اطلاعات در شرایط بحرانی باید خسارات روانی/مالی افراد جبران شود


ساعت: 17:40
تاریخ انتشار: 05/07/1401
کد خبر: 1886302

آیت الله مدرسی امام جمعه بخشدار مرکزی یزد گفت: آمادگی مسئولین قابل تحسین است اما همواره باید توجه داشت که اطلاع رسانی نباید موجب ترس و ناامیدی شود و باید روانی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدمحمدکاظم مدرسه ای یزدی با اشاره به اهمیت رعایت تقوا در طول زندگی گفت: امر تقوا امری بسیار مهم است و باید از نظر زمانی و مکانی وارد زندگی شود.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم، چهار نکته برای رعایت تقوا در ماه محرم و همچنین هماهنگی عزاداری با تمام ابعاد دینی و مذهبی حائز اهمیت است، بنابراین عزاداری در ماه محرم و صفر نباید انجام شود. در تعارض با اصول، اخلاق و سیاست دینی و مذهبی در تضاد است.

امام جمعه مرکز یزد بر رعایت حقوق مردم در شئون دینی به ویژه در ماه عزاداری سیدالشهدا(ع) تاکید کرد و تصریح کرد: استفاده از امکانات راحت و مباح، سازگاری عزاداری با اهداف است. امام حسین علیه السلام متناسب با شرایط و مقتضیات زمان و مکان و عزاداری هدفمند برای تکریم بزرگان دین از نکات مهمی است که عزاداران حسینی در ماه های محرم و صفر باید به آن توجه داشته باشند. .

وی افزود: ابلاغ پیام مظلومیت به خاندان اهل بیت(ع)، ابراز محبت و محبت به اهل بیت(ع) و خطاب به امام حسین(ع) از دیگر اهدافی است که باید مورد توجه قرار گیرد. حساب کنید تا در عزاداری هدفمند باشد.

آیت الله مدرسی گفت: تشخیص موازین و موازین دینی به گونه ای نیست که هر فردی برای خود تصمیم بگیرد، بلکه تشخیص این گونه مصادیق بر عهده فقیهان است.

وی با اشاره به بازگشت حجاج از مکه گفت: ترک عادت و روی گردانی از گناهان قبلی یکی از نشانه های مهم قبولی حج است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد وضعیت اقتصادی حاکم بر جهان را یکی از دلایل عدم شرکت سایر کشورها در مراسم حج دانست و تصریح کرد: در حج امسال به دلیل وجود مشکلات اقتصادی برخی کشورها به دلیل عدم رونق مالی و نوسانات اقتصادی در مراسم حج شرکت نکردند.

آیت الله مدرسی بر آمادگی مسئولان در راستای مدیریت بارندگی های اخیر تاکید کرد و تصریح کرد: آمادگی مسئولان تحسین برانگیز است اما همواره باید توجه داشت که اطلاع رسانی نباید موجب ترس و ناامیدی شود و باید روانی باشد.

وی افزود: این نوع بارندگی در دهه های اخیر بی سابقه بوده و به دلیل عدم تمهیدات به ویژه در روستاها، نبود سیستم فاضلاب فنی، نبود ایمنی کافی در بافت تاریخی و … خسارات فراوانی به بار آورده است. به اموال مردم وارد شده است و در این راستا جبران خسارات مالی مردم حائز اهمیت است.

امام جمعه مرکز یزد با اشاره به وضعیت کرونا و حضور در اربعین حسینی خواستار حضور بخش خصوصی ستاد اربعین، توجه به سفر و مدیریت وضعیت کرونا در این ایام شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: شیوه های نامناسب ترویج شهرت در جامعه و نبود جاذبه برای آن از جمله دلایل کاهش شهرت در جامعه است.

امام جمعه مرکز یزد تصریح کرد: باید به عشق به مردم، آزادی بیان، احترام به مردم، حضور در صحنه و دور نگه داشتن جامعه از تاریکی ها توجه زیادی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید