ما به پایان همه گیری کرون نزدیک می شویم

ما به پایان همه گیری کرون نزدیک می شویم

روز جدید Omicron کاری را انجام داد که ویروس ها تمایل دارند انجام دهند: ما را غافلگیر کنید.

میزان انتقال اومیکرون خیره کننده است، اگرچه علائم آن خفیف تر از سویه های قبلی کووید به نظر می رسد. دکتر آنتونی فائوچی، مشاور رئیس جمهور ایالات متحده در مصاحبه با روزنامه آلمانی اشپیگل هشدار داد که خطرات omicron ها را کم اهمیت جلوه دهند. او همچنین امیدوار است که به پایان بیماری همه گیر کرون نزدیک شویم.

در ایالات متحده، این دانشمند 81 ساله مورد نفرت برخی است و بسیاری او را ناجی او می دانند. در زیر پاسخ های این پزشک و ایمونولوژیست را که مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکای مرکزی است که یک غول تحقیقاتی در زمینه ایدز، سل، مالاریا و بیماری های خودایمنی است، خواهید دید.

ویروس تاج کاری همان کاری را کرد که ویروس ها تمایل دارند انجام دهند: ما را شگفت زده کرد. یکی از چیزهایی که انتظارش را نداشتیم این بود که کرنش دلتا را از نظر کارایی با قدرت و شدت بیشتری دیدیم. فشار زیادی در ایالات متحده از جانب افرادی که نمی خواستند واکسینه شوند وجود داشت. بنابراین همیشه گروه های آسیب پذیری وجود دارند که امکان انتقال ویروس را فراهم می کنند. در آلمان هم همینطور است. سپس متوجه شدیم که ایمنی ایجاد شده پس از واکسن پس از چند ماه کاهش یافته است، بنابراین دوز تقویت کننده را شروع کردیم و درست زمانی که کنترل خوبی داشتیم، omicron رسید!

Omicron نفوذپذیری بسیار بالاتری نسبت به سویه دلتا دارد. مطالعات در آفریقای جنوبی، انگلستان و برخی از مطالعات اخیر در ایالات متحده نشان می دهد که بروز بیماری omicron به طور قابل توجهی کمتر است. این خبر خوبی است. در ایالات متحده، بخش قابل توجهی از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در میان افراد واکسینه نشده یا به شدت نقص ایمنی است.

با این حال، خبر نگران‌کننده این است که درصد زیادی از مردم به این بیماری مبتلا هستند که حتی اگر درصد کمتری از آنها نیاز به بستری جدی در بیمارستان داشته باشند، هشدار دهنده است و می‌تواند بر سیستم‌های بهداشتی تأثیر بگذارد. در حال تبدیل شدن به یک مشکل چالش برانگیز است.

من فکر می کنم که ما شاهد ایجاد یک عفونت بسیار شایع تر اما کمتر شدید هستیم. حداقل امیدواریم که اینطور باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد. هدف ما دستیابی به سطحی از کنترل است که بیماری را شبیه یک سرماخوردگی معمولی کند تا افراد به شدت بیمار نشوند و نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشته باشند. اگر این روند طی شود با ورود به سال آینده شاهد کاهش تعداد مبتلایان و کاهش روند بستری خواهیم بود. هنگامی که به آنجا رسیدیم، ممکن است بتوانیم به آن به عنوان یک بیماری تنفسی نگاه کنیم که برای اکثر مردم مشکلی نیست. امیدوارم در این مسیر ادامه دهیم. منتها نباید این اشتباه را بکنیم و بگوییم خوب پس کار تمام شد. تضمین نهایی وجود ندارد.

با توجه به اینکه نرخ واکسیناسیون هنوز در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​بسیار پایین است، شاهد جهش بیشتری در عفونت های ویروسی خواهیم بود. وقتی انسان ها واکسینه نمی شوند، ویروس پتانسیل جهش پیدا می کند و می توان فرض کرد که سویه بعدی سرعت انتقال بالاتر و همچنین شدت بیشتری نسبت به سویه omicron دارد.

ما باید مطمئن شویم که افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند واکسینه شده و آنتی بادی به آنها داده می شود تا از آلوده شدن آنها جلوگیری شود. ما باید مطمئن شویم که همه افراد مبتلا به HIV و کسانی که تحت شیمی درمانی هستند و سیستم ایمنی ضعیف تری دارند به مراقبت های بهداشتی دسترسی داشته باشند و از آن مراقبت کنند. این امر امکان انتقال را از بین می برد.

وضعیت هر کشور و تصمیمات اتخاذ شده باید متناسب با شرایط خاص آن کشور باشد. ما در آمریکا شرایط بسیار ویژه ای داریم و اختلافات سیاسی زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم نه به دلایل بهداشتی یا پزشکی، بلکه تقریباً به دلایل ایدئولوژیک و سیاسی نمی خواهند واکسینه شوند.

در کشور ما افرادی هستند که اختلافات را به سیاست تبدیل می کنند. سوژه ای شدم به نام صورت قطبی. من قطبی نشدم افرادی که افراطی هستند به من حمله می کنند و می گویند که من ویروس تاج را ایجاد کردم. آنها دیوانه هستند و می گویند من می خواهم آزادی مردم را از بین ببرم زیرا می گویم آنها باید واکسینه شوند. می گویند وقتی می گویم مردم ماسک بزنند، آزادی فردی آنها را زیر پا می گذارم. تنها چیزی که گفتم ارتقای سلامت عمومی بود: واکسن ها را تقویت کنید، ماسک بزنید و از مکان های شلوغ پرهیز کنید. به خاطر همین چیزها بعضی ها با من دشمنی می کنند و به من دروغ می گویند. ما با یک چالش بهداشت عمومی روبرو هستیم و زمان آن فرا رسیده است که همه ما علیه یک دشمن مشترک متحد شویم. دشمن مشترک ما ویروس کرونا است. دشمن مشترک مقامات بهداشت عمومی نیستند که بخواهند شیوع این بیماری را کنترل کنند.

اگر علم را انکار کنید، واقعیت را انکار می کنید. بسیاری از فعالیت های ضد دموکراتیک که اکنون می بینیم مربوط به افرادی است که حقیقت را انکار می کنند. مانند تکذیب انتخاب رئیس جمهور و حمله منکرات به ساختمان کنگره.

من یک پزشک و یک دانشمند هستم و مسئولیت من به عنوان مدیر یک موسسه علمی تهیه واکسن و روش های درمانی برای مقابله با شیوع بیماری است. ما در میانه یک اپیدمی ویروسی تاریخی هستیم و من دو سال است که یک روز مرخصی نداشته ام. با این حال، این مهم نیست. باید جلوی انتشار این ویروس را بگیریم. بعد به این فکر می کنم که به ساحل بروم و تعطیلات را بگذرانم، اما الان نه.

دیدگاهتان را بنویسید