در مورد پرونده ویلموتس حرف های زیادی برای گفتن دارم اما بگذارید برای بعد/ در بحث ورود زنان به استادیوم ها احساس ناامنی می کنم!


ساعت: 08:31
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885481

در مناظره پیش از انتخابات فدراسیون فوتبال چه گذشت؟!

کاندیدای ریاست اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: مواردی بود که می خواهم بعداً در مورد آنها صحبت کنم که یکی از آنها ماجرای ویلموتس بود که قرارداد او چگونه رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی تاج کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال در مناظره انتخاباتی آن فدراسیون گفت: مشکل خاصی برای ثبت نام نداشتیم. به گفته من مراحل ثبت نام انجام شد و مشکلی نداشت. برای ثبت نام فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا امضا لازم است. این رسم است که در اینجا انجام شد. قبلاً 10 امضا بود، اما ما آن را به 5 امضا رساندیم. برای فیفا 5 امضا و برای کنفدراسیون آسیا 10 امضا برای نامزدی لازم است و این رسم است. قبلاً 10 امضا در فدراسیون فوتبال داشتیم اما الان به 5 امضا کاهش یافته است.

وی در ادامه گفت: یک موضوع اصل کمیسیون بدوی و دیگری بحث هایی است که در آن مطرح شد. کمیسیون صدور مجوز و استیناف حرفه ای تحت نظارت هیچکس نیست. این نوع فرآیند در گذشته توسط AFC انجام می شد و ما خودمان مجوز انجام آن را گرفتیم. پارسال مطالبی مبنی بر آپلود اطلاعات در سایت مطرح شد و استقلال و پرسپولیس از آسیا حذف شدند و ما حذف شدیم و هنوز هم حذف می شویم. ما باید تا 31 آگوست آپلودهایمان را انجام دهیم. حدود 30 روز فرصت داریم. اگر کسی به تصمیم کمیته اول اعتراض کند می تواند به کمیته استیناف اعتراض کند. وکلا هم مشکل سه دوره را می فهمند و حرف آنها را قبول می کنیم. ما خود را مقید به این قوانین می دانیم. هر نظری که از سوی کمیته مقدماتی ارائه شود برای ما محترم و قابل قبول است.

تاج درباره دوران حضورش در اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: هر موفقیتی در دوران مربیگری ما با کمک مربیان، بازیکنان، کادرفنی و همکارانم بوده است. مواردی وجود داشت که می خواهم بعداً در مورد آنها صحبت کنم، یکی از آنها پرونده ویلموتس بود که قرارداد او چگونه رقم خورد. قبل از او با کدام مربیان صحبت کرده ایم؟ مثل اینکه تا کجا با لوپتگی پیش رفتیم و چطور نتیجه نداد. اگر سه سال است که سکوت کرده ام به این دلیل است که پرونده در CAS در حال رسیدگی است و هر اظهار نظر رئیس فدراسیون می تواند مورد استفاده وکلای ویلموتس قرار گیرد. ما همه چیز داریم. اگر قرارداد را به 10 وکیل بدهیم هر گونه اعتراضی را می پذیریم. قرارداد کی روش را برای دو دوره امضا کردم. من این معاهده را مانند کی روش در همان دوران ریاست جمهوری امضا کردم و معاهده ویلموتس بهتر از کی روش است. در حال حاضر هیچ شکایتی ندارم. رای هنوز اعلام نشده است. شاید 2-3 روز آینده بیاد.

وی تاکید کرد: بیش از دو ساعت در مورد پرونده صحبت خواهم کرد. من به شما خواهم گفت که چه کسی درگیر بود و چرا رأی شکست خورد یا اساساً چرا ویلموتس ما را محکوم کرد. چنین شرایطی چه بود؟ این تنها دلیلی است که در سال های اخیر سکوت کرده ایم. محمد دادکان که به او افتخار می کنم چندین بار به من توصیه کرد که توضیحی بدهم اما من به او گفتم اگر این کار را انجام دهیم ضرر می کنیم زیرا حتماً می نویسند و به عنوان تقدیر از رئیس سازمان در پرونده می گذارند. فدراسیون . در دوره ای که ما بودیم دو بار در سال های 2014 و 2018 به جام جهانی راه یافتیم و در سال 2018 بهترین صعود را داشتیم و بدون شکست رفتیم. دو مسابقه آخر تشریفاتی بود. ما با چهار امتیاز بهترین نتیجه تاریخ فوتبال را در جام جهانی گرفتیم که باعث شد مقام معظم رهبری دو سه بار توضیح دهند و از تیم ملی تشکر کنند. مثلا می گفتند تیم ملی به اسپانیا باخت اما مردم تشویقشان کردند. در سال 2014 ده بازی دوستانه و در سال 2018 12 بازی دوستانه انجام دادیم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: با تیم هایی مانند ترکیه، کرواسی، روسیه و سایر تیم ها مسابقات سبک و خوبی داشتیم. در قطر، ترکیه، روسیه و لوکوموتیو اردو داشتیم اما الان می بینید که تیم ملی بازی تدارکاتی ندارد. یک بازی را در قطر فقط با وساطت شما انجام دادیم و دیگری را همانطور که دیدید. الان در تیم ملی دودستگی وجود دارد اما این دوره آرام بود و فضای تفرقه وجود نداشت. در زمان ما پنج تیم جوانان، جوانان، فوتسال، فوتبال ساحلی و بزرگسالان راهی جام جهانی شدند. یک دوره خود اسدی دبیرکل بود. فوتبال ساحلی دوم جهان و فوتسال سوم است. در آسیا فوتسال و فوتبال هم جایگاه خوبی پیدا کرده است. ساخت کمپ تیم ملی در زمان صفایی فراهانی آغاز شد و بخشی از آن در زمان دادکان ساخته شد. تا دوره کفش زدن ادامه پیدا کرد و چمن را هم عوض کردم.

وی درخواست کادر فنی برای برد را اذعان کرد: کی روش گفت که میدان نفت استاندارد نیست و کوچک است اما دو میدان استاندارد در اردوی تیم ملی ساخته ایم. وقتی ما رفتیم، برخی از آن مشاغل تعطیل شد. در زمان ما دو مسئله وجود داشت. اول، اساسنامه ای که فیفا به دنبال آن است. شیخ سلمان و اینفانتینو فکر می کردند که بحث ورود زنان به ورزشگاه ها خلاف قانون است و ما سعی کردیم این کارها را انجام دهیم. با تیمی که من جمع کردم می توانیم قانون اساسی، ورود زنان و انسداد پول را انجام دهیم که در آن زمان نمی توانستیم انجام دهیم، اما شاید الان بتوانیم با روشنایی سنگ ها این کار را انجام دهیم. باید بحث حذف پرسپولیس و استقلال را در آسیا دنبال کنیم. این یک ضرر است. هر دو تیم 20 میلیون هوادار دارند. پارسال نرفتند اما امسال باید مشکل را حل کنیم. شاید کاندیداهای محترم بتوانند بهتر از من کار کنند اما من آمدم چون این اتفاقات را دیدم. برخی از اعضای مجمع گفتند که در دوره های شما آرامش برقرار بود و شما شرایط بسیار مساعدی داشتید مگر در مورد ویلموتس. این اتفاقات باید برگردد. ورود زنان و قانون اساسی ما را به شدت تهدید می کند.

تاج درباره ویژگی های مجمع فدراسیون خاطرنشان کرد: مجمع، جایی است که مدیران اجرایی باشگاه ها به عنوان مدیران باشگاه های کشور و مدیران تیم های فوتبال در آن عضویت دارند. ما باید به انتخاب آنها احترام بگذاریم. من با آئین نامه جدید مشکل دارم. اعضای هیأت مدیره نباید بنشینند و صورتجلسه رئیس جمهور را امضا کنند. در این مورد، رئیس ممکن است بخواهد در دو موضوع اختلاف نظر داشته باشد. این باید در مجمع انجام شود. استقلال و پرسپولیس در 10 سال 10 مدیر عامل را عوض کردند چون قدرتشان در دست یک نفر بود. مثل پرونده ویلموتس، مواردی مثل استراماچونی، کالدرون، برانکو داشتیم. پادوانی 9 میلیون یورو برای CAS می خواهد و امیدوارم با 100 هزار دلار تسویه شود. این پاشنه آشیل است. در هر جایی مثل انتخابات کشور، نماینده مجلس صحبت کرده و می تواند قول دهد که در این جا تیر می زنم یا گاز محلی را درست می کنم، اما ما در فدراسیون فوتبال چنین چیزی نداریم.

کاندیدای ریاست فدراسیون تصریح کرد: شورای عالی و اعضای آن مهمترین مرجع فوتبال کشور هستند. در AFC و FIFA هم همینطور است. ما همچنین باید مشکلات دستگاه بالادستی را نیز لحاظ کنیم. در دوره کی روش سود ما 20 میلیون دلار و حدود 200 هزار و 300 میلیارد تومان برای دو دوره صعود به جام جهانی بود. الان هم با صعود به جام جهانی 16 میلیون دلار سود کردیم. این نتایج باعث رونق در فوتبال می شود. همه باید به رای مجمع گذاشته شوند و شرایط برایشان فراهم شود. روی میز رئیس آینده فدراسیون هشدارهایی درباره بحث زنان و قانون اساسی وجود دارد. فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا گفتند که ما و شما سه نفر را می آوریم تا این دو موضوع را برنامه ریزی کنند، اما هنوز فدراسیون فوتبال کار را انجام نداده است. داستان هایی درباره هدف سرخابی ها کم نیست. پارسال گفتند آیا این دو تیم حذف می شوند؟ آنها فکر می کردند او اینجاست، اما ما نباید آنها را با نامه بفرستیم. ما باید دست نگه داریم. به طور کلی، ما از رقبایی مانند کره و ژاپن عقب هستیم. ما اینجا نیستیم که پاسخ دهیم یا بحث کنیم.

وی در خصوص وضعیت ورود زنان به ورزشگاه گفت: از بحث اساسنامه و ورود زنان احساس ناامنی می کنم. من چیزهایی را می دانم اما اینکه در این موارد مردم را مضطرب کنیم و استقلال و پرسپولیس را حذف کنیم کار درستی نیست. من هنوز نمی دانم اگر بیایم می توانم همه اینها را حل کنم؟ اگر دست به دست هم دهیم و به دولت، پلیس و مجلس کمک کنیم، می توانیم این موانع را برطرف کنیم. امیدوارم هر شش نفر بیایند و در انتخابات شرکت کنند تا بتوانیم رقابت سالمی داشته باشیم. هرکسی را مجمع انتخاب کند به او کمک کنیم تا مشکلاتی که روی میز مدیر است و می دانم اصلی هستند و فوتبال ما لطمه نمی بیند. همچنین از برخی رسانه ها به دلیل تصدی و عدم پاسخگویی به پرونده ویلموتس عذرخواهی می کنم. مردی که می گوید عهدنامه ترکمنچا حسن نیت دارد و ما باید پاسخ می دادیم. ما جواب ندادیم چون فکر می کردم به ویلموتس می باختیم.

تاج در ادامه این بحث گفت: او همسر و وکیل بسیار خاصی دارد. از جانبازانی هم که عجله کردم جواب بدهم عذرخواهی می کنم. من از دو تن از کهنه سربازان محترم، یعنی مایلی کوهن و ناله هایشان در مورد اشتباه بودن بحث هایشان شکایت کردم. من هم انتخاب شوم یا نباشم از آنها عذرخواهی می کنم. فوتبال جایی برای دوست داشتن و دوست داشته شدن است و من باید مردم را دوست داشته باشم و کاری کنم که آنها مرا دوست داشته باشند. از اسد واعظی که افتخار همکاری با او را داشتم و آهوندی که نیروی جوان و تحصیلکرده ای است عذرخواهی می کنم. از میرشاد مجدی هم تشکر و عذرخواهی می کنم که 4-5 سال افتخار همکاری با او را داشتم و این همکاری بسیار مفید بود. با عزیزمحمدی هم کار کردیم. همچنین از دوست عزیزم مهدی نبی که در دوران اقتدار فدراسیون بودند تشکر می کنم. نبی بزرگوار بود و نزد ما آمد. او با تجربیاتش کارهای درونی انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید