ما حضور زنان در استادیوم های فوتبال را دوست داریم/ استادیوم های مناسب را علامت گذاری کنیم


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890650

فیفا فقط پیشنهاد حضور زنان در ورزشگاه را داده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: به دنبال شناسایی ورزشگاه هایی هستیم که زیرساخت های مناسبی دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه امروز شورای دولت در خصوص حضور در ورزشگاه ها گفت: ما اصلا به دنبال جدا کردن بحث فوتبال از حوزه های دیگر و به قول قدیمی ها نیستیم. ما به دنبال کشیدن طناب بین دریای مازندران و گیلان هستیم. در حال حاضر خانواده ها در حال برنامه ریزی برای حضور در بیشتر رشته های ورزشی هستند و برای تحقق این امر نیازمند یک سری هماهنگی ها هستیم. این هماهنگی گاه آسانتر و دست یافتنی است و گاهی مانند فوتبال مکانیسم، ازدحام و مکان برگزاری این رویداد متفاوت است.

وی همچنین گفت: وقتی 500، 1000 یا حتی 3 هزار زن قصد حضور در یک رویداد فوتبالی را دارند، باید دستورات بیشتری را رعایت کنیم، باید هماهنگی بیشتری صورت گیرد و باید دید چه چیزی به این فضا نظم می دهد. در برخی رشته ها به راحتی وارد سالن می شوند و مسابقه را تماشا می کنند اما سازوکار فوتبال متفاوت است. ما قبلا جلساتی داشته ایم. ما خودمان این حضور را دوست داریم و نمی خواهیم خدای ناکرده در خارج از ایران دیده شویم که ایرانی ها مخالف ورود زنان به ورزشگاه ها هستند. نه اصلاً چنین تفکری وجود ندارد.


فیفا فقط پیشنهاد حضور زنان در ورزشگاه را داده است

سجادی در این باره تصریح کرد: از ایران یکسری اطلاعات می دهند و می گویند زن و تماشاگر در رشته خاصی ممنوع است. در حالی که چند سالی است زنان با عزت و احترام به ورزشگاه ها می آیند و مسابقات تیم ملی فوتبال را تماشا می کنند. حتی بازی ایران و عراق هم شبانه برگزار شد، اما اتوبوس برای رفت و آمد بانوان گذاشتیم و ورودی مستقل خوبی داشتند. انواع و اقسام مردم در این جلسات شرکت می کردند و انتقادی به ما نمی شد. هیچ حاشیه ای نداشتیم و مشکل خاصی نداشتیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره نامه فیفا به فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: فیفا پیشنهاد حضور بانوان در مسابقات باشگاهی را داده است. تاکید می کنم نامه فیفا فقط یک پیشنهاد بود. ما همچنان به شناسایی استادیوم هایی ادامه می دهیم که زیرساخت های مناسب را داشته باشند و شرایط تامین، امنیت و دستورالعمل های اجرایی هیئت مدیره را رعایت کنند. جلساتی در این خصوص شروع شده و ما کاری به نامه فیفا نداشتیم. وقتی این کار را شروع کردیم گفتند چند سال پیش برای حضور بانوان در مسابقات تیم ملی و باشگاهی توافقاتی صورت گرفت.

سجادی در پایان گفت: ما نیز به همین دستورالعمل عمل می کنیم و اگر تعهدی صورت گیرد و چیزی امضا شود از ایران است. بالاخره اسم ایران است و فرقی نمی کند بنده وزیر باشم یا شخص دیگری. در مورد آن صحبت کرده اند. همانطور که دستورالعمل های فیفا یک مرحله در یک زمان پیش می رود. مثلا فیفا می گوید برای تماشاگران باید پارکینگ و رختکن اینطور باشد، استانداردهای ورزشگاه ها اینطور باشد.

بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید