در ماه مبارک رمضان چه بخوریم و چه نخوریم


ساعت: 12:23
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819679

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد تشریح کرد

نجارزاده استاد دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص اینکه در ماه مبارک رمضان چه می کند و چه نباید بخورد توضیح داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آزاده نجارزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: با رعایت تعادل و تنوع در رژیم غذایی روزانه و استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی های مورد نیاز برای بهبود عملکرد سیستم تامین می شود. «حفاظت از بدن فراهم شده است.

نجارزاده به نقش تغذیه سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد و افزود: رعایت اصول تغذیه مناسب تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها به ویژه بیماری های عروق کرونر قلب دارد.

وی با بیان اینکه رژیم سحر، افطار و شام از وعده های غذایی اصلی در ایام روزه داری بوده است، گفت: نوع غذای مصرفی در این سه وعده، تامین انرژی و مواد مغذی لازم، نقش مهمی در حفظ راندمان و جلوگیری از کم آبی دارد. ضعف و خستگی بدن وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین C از جمله انواع میوه ها و سبزیجات از جمله سبزیجات برگ سبز مانند سبزیجات و کلم و گوجه فرنگی، جوانه گندم، ماش و شبدر، انواع مختلف مرکباتی مانند لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی و پرتقال و کیوی توصیه می شود.

نجارزاده گفت: منابع غذایی ویتامین های گروه B مانند سبزیجات و میوه های دارای برگ سبز، شیر و لبنیات، گوشت، زرده تخم مرغ، غلات کامل، حبوبات مانند نخود، لوبیا، عدس، لوبیا، نخود و ماش، مغزها مانند پسته. امروزه از بادام زمینی، گردو، بادام و فندق نیز برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود.

وی گفت: برای جلوگیری از پیشرفت سریع عفونت های ویروسی و تامین ویتامین B12 باید از منابع پروتئین حیوانی مانند گوشت قرمز، ماهی و مرغ، تخم مرغ و لبنیات استفاده کنیم.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید