در مذاکرات وین هنوز مسائلی وجود دارد


ساعت: 01:30
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817718

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: در مذاکرات وین پیشرفت هایی حاصل شده است، اما مشکلات حل نشده باقی مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه گفت که پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین حاصل شده است.

سالیوان در هواپیمایی که همراه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به لهستان سفر می کرد، به خبرنگاران گفت: «هنوز مشکلاتی وجود دارد». هنوز جای کار وجود دارد. ما همچنان در اینجا به دنبال راه حلی دیپلماتیک هستیم که برنامه هسته ای ایران را دوباره محدود کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفت: البته در صورت شکست دیپلماسی با شرکای بین المللی خود برای افزایش فشار بر ایران همکاری نزدیک خواهیم داشت.

در همین حال، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا پیشتر در سخنرانی خود گفته بود که کشورش به دنبال توافقی با ایران است که استانداردهای تعیین شده توسط بایدن را داشته باشد!

وی گفت: «ما معتقدیم که اگر توافقی در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود داشته باشد که استانداردهای جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را داشته باشد، راه تهران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را مسدود خواهد کرد.» و هنگامی که دونالد ترامپ بازنشسته شد و مرزهای برنامه هسته ای خود را بازیابی کرد، ما این کار را انجام خواهیم داد. زیرا ما معتقدیم که این به نفع منافع ملی آمریکاست!

در همین حال، ایران بارها هشدار داده است که مذاکرات در وین با هدف لغو تحریم‌های ضدایرانی تنها در صورتی موفق خواهد بود که به منافع ملی تهران احترام گذاشته شود.

دولت سابق آمریکا در می 2018 به طور یکجانبه از توافق هسته ای سال 2015 با ایران خارج شد و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید