در حوزه ورزش کمترین تلفات را در همه گیری کرون داشتیم


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822890

بازدید مسئولان و رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون پزشکی ورزشی

مسئولان و رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون پزشکی ورزشی بازدید کردند و با مسئولان این فدراسیون گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ مسئولان و رئیس کمیته ملی المپیک از فدراسیون پزشکی ورزشی و امکانات آن بازدید کردند. گلمرضا نوروزی رئیس و اشکان اردیبهشت دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی با رئیس و دیگر مسئولان کمیته ملی المپیک گفت و گو کردند.

گلمرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در این بازدید گفت: امسال رویدادهای مختلفی در پیش داریم. مانند گذشته تمام تلاش خود را می کنیم تا کاروانی پاک و سالم از رویدادهای آینده داشته باشیم. معاینات عمومی سلامت، مشاوره ضد دوپینگ و … انجام و انجام می شود. در این چند سال مورد مثبتی نبوده و حاصل تلاش فدراسیون هاست. در شرایط فعلی کمیته ملی المپیک شاهد شکوفایی همکاری و کمک بوده ایم که منجر به یکپارچگی و اتحاد شده است. ما در کارهای اداری موضوع سیاست و خطوط را مطرح نمی کنیم و این را یاد گرفته ایم.

در اردیبهشت ماه دبیر فدراسیون پزشکی ورزشی نیز گفت: فدراسیون در المپیک 2020 توکیو عملکرد خوبی داشت و سال پرحادثه ای نیز داریم. امیدوارم همکاری ها مثل گذشته ادامه داشته باشد. ما نیاز به ارائه خدمات در چندین جبهه، معاینات پزشکی و ضد دوپینگ داریم. روند المپیک ناشنوایان نظارت می شود و کنترل دوپینگ انجام می شود. مکمل ها نیز خریداری و تحویل داده می شود. بازی های پارالمپیک برای بازی های پاراآسیایی برگزار می شود و بازی های آسیایی نیز همین روند را خواهد داشت. در المپیک بازی های آسیایی بحث پایش سلامت خواهیم داشت و برای ارتقای دانش مربیان برنامه داریم. ما همچنان در مسابقات کرونا شرکت می کنیم و به این موضوع نگاه می کنیم که المپیک خلبان خوبی برای ما بود.

عسگر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی در این نشست گفت: همکاری ما با این فدراسیون نزدیک بوده و بازی ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده است. در المپیک برزیل تصور می شد که دفتر پزشکی فدراسیون پزشکی ایران برای کل روستا باشد. ما بیش از 500 کاروان بازی از کشورهای اسلامی داریم که 100 تای آن برای هانگژو یکسان است.

نصرلا سجادی مشاور ارشد کمیته ملی المپیک در این بازدید گفت: در رویدادهای مهم قبلی هماهنگی و همکاری بسیار نزدیک با فدراسیون داشته ایم. مهم ترین وظیفه این فدراسیون بحث نظارت بر سلامت و کنترل دوپینگ است. حضور تیم پزشکی در اردوهای مختلف نیز تاثیر زیادی داشت. در بازی های آسیایی 2018 حتی یک مورد دوپینگ 400 نفری نداشتیم.

فهری سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی هانگژو در این نشست گفت: یکی از فعال ترین و سخت ترین فدراسیون ها بود و همکاری خوبی داشتیم. کاروان ما خیلی سریع واکسینه شد و کار زیاد بود. انتظار می رود به خوبی اتفاق بیفتد، تعقیب قهرمانان نخبه بود. درخواست من این است که وضعیت ادامه پیدا کند. برای ارسال لیست و جلوگیری از مشکلات دوپینگ اقدامات لازم انجام شده است.

در فینال رئیس و مسئولان کمیته ملی المپیک به همراه گلمرضا نوروزی رئیس فدراسیون از فدراسیون پزشکی ورزشی بازدید کردند.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست گفت: انگیزه ما حضور در سه محور بود. ابتدا از زحمات همکاران برای غلبه بر شرایط سخت تاج تشکر می کنم. مجموعه ورزشی کشور شاهد بود که فدراسیون پزشکی ورزشی با تمام وجود به کمک ورزش آمد و روزهای سخت گذشت. عقیم سازی و واکسیناسیون که از همه مهمتر بود، کاروان المپیک را در اولویت قرار داد. لطفا در صورت نیاز به دوز 4 کاروان های مختلف بفرستید.در المپیک زمستانی چین قرنطینه بسیار سختی وجود داشت که قابل انعطاف نیست. احتمالا در قونیه، شانگوتو و هانگژو مشکلی خواهیم داشت که نیاز به توجیه دارد.

وی افزود: ما کمترین تلفات را در همه گیری کرون داشتیم زیرا بیشترین تلاش از سوی فدراسیون انجام شد. رسالت این فدراسیون خدمت رسانی به تمامی فدراسیون ها، استان ها و هیئت هاست. ثانیا، ما اینجا هستیم تا رویدادها را هماهنگ کنیم و مشتاقانه منتظر بحث در مورد سلامت هستیم. برای بدترین شرایط ممکن در کشورهای میزبان برنامه ریزی کنید. پکن بسیار سخت تر از توکیو است و کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. اعزام ها در راه است و باید کار انجام شود.

صالحی امیری با اشاره به مبارزه با دوپینگ گفت: نکته سوم ورزش ناب است، دوپینگ چهره یک کشور را در دنیا مخدوش می کند و به یک ورزش آسیب می رساند. با آخرین تلاش ها می توان گفت ورزش ما ناب است اما یک مورد هم زیاد است. بررسی های لازم باید با جدیت ادامه یابد تا حتی یک مورد دوپینگ نداشته باشیم. آمادگی هر نوع همکاری با فدراسیون پزشکی ورزشی را داریم زیرا سلامت ورزشکاران برای ما بسیار مهم است.

نوروزی درباره بحث مبارزه با دوپینگ گفت: هدف ما ورزش ناب است و در این زمینه تلاش می کنیم. هر ساله در شورای مرکزی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ سیاست گذاری برای برنامه های سال آینده داریم. در برخی رشته ها مانند کشتی، وزنه برداری و امثال آن که از حساسیت بیشتری برخوردارند; ما سقف را رعایت نمی کنیم و تست های بیشتری انجام می دهیم. با توجه به اتفاقاتی که در 3 سال گذشته افتاد تست های ما با هماهنگی و دوستی پاسخ داده شد اما امکان ارسال پول وجود نداشت. آنها دیگر نتوانستند این کار را انجام دهند، بنابراین حدود 6 ماه طول کشید تا کارمان را ببندیم.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید