در شرایط فعلی انتظار می رفت حکم پرونده گل گهر تایید شود، جبران خسارات بی حساب بر عهده کیست؟

ساعت: 08:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805299

باشگاه پرسپولیس به رای هیات تجدیدنظر واکنش نشان داد و با تایید تصمیم هیات انضباطی در پرونده گل گابن گابن، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ باشگاه پرسپولیس در بیانیه ای به شرح زیر اعلام کرد: همانطور که قبلاً اعلام کردیم بر اساس مقررات موجود، برخلاف آنچه در این مدت در افکار عمومی فوتبال و رسانه ها به وی الهام می شد، پرونده بازیکن گابنی به دلیل نفوذ او.» برای تیم های دیگر مشکلی وجود نداشت که پرسپولیس و سایر باشگاه ها نتوانند وارد شوند و بحث کنند و هنوز هم همینطور است.

رای تصویب شد و با جو حاکم بر فوتبال ایران انتظار دیگری نمی رفت. انتظار نداشتیم به مسائل حقوقی مطرح شده از سوی برخی کارشناسان توجه خاصی شود. پرسپولیس پنج فصل متوالی قهرمان لیگ برتر شده است و این موضوع فشار زیادی را به بسیاری از بخش های فوتبال و فراتر از آن وارد کرده است. احساسات هواداران پرسپولیس با مشاهده آنچه می بینند و تناقضات فراوان در آن به خصوص در تصمیم گیری های مختلف در چنین مواردی قابل درک است. باشگاه مجاز است از یک بازیکن استفاده کند و مدارک او تایید می شود، اما ناگهان بازی های ویژه ای که به پایان می رسد ورق را برمی گرداند و هیچ کس مسئولیتی در قبال اتفاقات رخ داده یا خسارت وارده به باشگاه هایی که بدون تقصیر خود مجازات شده اند نیست. …

چند باشگاه تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته اند و پرسپولیس نیز در میان آنهاست. در ضمن این یک قیاس کودکانه بین تصمیماتی است که به دلیل طغیان و فرار تیم ها از زمین مسابقه گرفته می شود و در سرتاسر دنیا یکسان است، با آنچه در مورد باشگاه گل گهر شاهد آن هستیم و به نقطه ای رسیده ایم. با تحلیل و تفسیر کلی .

در این میان سوالاتی از این باشگاه و فوتبالدوستان وجود دارد که پاسخ قانع کننده ای به آنها داده نخواهد شد. مثلا اگر این تصمیم همان عدالت و قانون است پس چرا در گذشته لیگ باشگاه هایی که با وجود محرومیت قطعی بین المللی از بازیکنان غیرقانونی استفاده می کردند مشمول چنین تصمیمی نبودند! همه از این موضوع آگاهند، اما ناگهان همه چیز تغییر کرد. اینها مواردی است که هر ناظر بی طرفی را به یک نتیجه گیری روشن می کشاند و اکنون دو باشگاهی که قبلاً به دلیل غیبت از میادین امتیاز از دست می دادند یا از دست می دادند، به این ترتیب امتیاز کسب و دریافت می کنند و همچنین برنامه مسابقات و دوره های رویدادها. که در زمین فوتبال برگزار نشد.

سوال دیگر این است که چرا باید باشگاه پرسپولیس که هیچ نقشی در این اتفاق نداشت آسیب ببیند؟ چه کسی مسئول جبران خسارتی است که ممکن است قابل اندازه گیری نباشد؟ مشکل بین باشگاه های دیگر بود، پس چرا باید پول بدهیم؟ چون ما پنج فصل متوالی قهرمانیم و با تمام سختی هایی که برایمان پیش می آید به شدت به دنبال قهرمانی جدید هستیم؟

صحبت ها زیاد است اما هواداران باید بفهمند که دست پرسپولیس زیر شمشیر است. شاید بهتر است دیگر خسته نباشید. به همین دلیل است که به هواداران روی می آوریم. شما هواداران به خوبی می دانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است. حال باید تصمیم بگیرید که با چه انرژی و قدرتی از تیم محبوب و بازیکنان و مربیان آن حمایت کنید و به آنها انگیزه و انرژی بدهید تا در این مسابقات پیروز شوند. بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم به خوبی می دانند که عده ای ناکامی هایشان را می خواهند پس باید به زور برگردیم حتی اگر باران هم باشد.

سوال دیگر این است که نهادهای رسمی و مسئولی که این آسیب را به پرسپولیس وارد کرده اند کجاست. کجا نهادهای ذیربط که نقش داشتند و اشتباهاتشان این شرایط را ایجاد کردند، این تصمیمات را مقصر دانستند و پاسخگوی جبران آن بودند؟ تکلیف ایمیل های جعلی که پلیس فتا شناسایی می کند و منشأ آنها چیست؟ کدام مستند با کدام طرح رد شد؟ هواداران پرسپولیس منتظر پاسخ این سوالات هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید