درخواست وزارت ورزش و جوانان از دادستانی برای پیگیری ماجرای قرارداد ویلموتس/ عرصه انتخابات بر تاج تنگ می شود؟!


ساعت: 14:06
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885619

در پی درخواست معاون حقوقی وزارت ورزش و جوانان از دادستانی برای پیگیری قرارداد مارک ویلموتس، عرصه بر مهدی تاج تنگ می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ معاون پارلمانی و حقوقی وزارت ورزش و جوانان در راستای پیگیری های قبلی با ارسال نامه ای به دادسرای فرهنگ و رسانه خواستار پیگیری موضوع عقد قرارداد با مارک ویلموتس سرمربی سابق شده است. تیم ملی فوتبال “برای رسیدن به نتیجه”.

در بخشی از آن نامه آمده است: «با توجه به اینکه موضوع مذکور از نظر اعتباری و مالی یکی از چالش‌های بزرگ پیش روی ورزش کشور است و سازمان بازرسی کل کشور نظریه‌ای تخصصی در این خصوص اعلام کرده است. تحقیقات کلی با کارشناس ذیصلاح و حتی مقصرین و متخلفانی که موجب تضییع حقوق عامه و بیت المال شده اند در اعمال موازین قانونی از جمله ماده 598 قانون مجازات اسلامی به این مرجع محترم معرفی شده اند. (10) و (13) جزء الف ماده (4) قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب 1398 شورای اسلامی و سایر قوانین مربوطه در این خصوص، تقاضای رسیدگی و رسیدگی مقتضی را دارد. صدور دستورات لازم جهت همکاری با نماینده معرفی شده این وزارتخانه جهت پیگیری موضوع تا حصول نتیجه مطلوب می باشد.

به گزارش دانا؛ مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال به همراه اعضای هیئت رئیسه از مهم ترین مقامات و چهره هایی بودند که در دعوت از مارک ویلموتس به ایران و امضای قرارداد هدایت تیم ملی نقش داشتند. راه رسیدن به قهرمانی جهان در سال 2022 را نمی توان با هیچ معیار و معیاری پنهان کرد.

حالا که تاج با وجود ابهام قانونی و عدم استعلام فیفا برای چهارمین بار متوالی داوطلب عضویت در هیات مدیره فدراسیون شده و برای دومین بار به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال معرفی می شود. که با اعلام ارسال این نامه و تقاضای پیگیری از معاونت دادگستری، عرصه انتخابات بر وی تنگ تر می شود.

با توجه به اینکه نظر نهایی کمیته پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال در مورد نامزدهای تصدی پست ریاست برای بررسی قانونی به 4 نهاد نظارتی ارسال شده است، قرار گرفتن این نامه وزارت ورزش و جوانان در دستور کار محاکم قضایی قرار خواهد گرفت. قطعا در انتخابات فدراسیون فوتبال تاثیر زیادی خواهد گذاشت

البته کاندیدای ریاست اتحادیه فوتبال انگلیس که از عارضه قلبی رنج می برد، در مصاحبه ای گفت که درباره پرونده ویلموتس حرف های زیادی برای گفتن دارد، اما بعید به نظر می رسد که نقش او به عنوان نماینده ارشد اتحادیه فوتبال انگلیس و نماینده قانونی فوتبال یک کشور باشد. حضور در مجامع بین المللی مورد توجه مسئولین قرار خواهد گرفت و سازمان باید نادیده گرفته شود.

پیش از این نماینده خانه ملت و رئیس کمیته اصل 90 شورای اسلامی در توئیتی اعلام کرده بود که کاندیداتوری مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال به دلیل عدم تشخیص فساد در پرونده ویلموتس قانونی نیست. او برای زنده ماندن از مبارزات انتخاباتی با کار دشواری روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید