در ابتدای سال 250 تن مرغ در چهارمحال و بختیاری توزیع شد.


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834260

خالد طاهری گفت: تا اول فروردین ماه امسال حدود 250 تن مرغ منجمد، 456 تن روغن و 594 تن برنج توزیع شده است. توزیع این کالاهای اساسی در قالب طرح ضیافت تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خالد طاهری معاون وزیر بازرگانی و کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: بر اساس قانون انتزاع بخشی از مسئولیت ها به ویژه در حوزه بازار محصولات کشاورزی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی محول شده است.

وی افزود: در این راستا اجناس مورد نیاز مردم در ایام نوروز تامین شد و امسال یکی از سال هایی بود که بازار آرام بود، نوسانات قیمت بسیار کم بود، تلاش شد تنش بازار کاهش یابد و مشکلی وجود نداشت. . در مورد کالاهای اساسی.”

معاون توسعه بازرگانی و زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کالاهای اساسی در حوزه جهاد کشاورزی از جمله شکر، گوشت، برنج و … در اختیار منتخب مغازه ها، ادارات، بازارچه های روزانه و … قرار گرفت. ، کالاهای اصلی توزیع شد. در سامانه کالاهای اساسی نیز ثبت شده اند.

طاهری گفت: در ایام نوروز در هر شهرستان دو اکیپ جهت نظارت، نظارت و بازرسی از بازار در نظر گرفته شد و در صورت مشاهده تخلف، ثبت، ضبط و پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه از اول فروردین ماه امسال حدود 250 تن گوشت مرغ منجمد، 456 تن روغن، 594 تن برنج توزیع شده است، گفت: توزیع این کالاهای اساسی در قالب طرح ضیافت تا پایان سال جاری ادامه دارد. رمضان.

معاون بازرگانی و توسعه کشاورزی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر 60 تن گوشت قرمز منجمد آماده توزیع است که حدود 18 تن از این میزان در فروشگاه ها توزیع می شود و مابقی نیز تا پایان ماه مبارک رمضان توزیع می شود. “

طاهری گفت: بحث گوشت مرغ مشکلی ندارد و روزانه حدود 85 تن مرغ گرم در چهارمحال و بختیاری توزیع می شود.

وی با اشاره به اینکه مازاد طیور تولیدی چهارمحال و بختیاری به استان های دیگر ارسال شده است، تاکید کرد: به ترتیب 20 تن از مرغ مازاد تولید شده در آن استان به کرمان اجازه خروج داده شد. علاوه بر این، استان اصفهان یکی دیگر از مشتریان مرغ این استان بود.

معاون توسعه بازرگانی و زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: 300 تن مرغ در روزهای 26 و 29 اسفند سال گذشته در بازار استان به فروش رسید و در روزهای پایانی سال نیز حدود 620 تن کشتار شد و در آن جا. جوجه های موجود در بازار بودند، اما این روزها تقاضا زیاد بود.

طاهری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های کشور بود که قیمت مرغ در آن ثابت ماند و افزایش قیمت این محصول در بازار مشاهده نشد، در حالی که سایر استان ها در این زمینه با مشکل مواجه بودند.

وی با بیان اینکه برنج های توزیع شده در بازارهای چهارمحال و بختیاری پاکستانی، هندی و تایلندی است، افزود: ما در قیمت گذاری برنج ایرانی دخالتی نداریم و انجمن برنج کشور مسئول است. این استان در واقع مصرف کننده برنج ایرانی است. برنج و مایحتاج استان استان های شمالی تامین می شود اما متاسفانه به دلیل حضور دلالان و واسطه ها شاهد افزایش قیمت برنج ایرانی هستیم.

معاون بازرگانی و زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برنج ایرانی در حال حاضر با قیمت 40 تا 70 جلد در بازار موجود است و معتقدیم قیمت این محصول بالاست، نقشی در تعیین آن نداریم. قیمت اما بازرسی و نظارت بر بازار به طور مستمر انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید