درگیری شدید بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897096

درگیری شدیدی بین نظامیان جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد و به گفته ساکنان مناطق مرزی، تیراندازی مداوم توپخانه و تبادل آتش با سلاح های سنگین بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان شنیده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیام های منتشر شده از سوی رسانه های منطقه حکایت از درگیری شدید دیشب جمهوری آذربایجان و ارمنستان دارد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارش داد که ارمنستان مناطق داشاکسان، کلبجار و لاچین را در معرض گلوله باران شدید قرار داده است، در حالی که در همان زمان وزارت دفاع جمهوری ارمنستان گزارش داد که شهرهای گوریس، سوتاک و جرموک در مناطق غربی کشور زیر آتش آذربایجان قرار گرفت.

ساکنان مناطق مرزی از شنیده شدن صدای شلیک مداوم توپخانه و تبادل آتش با سلاح های سنگین بین نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای ایروان را به یک عملیات خرابکارانه در مقیاس وسیع متهم کرد و گفت که درگیری به دلیل فعالیت‌های شناسایی و قرار دادن مین توسط نیروهای ارمنستان در مسیرهای تدارکاتی بین این دو کشور آغاز شده است. مواضع یگان های ارتش آذربایجان

در همین حال، وزارت دفاع جمهوری ارمنستان با رد ادعای باکو، درگیری نظامی را نتیجه تحریکات باکو اعلام کرد و آذربایجان را به استفاده از آتش توپخانه و هواپیماهای بدون سرنشین متهم کرد. دولت ارمنستان همچنین اعلام کرد که نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگوی تلفنی داشته است تا وی را از جزئیات تبادل آتش با جمهوری آذربایجان مطلع کند.

اتهامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان در حالی مطرح شد که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در تاریخ 9 سپتامبر سال جاری در شهر بروکسل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

هنوز جزئیات دقیقی از تعداد تلفات و خسارات مالی این درگیری گزارش نشده است.

گفته می شود با میانجیگری موثر طرف روسی، از ساعت 2:30 امروز سه شنبه آتش بس موقت بین دو طرف برقرار شد.

دیدگاهتان را بنویسید