در لرستان برای 2800 نفر از مددجویان فرصت شغلی فراهم می شود


ساعت: 13:19
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901879

ورخی زاده با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشتری پشت نوبت در استان وجود ندارد، گفت: امسال 2 هزار و 800 مشتری استخدام می شوند که تاکنون 670 نفر استخدام شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همایون ورک زاده در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: در لرستان 5100 مشتری در صف ایستاده بودیم که خوشبختانه همه آن مشتریان تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند و اکنون در استان هیچ مشتری در نوبت نداریم.

وی افزود: از سال 1395 تا پایان سال گذشته 956 زوج کمک هزینه جهیزیه دریافت نکرده اند که خوشبختانه به همه این زوج ها کمک هزینه پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان در رابطه با ایجاد شغل برای معلولان و فرزندان زنان سرپرست خانوار در استان گفت: سال گذشته 80 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال برای معلولان و فرزندان زنان سرپرست خانوار اختصاص یافت. که به 280 میلیارد تومان افزایش دادیم و هدف گذاری کردیم هدف ما ایجاد 2800 شغل در سال جاری است که تاکنون از تبصره های 16 و 18 برای نزدیک به 670 نفر محقق شده است.

وی در خصوص ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار گفت: در حوزه کودکان کار کانونی داریم که تشکیلات آنها را مورد بحث قرار می دهد و آنها را در زمینه توانمندسازی و حمایت از خانواده هایشان شناسایی می کند.

برای کودکانی که خانواده هایشان نیازمند هستند با دستگاه های اجرایی همکار مانند کمیته امداد در ارتباط هستیم تا خانواده هایشان تحت پوشش قرار گیرند و در صورت نیاز به آموزش و مهارت های زندگی به آنها و خانواده هایشان آموزش دهیم و در بحث آموزش مهارت ها نیز معرفی شده است. به فنی و حرفه ای می پردازند تا بتوانند آموزش های لازم را بیاموزند و خانواده هایشان از شرایط کاری کم بهره برخوردار شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید