اروپا و آمریکا در آستانه پایان اپیدمی کرون هستند

اروپا و آمریکا در آستانه پایان اپیدمی کرون هستند

اورسولا ون در لین، رئیس کمیسیون اروپا، مرحله جدیدی از همه گیری تاج و تخت را اعلام کرد. او گفت که همه گیری به مرحله ای رسیده است که می توان آن را مدیریت کرد.

فن آنلاین به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه می کند که از سطح پایین فعلی بیماری عروق کرونر قلب برای تقویت سیستم های بهداشتی و اقدامات پیشگیری از بیماری همه گیر استفاده کنند. وی تاکید کرد که همچنان باید مراقبت شود.

رئیس کمیسیون اروپا افزود: تعداد مبتلایان به این ویروس همچنان بالا است و همه‌گیری جهانی همچنان تلفات خود را می‌دهد.

آنتونی فائوچی، یک ویروس شناس ارشد آمریکایی، گفت که تاج از سال گذشته بهتر شده است. او مشکوک است که ایالات متحده در حال حرکت از یک بیماری همه گیر به مرحله آندمیک به عنوان یک ویروس به طور طبیعی قابل کنترل است، اما مهم است که ما درنگ نکنیم.

فائوچی گفت که ویروس کرونا هنوز در بسیاری از نقاط جهان یک بیماری همه گیر است و ایالات متحده هنوز مرحله تهدید را پشت سر نگذاشته است، اما بدترین مرحله همه گیری را پشت سر گذاشته است. ما با بیمارستان و هزاران مرگ مواجه نیستیم. ما در حال حاضر در سطح پایینی از شیوع بیماری هستیم.»

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به کاهش شدید آزمایشات تاج ابراز نگرانی کرده است.

تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی در ژنو گفت: «این باعث می‌شود ما کوتاه‌تر باشیم و کمتر بتوانیم الگوی انتقال و تبدیل ویروس را ببینیم.»

آدهانوم تاکید کرد که خطر ابتلا به یک سویه خطرناک جدید ویروس همچنان بالا و واقعی است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تنها در هفته گذشته بیش از 15000 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. این کمترین رقم از مارس 2020 است.

دیدگاهتان را بنویسید