قبل و بعد از تزریق کرونا چه بخوریم و چه نخوریم/ واکسن قزوین در مصرف فست فودها رتبه اول را در کشور دارد.

وی با اشاره به تغذیه مناسب در زمان واکسیناسیون عروق کرونر افزود: بهتر است واکسن با معده خالی تزریق نشود. نوشیدن آب و مایعات نیز به حفظ گردش خون، حفظ ایمنی و افزایش اثربخشی واکسن کمک می کند.

رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: توصیه می شود پس از تزریق واکسن طوقه، غذاهای غنی از پروتئین مصرف شود تا حداقل پنج واحد میوه و سبزی در روز و افراد مصرف شود. از خوردن غذاهای پرچرب و شیرین خودداری کنید.

وی اذعان داشت: مصرف داروها و مکمل ها در صورت تجویز پزشک ممنوع نیست، اما در غیر این صورت مصرف مکمل ها به صورت تصادفی توصیه نمی شود. علاوه بر این، اگر فردی مکمل های روزانه مصرف کند، نیازی به مصرف مکمل های اضافی نیست.

کیفیت تغذیه مهمترین معیار برای افزایش تقویت سیستم ایمنی است

وی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور، کاهش وزن به معنای کاهش قدرت سیستم ایمنی نیست و کیفیت تغذیه در این زمینه ملاک است.

رزازی با اشاره به مصرف انواع گوشت در استان قزوین گفت: مردم این استان سه برابر بیشتر از نیاز نمک مصرف می کنند و گوشت قرمز بیشتر و گوشت ماهی کمتر مصرف می کنند.

وی گفت: در زمان بیماری عروق کرونر توصیه می شود روزانه حداقل 6 تا 8 لیوان آب آشامیدنی سالم و سایر مایعات برای رقیق شدن ترشحات دستگاه گوارش و تسهیل تخلیه آن مصرف شود.

رزاسی ادامه داد: استفاده از پیاز خام، فلفل به دلیل وجود ویتامین C در کنار غذا و جوانه گندم، ماش و شبدر که حاوی ویتامین C هستند در رژیم غذایی روزانه توصیه می شود.

رئیس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: میوه های فصلی حاوی آنتی اکسیدان ها مانند انار، پرتقال، لیمو و گریپ فروت می تواند در درمان کووید و سایر بیماری های تنفسی موثر باشد.

وی با اشاره به محدودیت های غذایی خاطرنشان کرد: مصرف غذاهای حجیم و سنگین مانند غذاهای چرب، تنقلات، پاستا و فست فود توصیه نمی شود.

رزازی در پایان گفت: همچنین در هنگام ابتلا به کووید از مصرف ترشی، ترشیجات، سبزی های تند، قهوه، نسکافه، چای غلیظ، آب میوه های صنعتی، نوشابه های گازدار، غذاهای آماده، نیمه آماده و خام خودداری کنید. سایر بیماری های تنفسی “.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید