در ماجرای استیضاح وزیر صمت کلیباف، وی آیین نامه را زیر پا گذاشت/ مناظره ها به نفع مجلس انقلاب نیست.

در ماجرای استیضاح وزیر صمت کلیباف، وی آیین نامه را زیر پا گذاشت/ مناظره ها به نفع مجلس انقلاب نیست.روز جدید یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هیچ یک از استیضاح های این مجلس را امضا نکرده ام در حالی که تقریبا اکثر استیضاح ها را در مجلس هشتم، نهم و دهم امضا کرده ام. دلیل اینکه من امضا نکردم این است که واقعاً انسجامی در استیضاح وجود ندارد و دیدید که در استیضاح وزیر صمت، آقای کلیباف عملاً مقررات را زیر پا گذاشت.

جبار کوشی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش تعداد استیضاح ها و از سوی دیگر احتمال تغییر کابینه از سوی دولت، این دو تا چه حد جدی هستند. مسائل و آیا شاهد تغییرات خواهیم بود؟» وی گفت: خوب، پس از گذشت نزدیک به یک سال از تشکیل کابینه سیزدهم، به نظر من دولت می تواند ارزیابی مناسبی از کابینه، مجلس به عنوان ناظر و افرادی که باید انجام دهند، داشته باشد. از دولت خدمات دریافت می کنند، می توانند ارزیابی کابینه باشند، یعنی ارزیابی های هر سه جناح مجریه، مقننه و مردم اگر به صورت شماتیک ارائه شود تقریباً یکسان است و این عالی است. ضعف برخی از اعضای کابینه یعنی دولت باید این را با جان و دل احساس کند و نسبت به اصلاح آن اقدام کند، حالا یکی از گزینه ها به نوعی حذف شده است و دولت برای دیگران اقدام کند

نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: من قبلا در مصاحبه هایی گفته ام که برای استیضاح یک یا چند وزیر اراده لازم است، هیچ یک از استیضاح های این مجلس را امضا نکرده ام در حالی که در مجلس هشتم، نهم و دهم ، تقریبا اکثر استیضاح ها را امضا کردم. دلیل اینکه من امضا نکردم این است که واقعاً در استیضاح ها انسجامی وجود ندارد و دیدید که در استیضاح وزیر صمت، آقای کلیباف عملاً مفادی را که قسم خورده بود زیر پا گذاشت.

وی افزود: ماده ۲۲۲ آیین نامه می گوید وقتی استیضاح به کمیته تخصصی می رود و از کمیته به دادگاه می آید باید اعلام شود، دیگر لابی گری در دادگاه معنا ندارد. یعنی مجلس این حق را به کمیسیون ریاست جمهوری نمی دهد که این کار را بکند و بگوید «با آقای رئیس جمهور و آقای مخبر صحبت کردیم، 2 ماه مهلت بدهیم» یعنی زمانی است که استیضاح وارد دادگاه نشده است. همه. وقتی صبح اعلام می کنند که امروز پیام می رسد و آقای رئیس مجلس می آید و چنین اقدامی می کند، به نمایندگان مردم و دولت آموزش می دهد که لابی گری را تشدید کنند. اساساً در لابی گری یک داد و ستد وجود دارد و این داد و ستد به نفع مجلس انقلاب نیست.

خوچی نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: انتظارات ویژه ای از این مجلس به عنوان یک مجلس انقلابی وجود دارد، بنابراین با وجود اینکه عده ای بحث استیضاح را مطرح می کنند، با وضعیت فعلی مجلس، بعید می دانم که این استیضاح های امضا شده دیگر به نتیجه برسد. نتیجه

وی ادامه داد: بهترین راه این است که وقتی دولت این ارزیابی‌ها را هم از سوی نمایندگان و هم از سوی مردم می‌بیند، با شجاعت اقدامات بسیار خوبی انجام می‌دهد و به مسائل مختلفی مانند آزادسازی سواحل یا موضوع ورود مدیریت کرونا، رسیدگی می‌کند. اینجا اقدام کنید و کابینه را اصلاح کنید و اصلاحات کابینه قطعا مورد پسند مردم خواهد بود.

کوسی نژاد تصریح کرد: در این شرایط مردم نسبت به دولت خوشبین تر می شوند، مقبولیت اجتماعی دولت افزایش می یابد و نمایندگان حمایت بیشتری از دولت خواهند داشت.

نماینده راستت در مجلس همچنین گفت: به نظر من دولت باید کابینه را نوسازی و تغییر دهد و عده ای را که الان در برخی پست ها نمی توانند کار کنند و ممکن است در برخی دیگر بهتر کار کنند را تغییر دهد. به این ترتیب احترام آنها حفظ می شود و سال دوم دولت با قدرت و قدرت بیشتری برای حل مشکلات مردم در بخش های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و بین المللی آغاز می شود و در نتیجه فکر می کنم بیشتر شود. موفقیت آمیز.

دیدگاهتان را بنویسید