در بازی با سپاهان پنالتی نگرفتیم/ شادی بعد از گل بر عهده تیم پزشکی نیست.


ساعت: 21:39
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892444

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تیم پزشکی برای حمایت از تیم خود نیامدند و نباید جلوی مربی حریف تشویق می کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی با مس کرمان اظهار داشت: دیدید که مس کرمان گل های زیادی به پیکان زد که جای تعجب دارد. آنها تازه به لیگ برتر آمدند و نشان دادند که تیم خوبی هستند، آنها به اندازه ما امتیاز دارند و تیم ضعیفی در لیگ برتر ایران نداریم.

*برای تحقق خواسته های من در استقلال به زمان نیاز داریم

ساپینتو با بیان اینکه فکر می‌کنی چه زمانی صد در صد با تیمت آشنا می‌شوی و چه زمانی شاهد استقلال کامل ساپینتو خواهیم بود، گفت: من در فاز دفاع و حمله ایده‌های زیادی دارم و برای تحقق بخشیدن به چیزهایی که می‌خواهم نیاز به زمان داریم. من تیم را مستقر خواهم کرد. بازیکنانم شرایط و رفتار خوبی در تمرین دارند و آن را به بازی می آورند. بازی نه تنها تهاجمی است. بازی ای که هفته گذشته مقابل ملوان و سپاهان داشتیم، انگار این تیم ها منتظر یک اشتباه بودند تا از آنها سوء استفاده کنند و برای خود فرصت ایجاد کنند.

وی ادامه داد: مس کرمان فردا برای گرفتن امتیاز به میدان می آید و منتظر اشتباهات کوچکی هستند تا از آنها برای گلزنی به ما استفاده کنند. اگر مثبت کار کنیم و جلو برویم، می توانیم ریسک کنیم. در بازی های گذشته از اشتباهات کوچک ما استفاده کردند و ما هم گل خوردیم اما تیمی نیستیم که منتظر حریف باشیم. ما تیمی هستیم که حریف را کنترل می کنیم. برای این بازی باید از نظر روحی سرحال و آماده باشیم.

*من مذهبی هستم اما خرافاتی نیستم

وی در مورد متهم شدن حریف فردا به جادوگری و اینکه آیا تا به حال با چنین مشکلی برخورد کرده اید، گفت: امیدوارم جادوگری نکنند و دوست نداشته باشم به این چیزها اعتقاد داشته باشم و دیروز یکی به من گفت در فوتبال. همه چیز ممکن است، گفتم ممکن است. من مربیان زیادی را می شناسم که خرافاتی هستند اما خودم با یکی از آنها برخورد نکرده ام. من مذهبی هستم اما خرافاتی نیستم. من اعتقاد دارم، اما آنها را با هم مخلوط نمی کنم.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه قبل از شروع لیگ آرمان خواهی نشان می دادی و می گفتی چهار قهرمان برای استقلال می آوری اما حالا که سه هفته از لیگ ایران می گذرد و آن را چطور می بینید، مدیر رسانه ای از استقلالی ها عنوان کردند: آن زمان می گفت امیدوارم بتوانیم برای استقلال قهرمان بیاوریم و هرگز چنین قولی نداد. من با دقت پرسیدم و او به من گفت که امیدوارم قهرمانی کنم. تنها ما نیستیم که می خواهیم قهرمان شویم، سه تیم دیگر هم این آرزو را دارند. ما می خواهیم ادامه دهیم و روی بازی های بعدی تمرکز کنیم. این ایده ما برای بازی بعدی است.

*نمی توانم به جای بازیکنانی که فردا بازی می کنند صحبت کنم

ساپینتو درباره اینکه استقلال در یک نیمه با سه مدافع و در نیمه دیگر با چهار مدافع بازی کرد و اینکه آیا تیم شما از این پس با چهار مدافع بازی می کند یا خیر، تصریح کرد: البته نمی خواهم در مورد استراتژی صحبت کنم. اما ما با سیستم های مختلفی کار می کنیم و در هر بازی استراتژی آن بازی را داریم. فردا خواهید دید که ما برای بازی چه برنامه ریزی کرده ایم. حالا نمی توانم در مورد بازیکنانی که بازی می کنند یا نه صحبت کنم.

