درخواست های اتحادیه فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش

درخواست های اتحادیه فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش

مزبان حبیبی نوشت: صرف برگزاری جلسه سه ساعته وزیران با مدیران کل و تعدادی معلم که برخی از آنها مانند نگارنده تنها در سی سال گذشته معلم کلاسی داشته اند، کمترین مذموم نیست. جایی برای ارزیابی وجود ندارد

شاید هدف وزیر شکایت از فعالان صنفی و مدیران ارشد بود که باید منتظر نتیجه بود.

شاید هدف از این جلسه طرح سوال و برگزاری یک جلسه کنترل شده بود، اما قطعا دیروز این اتفاق نیفتاده است، حدود بیست نفر از همکاران گفتند و تا جایی که من اطلاع دارم اکثر آنها معلمان و فعالان صنفی بودند.

حداقل نمایندگان اصفهان، کردستان، کرمانشاه، تهران، قزوین و تعدادی دیگر از همکاران بسیار خوب، مستدل و قانونی مطالبات و مطالبات خود را بیان کردند.

به دلیل محدودیت فرصت، شخصاً از همکاران چند گروه در استان فارس پرسیدم اگر بخواهید مشکل یک جمله ای را به وزیر یادآوری کنید، چه می گویید؟

من 23 مورد را ثبت کرده بودم که اگر در جلسه فرصت صحبت داشتم بگویم چون معلوم نبود چه کسی صحبت می کند و پنج دقیقه قبل از جلسه گفتند در استان فارس صحبت کنید.

قبل از پرشیا، شش مورد از 23 مورد را همکاران دیگر در همان ادبیاتی که دوست داشتم، بدون لکنت، بدون سوال، بدون خودخواهی و با قدرتی که نشان از معلمان آزاده است، نقل کردند.
1 مشکلات بازنشستگان فرهنگی
2. محرومیت از نیروهای منطقه ای و عدم اعتماد به وزارت
3. نارضایتی معلمان از رتبه بندی
4. فاصله زیاد دستمزد معلمان و سایر دستگاه ها
5. مخالفت با همسویی در لایحه رتبه بندی
6. بیمه تکمیلی و مشکلات آن.

همه پنج دقیقه صحبت کردند و هر استان یکی را انتخاب کرد، مهمانان مهمان استانداران استان بودند و هیچکس نماینده سازمان خاصی نبود، هرچند ممکن است به احترام سازمان با آنها هماهنگ شده باشد.

همانطور که گفتند موضوع جلسه رتبه بندی و دانشگاه فرهنگیان بود، وقتی نوبت به فارس رسید من هم به 9 مورد اشاره کردم که فرصت داده شد:
1 تلاش برای افزایش مناسب بودجه برای اجرای رتبه بندی ها با توجه به بودجه مجلس و دولت بسیار اندک است.

2. مشاركت معلمان شاغل در تدوين آيين نامه قانون رتبه بندي معلمان به ويژه استفاده از معلمان جديدالاستخدام زيرا آنان را به مراتب آگاه تر، تواناتر و شجاع تر مي دانم.

3. پیش شرط شروع رتبه در نظر گرفته نشود و با استخدام دستیار در رتبه بندی قرار گیرند.

4. فواید و چیزهای بزرگی را که دستگاه های دیگر به دست می آورند را دنبال کنید، اما نه در آموزش. ذکر شد 37 بند در فوق العاده ها و مزایای سایر دستگاه ها که مشمول حقوق معلمان نمی شود.

5. تعارض منافع در آموزش و پرورش، معلمان به شدت از این موضوع شکایت دارند.

6. محتوای غیر رسانه ای مرتبط با حقوق معلمان
گفتم شخصاً از پنج وزیر، دو رهبر و بیش از سی معاون در مورد اجرای رتبه بندی معلمان شنیده بودم اما هنوز اجرایی نشده است.

7. تلاش برای افزایش بودجه آموزش و پرورش در بودجه 1401 با حمایت قاطع معلمان سراسر کشور.

8. توسعه و تعریف سازوکار دسترسی معلمان به رسانه ها

مهمترین چیزی که در ذهنم بود و حتما باید بگویم:
9. وزیر به نمایندگی از دولت مسئول تحقق وعده های رئیس جمهور در زمینه آموزش و پرورش است. یکی از وعده ها این بود:
مشکل معیشت معلمان باید یکبار برای همیشه حل شود.

گلایه برخی از فرهنگیان
اینکه برخی از دوستان نمی خواهند معلمان دیگر را به عنوان سخنران و مهمان در جلسات با وزیر یا سایر دستگاه ها بشناسند، پیام خوبی نیست و این نگرش به شدت خطرناک است.

بارها گفته ایم که هرکس در راه رسیدن به اهداف معلمان گامی برداشته و یا در جمعی نوشته یا شرکت کرده باشد مورد احترام ماست و همچنان به عهد خود عمل می کنیم و با جان و دل از این تخریب دوستان خود استقبال می کنیم. . .

صدور بیانیه های تخریبی علیه شرکت کنندگان در جلسه تا زمانی که نفهمیم چه کسانی هستند و چگونه انتخاب شده اند عواقب خوبی در پی نخواهد داشت. ما به همدلی و همدلی اعتقاد داریم، اما می پذیریم که * دیگران برای حرکت در مسیر تقاضا نیازی به اجازه شما ندارند. . *

نکته آخر اینکه هیچ شخص، سازمان یا حزبی نمی تواند و نباید ادعا کند که معلم است و دیگران را از حضور یا حضور در جلسات منع کند، همانطور که همکاران استان فارس نشان داده اند، نمی توانند با هم این کار را انجام دهند و بدون هزینه های غیرعادی برای همکاران بعدی انجام شود. در مورد الزامات معلمان ملی

دیدگاهتان را بنویسید