مقصر اصلی قرارداد ویلموتس دچار مشکل جدی شد/ برگه انتخابات به ضرر تاج بازگردانده شد!


ساعت: 08:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887236

با اتفاقات اخیر به نظر می رسد معادلات انتخاباتی رئیس فدراسیون فوتبال به ضرر مهدی تاج باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ 29 تیرماه سال جاری در آخرین روز ثبت نام مهدی تاج به همراه مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده به عنوان تیم سرپرستی پست های ریاست و نایب رئیسی فدراسیون فوتبال در سایت فوتبال حضور یافتند. آنها انتخابات را به نفع خود برگزار کردند.

در آن زمان خبری مبنی بر بسته شدن شکایت فدراسیون فوتبال ایران به CAS در پرونده مارک ویلموتس منتشر نشد و احتمالاً به همین دلیل است که رئیس سابق فدراسیون فوتبال جسارت حضور در عرصه انتخابات را داشته و ادعای داشتن اسناد در مورد قرارداد ویلموتس. داریم اما با اعلام این رای در 14 مرداد همه کارت ها علیه تاج و دوستان برگشته است.

مهدی تاج که یک مدیر نفتی را به صورت غیرقانونی و با نقض آشکار اساسنامه فدراسیون فوتبال به عنوان نایب رئیس دوم احتمالی خود اعلام کرده بود، پس از رد صلاحیت در همان کمیته مقدماتی، هرچند با فشار بسیار زیادی توانست به حالت اول برگردد. لابی از رئیس جمهور اول گذشت، اما در پایان ماه او پشت ابر نبود و همان پرونده ویلموتس یقه او را گرفت.

بی شک در هفته ای که گذشت همه بازی ها و لابی های انتخاباتی علیه ولی عهد بود و هیچ رسانه ای از علت و علت ضرر 200 میلیارد تومانی به جیب ملت و دولت حمایت نکرد. تمام شواهد نهادهای تصمیم‌گیرنده و حتی اتاق‌های فدراسیون فوتبال حاکی از رد صلاحیت قریب‌الوقوع آقای دکتر است.

در این میان نقش شورای اسلامی در تغییر معادلات انتخاباتی را نیز نباید نادیده گرفت. بلافاصله پس از اعلام تصمیم میلیون ها یورویی فوتبال ایران در پرونده ویلموتس، نمایندگان خانه ملت به عنوان نهاد ناظر حاضر شدند و در ارزیابی صلاحیت نامزدهای انتخابات به چهار مرجع تصمیم گیری تذکر دادند. انتخابات فدراسیون فوتبال برای تکرار نشدن اتفاقات گذشته.

نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی، هجمه های پی در پی به مهدی تاج و بنیانگذاران وضعیت کنونی فوتبال ایران از یک سو و اظهارات وقیحانه سید احسن قاضی زاده هاشمی از اعضای فراکسیون ورزش از سوی دیگر باعث شد تا اندک زمزمه های ضد ملی برخی نمایندگان سرکوب شود و لابی های تاج حداقل در خانه ملت به نقطه مطلوب نرسد.

در جدیدترین اقدام، سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: «من نمی‌دانم کمیته بدوی برای تایید آقای تاج برای نامزدی فدراسیون فوتبال با چه ارگان‌هایی مشورت کرده است، اما برای اطلاع شما. “پرونده ویلموتس” در کمیسیون اصل 90 مجلس باز شد. دوست قدیمی! هر کاری خواستی خدمت کنی، انجام دادی. بگذار خون تازه ای در رگ های فوتبال ایران جاری شود.»

این مواضع صریح و نامطلوب نمایندگان مردم عرصه انتخابات را برای مهدی تاج تنگتر از گذشته کرد و آرزوی بازگشت به فدراسیون فوتبال مانند آوار بر سر او فرود آمد. اگر این روند ادامه پیدا کند و مانع بازگشت متجاوزان به حقوق ملت شود قطعا تاج در انتخابات 17 شهریور جایی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید