالگردهای شاهد 278، ظفر 300، شاهد 274، شاهد 285، ساخت پروانه با مواد کامپوزیت، تعمیر کیسه هوا، تولید هواپیمای آموزشی سیمرغ، هواپیما با آبپاش، ساخت و ساز تست ترمز هواپیما، کمک برای تجهیز و نوسازی ناوگان ریلی کشور و تحویل تجهیزات لازم برای حریم هوایی کشور از جمله خدمات و محصولات شرکت هواپیماسازی ایران (هسا).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید