در والیبال داور ماندنی است/ ملی پوشان دیداری با کیفیت مقابل اروگوئه انجام دادند


ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900249

وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش می کنیم داور والیبال را تا پایان دوره خود حفظ کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور اظهار داشت: یکی از بهترین اهداف و فلسفه هایی است که شرکت کنندگان این برنامه و همکاران خوبم در وزارت ورزش در نظر دارد سه بخش استعدادیابی، شناسایی و پرورش را در دستور کار خود دارد و بازوهای اجرایی ما 14 هزار هیئت ورزشی در سراسر کشور هستند. ادارات کل ما با این اهداف هماهنگ هستند و هیئت ها و ادارات کل باید با هم همکاری کنند و رسالت فدراسیون های ما نظارت بر مسابقات است. این مسابقات در دو دوره گذشته برگزار شد و در سال های گذشته نیز المپیادهای ایران در سنین مختلف برگزار شد. در این دوره برنامه ریزی ها به گونه ای است که المپیاد استعدادهای برتر در رده سنی 12 سال به بالا برگزار می شود.

وی ادامه داد: 28 رشته پسرانه و 19 رشته دخترانه وجود دارد و انشاالله در دوره آینده تعداد رشته های آقایان و بانوان یکسان خواهد بود و رشته های بیشتری را گنجانده و به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که این رشته ها باشد. مفید برای یک دهه در ورزش کشور. فکر می کنم آقای پولادگر و همکاران و همچنین اداره کل استعدادیابی وزارت ورزش می توانند با همکاری کارشناسی هیئت ها و نظارت فدراسیون های ورزشی استعدادیابی و جذب کنند تا ضرر نکنیم. آنها را زیرا شناسایی ورزشکار یک پروژه است، سپس جذب و پرورش آنها پروژه دیگری است. با راهنمایی و برنامه ریزی صحیح می توانیم ورزشکاران را هم در زندگی شخصی و هم در ورزش موفق کنیم. قطعا نیاز به حمایت دارند. هدف اصلی افزایش عمر قهرمانی آنها با شناسایی به موقع استعدادها است. زیر 10 استعداد در دنیا شناسایی می شود که استعداد روز است و ما به 12 سال رسیده ایم و امیدواریم در سال های آینده به زیر 12 سال برسیم.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به درگذشت مهسا امینی و همچنین اظهار نظر برخی از چهره های ورزشی در داخل و خارج از کشور پس از ناآرامی های اخیر تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی به خانواده مهسا امینی تسلیت می گویم. . ورزش و ورزشکاران ما همیشه در کنار پرچم کشورشان قهرمانان کشوری هستند. من فکر می کنم اطلاعات نادرست زیادی وجود داشت و اگر آن اقوام که آن موضع را گرفتند، اطلاعات درستی داشتند و دقیقاً می دانستند چه اتفاقی افتاده است، به آنها اطلاعات غلط داده نمی شد. پرچم کشور ما همیشه برای آنها عزیز و مهم بوده و برای ما قهرمانان ملی بوده و هستند. مطمئنا این آگاهی تا زمانی که محتوای اصلی به گوش و نظر آنها برسد ادامه خواهد داشت. قهرمانان ملی ما همیشه در سایه پرچم کشورمان قهرمان بوده و هستند و ما به وجود آنها افتخار می کنیم. انشاالله اهالی ورزش نیز در خدمت میادین ملی و مدال آوری باشند.

سجادی افزود: برای تیم ملی فوتبال کشورمان که در این شرایط خاص بسیار پخته و شجاعانه عمل کرد و بازی باکیفیتی مقابل اروگوئه انجام داد، آرزوی موفقیت دارم. تیم ملی با همین انسجام و تغییرات اندک مقابل سنگال بازی خوبی انجام داد و همه کارشناسان از کیفیت بازی ها راضی هستند و امیدوارم در مدت کوتاهی تا جام جهانی تیم ملی آماده، سالم و سرحال باشد. . لژیونرهای ما پیش از این به مسابقات خارجی بازگشته اند و امیدوارم به دور از مصدومیت به تیم ملی برگردند و در هفته سوم آبان ماه در اردوی تیم حاضر شوند. امیدواریم با درایت و دانش لازمی که در ورزش وجود دارد، از این شرایط به سلامت عبور کنیم. جامعه ورزش نشان داد که به دنبال حقیقت و مردم و پرچم مقدس جمهوری اسلامی است. رئیس جمهور نیز با سخنرانی به محتوای فصل اشاره کرد و همه از آن استفاده کردیم. الحمدلله جامعه ورزش از این توافق استقبال و تمدید کرد. و امروز شاهد تکریم و احترام به پرچم مقدس کشورمان هستیم و خوشحالیم که این انرژی مثبتی که امروز در سالن بود در جامعه ورزش زنده شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه “آیا نتایج تیم های ملی کشتی در مسابقات جهانی نگران کننده است؟”، گفت: این رشته فراز و نشیب دارد و همیشه در مسیر برد نیست. بستگان شرکت کنندگان نیز از نتایج مبارزه آزاد راضی بودند. آزادکاران خیلی خوب درخشیدند و من با آنها خداحافظی می کنم. خسته نباشید از همین تعداد مدال در کشتی. من شاهد بودم که فدراسیون از هیچ تلاشی دریغ نمی کند، با وجود اینکه حریفان بی بند و بار بودند و قوی به نظر می رسیدند. ورزش یک روز موفقیت است و یک روز تلاش برای موفقیت دیگر. در کل نتایج بد نبود و مردم خوشحال هستند. امروز هفتم تیر از سالن کشتی شهدا بازدید کردیم. زحمات زیادی کشیده اند و سوغات ارزشمندی از ورزش و کشتی در کشور است و پروژه ای که دیده ایم فرا استانی و ملی است. بخشی از تاریخ ورزش کشور در سالن ورزشی هفتم شهدای تیر گذشت، حتی قبل از انقلاب نیز یک اتفاق تاریخی در این سالن رخ داد و جهان پهلوان تهتی اجازه ورود به سالن را نداشت.

سجادی افزود: این سالن خاطره خوبی است و اتفاقات خوبی افتاده است. من از این سالن بازدید کرده ام و باید بگویم که با بازسازی و هزینه آن پایگاهی برای بازدیدکنندگان بین المللی است. خوابگاه این تالار که من بازدید کردم 500 تخت ظرفیت دارد و 500 نفر گنجایش دارد. سه تشک کشتی به راحتی نصب می شود و ظرفیت تماشاگران به بیش از سه هزار نفر افزایش یافته است و پیشرفت خوبی از نظر نور و فناوری، سالن بدنسازی و اتاق تمرین صورت گرفته است. من به نوبه خود از تلاش دبیر فدراسیون کشتی برای به روز بودن این مجموعه با استانداردهای جهانی تشکر می کنم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که وضعیت فدراسیون والیبال پس از رفتن داور به دلیل بازنشستگی چگونه خواهد بود، خاطرنشان کرد: چه کسی اعلام کرد که داور برود؟ ما با این موضوع سروکار داریم. او می تواند از یک دیدگاه کناره گیری کند و نمی تواند از دیدگاه دیگر کنار بکشد. این موضوع در حال بررسی است و در صورت عدم بازنشستگی تا پایان دوره حضورش در فدراسیون والیبال می ماند.

دیدگاهتان را بنویسید