درخواست 14 بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران از سوی آجی برای برگزاری دادگاه علنی حوادث اخیر


ساعت: 14:48
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919570

چهارده دانش آموز بسیجی تهران بزرگ با ارسال نامه ای به رئیس قوه قضائیه در خصوص رسیدگی و احکام صادره در حوادث اخیر بر برگزاری دادگاه های علنی و شفاف، اطلاع رسانی دقیق و شفاف، استفاده از رسانه ها برای آگاه سازی افکار عمومی و استقبال از شنیدن نظرات مخالفان و موافقان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ چهارده بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ با ارسال نامه ای به رئیس قوه قضائیه در خصوص رسیدگی و احکام صادره در حوادث اخیر مبنی بر رفتار علنی و شفاف محاکم، اطلاع رسانی دقیق و آشکار، استفاده از … اصحاب رسانه برای آموزش افکار عمومی و استقبال آنها بر شنیدن نظرات مخالفان و موافقان تاکید کردند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای غلامحسین محسنی اجیعی

رئیس محترم قوه قضائیه

سلام؛

پس از پایان حوادث و اغتشاشات اخیر، همه نگاه ها به سوی قوه قضاییه در انتظار رسیدگی و توزیع پرونده های این چند ماهه بود. با رای دادگاه عده ای پایبند به این احکام آتش بحث را دوباره شعله ور کردند و از آن به عنوان حربه ای برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه استفاده کردند.

در این فضای داغ سیاسی کشور، هرگونه تخلف از قانون، بی توجهی به اصول قانونی، نادیده گرفتن حقوق متهم، پذیرش نفوذ مقامات سیاسی و امنیتی و یا عدم شفافیت رسیدگی از سوی هر یک از دستگاه های قضایی، بهانه کافی برای مخالفان نظام است، اسلامی که ناظر کوچکترین خطا در روند این رویه هاست، خواهد داد. از آن برای مقاصد خود و ایجاد شبهه استفاده کنند.

علاوه بر این، عدم اطلاع دقیق از روند محاکمه برخی از پرونده های مفاسد اقتصادی گذشته و نامشخص بودن نتیجه آن در نزد مردم و یا تاخیر در اجرای احکام، مانند پرونده محکومان طبری و … زنجانی ها پرسش ها و بلاتکلیفی های بسیاری را در آگاهی عمومی ایجاد کرده و باعث شده اند که سایر اقدامات این نهاد در مبارزه با فساد نادیده گرفته شود.

در چنین شرایطی تنها رفتار علنی و شفاف دادگاه ها، اطلاع رسانی دقیق و شفاف و استفاده از بستر رسانه ای برای تنویر افکار عمومی و استقبال از نظرات مخالفان و موافقان راهگشا خواهد بود.

لذا از حضرتعالی خواهشمندیم با مساعدت نهادهای ذیربط بویژه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، پایگاه اینترنتی ثابتی جهت اطلاع رسانی دائمی و برگزاری عمومی پرونده های مهم قضایی (مفاسد اقتصادی، جرایم علیه امنیت سیاسی) ایجاد نمایید. و سایر موارد حساس اجتماعی). همچنین اقدامات لازم برای ایجاد درگاهی برای بیان نظرات و انتقادات کارشناسان دانشگاهی و سمینار و بحث و گفتگو در میان آنها انجام شود.

دانش آموزان بسیجی با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از قوه قضائیه می خواهند به این مشکلات و ابهامات موجود در بین دانشجویان پاسخ داده و به مطالبات آنان از نزدیک پاسخ دهند.

امیدواریم با این گونه اصلاحات رویه ای، بستر ایجاد هرگونه شبهه را ببندید و اساس مالکیت را بر اساس عدالت قرار دهید و برای رضایت مدعیان و دلواپسان انقلاب اسلامی دلایلی ارائه دهید.

و درود بر کسانی که از هدایت خدا پیروی می کنند

1- بسیج دانشجویی دانشگاه شهید
2- بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس
3- بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا
4- بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
5- بسیج دانشجویی دانشگاه امام حسین(ع).
6- بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی
7- بسیج دانشجویی مرکز دانشگاه آزاد تهران
8- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شمال
9- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات
10- بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد
11- بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر
12- بسیج دانشجویان پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور
13- بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران غرب
14-بسیج دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور

دیدگاهتان را بنویسید