وی در مورد اینکه فردا برای اولین بار با هواداران استقلال روبرو خواهید شد، گفت: منتظرم تا این فضای عالی را در کنار خانواده و در کنار هوادارانمان ببینم و تجربه کنم و امیدوارم فردا شاهد آن عشق و هیجان در بازی باشم. امیدوارم 90 دقیقه دوام بیاورم ما را تشویق کنید چون 90 دقیقه دست از مبارزه نمی کشیم فردا همه با هم از دقیقه اول تا آخرین دقیقه برای کسب سه امتیاز می جنگیم.

*در بازی با سپاهان برای ما پنالتی اجرا نکردند

سرمربی استقلال درباره اینکه هواداران نگران هستند که با احساسات در کنار زمین کارت زرد و قرمز بگیرید، گفت: من فردی احساساتی هستم و مطمئناً بیشتر اوقات سعی می کنم خونسردی خود را حفظ کنم. اما در بازی قبلی چند قسمت ناامیدکننده وجود داشت و ما بدشانس بودیم که گلزنی کردیم. از طرفی شاهد تصمیم اشتباه داور هم بودیم. در بازی با سپاهان برای ما پنالتی نگرفتند و ما روی دروازه بان حریف اشتباه نکردیم اما داور اشتباه کرد. این مسائل دست به دست هم می دهند و نتیجه واکنش من است. در بازی با ملوان یکی از اهداف ما درست بود، وقتی می خواهی همه کار کنی و برنده شوی، اما حریف کاری برای برد انجام نمی دهد و فقط یکی را بیرون می اندازد، این مشکلات آدم را عذاب می دهد.

* نباید جلوی مربی حریف تشویق کنند

ساپینتو افزود: “هیچکس نباید به کسی بی احترامی کند، اما من از تحریکات خوشم نمی آید، اما تیم پزشکی در این مسابقه مرا تحریک کرد.” آنها باید خنثی می شدند. آنها برای حمایت از تیمشان نیامدند، بلکه خودشان باید با آن کنار می آمدند. نباید مربی حریف را تشویق می کردند، عادلانه نبود. ببخشید من کامل نیستم این حرکت آنها یک تحریک بزرگ بود. اما من مربی باید خوب رفتار کنم، اما من را تحریک نکن، زیرا این یک مسابقه احساسی است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که شما احساساتی هستید و ما ایرانی ها اینطوریم اما داوران ایرانی سخت گیر هستند و می توانند کارت زرد یا قرمز بدهند، گفت: امیدوارم هیچ وقت با من بی انصافی نشود. من همیشه با داوران رابطه خوبی دارم، اما گاهی ممکن است با رفتار آنها موافق نباشم و شخصاً در پایان بازی با آنها صحبت کردم و خیلی مودبانه صحبت کردم. به عنوان یک فرد متمدن، مردم ممکن است نظرات متفاوتی داشته باشند و باید بپذیرند که بحث کنند. در هر مسابقه ما سه تیم داریم و همه می خواهند بهترین عملکرد خود را نشان دهند تا در نهایت نتیجه عادلانه باشد نه عادلانه. وقتی می بینم عملکرد خوبی ندارند، انتظار دارم به من فرصتی بدهند تا با آنها صحبت کنم، اما تا به حال هیچ مشکلی با آنها نداشته ام، حتی اگر با تصمیمات آنها موافق نباشم. امیدوارم داوران از مقوا استفاده نکنند. برای کاری که هرگز انجام نداده ام

* بدون حضور بانوان جو خوبی در ورزشگاه وجود ندارد

سرمربی استقلال ادامه داد: پلیس گفت تو در جریان بازی کاری کردی اما من نکردم و در کنفرانس هم به دلیل دروغ گفتن در این باره صحبت کردم. موضوع خوشحال کننده صحبت درباره زنان ایرانی است. بالاخره زنان ایرانی به ورزشگاه رفتند و خبر بسیار بسیار خوبی بود. ورزشگاه بدون زن واقعا فضای خوبی نیست. به بانوان هوادار استقلال سلام و خیر مقدم می گویم و به عنوان سرمربی استقلال این افتخار را دارم که اولین دیدار را با حضور بانوان تجربه کنم.

لازم به ذکر است محمدحسین زرندی مدیر رسانه استقلال درباره حکم حبس ساپینتو در پرتغال گفت: این خبر اشتباه ترجمه ای است و این 30 روز مربوط به نیمکت نشینی سرمربی استقلال است و ربطی به این موضوع ندارد. مسائل دیگر

دیدگاهتان را بنویسید