درخواست مشترک کارلوس کی روش از طارمی و آزمون

در دیدار مقابل اروگوئه، سردار آزمون در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان آمد، سپس مهدی طارمی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و در بازی با سنگال، سردار آزمون از ابتدا و سپس به میدان رفت. او جای خود را به مهدی طارمی داد و نکته جالب اینجاست که مهدی طارمی در بازی اول و سردار آزمون در بازی دوم گلزنی کردند.

عدم استفاده همزمان از مهدی طارمی و سردار آزمون پیام مهمی به این دو بازیکن داد که از این پس با هم بازی خواهند کرد. البته در جام جهانی قبلی تیم ملی علیرغم بازی با یک مهاجم از هر دو مهاجم در ترکیب استفاده کرد که یکی از آنها در پست وینگر بازی می کرد اما این بار کارلوس کی روش ترجیح می دهد یکی از مهدی طارمی و سردار آزمون را در اختیار داشته باشد. تیم به میدان می رود و به نظر می رسد که آنها می خواهند یک مهاجم موثر روی نیمکت داشته باشند و از همه مهمتر می خواهند در پست هافبک های کناری از جناحین بازی کنند زیرا تجربه بازی در آن پست ها بیشتر است.

نکته حاشیه ای این تغییر، عدم دست دادن مهدی طارمی و سردار آزمون در بازی برگشت بود که ابهاماتی را در فضای مجازی برای تیم ملی ایجاد کرد اما کارلوس کی روش به آن واکنشی نشان نداد و به نظر می رسد مهدی طارمی. قصد نداشت نزدیکترین نقطه به کنار خط، از میدان بیرون آمد تا سردار آزمون زودتر به میدان برود. البته این قانون جدید فوتبال است که به بازیکن تعویضی اجازه می دهد از هر نقطه از زمین خارج شود و این برای جلوگیری از زمان بازی است. البته بازیکن تعویضی می تواند به هافبک بیاید و با بازیکن تعویضی دست بدهد.

مهدی طارمی و سردار آزمون به حواشی ایجاد شده واکنشی نشان ندادند زیرا این جایگاه از نظر آنها ارزشی ندارد. نکته مهم دیگر این است که سردار آزمون در پایان بازی مقابل سنگال از همه بازیکنان تیم ملی به دلیل تحت فشار قرار دادن آنها برای انتشار ماجرا عذرخواهی کرد و همه اینها نشان می دهد که جو خوبی در تیم ملی و همه تیم ملی حاکم است. آنها توسط کارلوس رهبری می شوند چگونه طعم خوبی را در دوحه خواهند چشید؟

دیدگاهتان را بنویسید