دستمزد 170 میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با حکم مدیر بانک ملت!

دستمزد 170 میلیون تومانی مدیرعامل شرکت لیزینگ ملت با حکم مدیر بانک ملت!

اسنادی که رویداد۲۴ به دست آورده است نشان می دهد «مهدی قدمی» مدیرعامل شرکت واسپاری ملت یکی از زیرمجموعه های بانک ملت «گت نجومی باقی» است. دولت بزرگترین سهامدار بانک ملت است و مدیرعامل واسپاری ملت مستقیماً توسط رئیس بانک ملت منصوب می شود.

رویداد 24 پایه های حقوق های نجومی دولت های گذشته را گذاشت و این روند با شتاب بیشتری در دولت رئیس جمهور ادامه دارد. به گونه ای که حقوق های بیش از 100 میلیون تومانی روال نظام اداری مدیران شد.

در آخرین نمونه مدارک مربوط به حقوق ماهانه مهدی قدمی مدیرعامل شرکت لیزینگ بانک ملت توسط رویداد۲۴ بدست آمد. این اسناد نشان می دهد قدمی به طور متوسط ​​ماهانه 101 میلیون تومان حقوق دریافت می کرده است. این در حالی است که طبق قانون بودجه سال 1401 سقف حقوق ماهانه معادل 7 برابر حداقل حقوق معادل 39 میلیون تومان است.

اسناد مالی شرکت واسپاری ملت نشان می دهد که «مهدی قدمی» طی ماه های مرداد و شهریور 1401 بیش از 172 میلیون تومان از شرکت واسپاری ملت بابت «حقوق و مستمری» دریافت کرده است. «سهم منقطع و فرانشیز بانک» با هماهنگی مدیرعامل بانک ملت اخذ شد.

.

حقوق نجوم بانک ملت

مهدی قدمی واسپاری بانک ملت

شرکت واسپاری ملت در سال 1387 با هدف ارائه خدماتی از قبیل لیزینگ خودرو، خدمات املاک و اداری، تولیدی، صنعتی، معدنی، راهسازی، لوازم پزشکی و خانگی و کالاهای دیجیتال (کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه) و تجهیزات و ماشین آلات تاسیس شد. .. کار این شرکت در واقع خرید کلیه اموال و اموال منقول و غیرمنقول و واگذاری آنها به متقاضیان به صورت اجاره فروش یا قرارداد اقساطی می باشد.

مهدی قدمی در دولت روحانی سمت هایی از جمله معاون وزیر اقتصاد، معاونت پشتیبانی نهاد ریاست جمهوری، مدیرعاملی گروه مالی ملت، یکی از زیرمجموعه های بانک ملت و ریاست هیات مدیره بورس تهران را در کارنامه خود داشته است.

قدمی در سال 1388 به عنوان رئیس هیئت مدیره گروه بازرگانی شهید انتخاب شد. این شرکت در سال 1387 توسط فصیل اردشیر لاریجانی برادر علی و صادق لاریجانی تاسیس شد.

مهدی قدمی همچنین یکی از اعضای هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران بود. این سازمان که در سال 1372 تأسیس شد، بارها به دلایل مختلف خبرساز بوده است. خرید 3 درصد از سهام بانک دی، 5 درصد سهام شرکت بیمه روز و 36 درصد سهام شرکت داروگر از جنجال های مرتبط با این سازمان دولتی است. در سال 1395 شورای اسلامی در جریان رسیدگی به تخلفات سازمان اقتصادی کوثر نیز در جریان رسیدگی به تخلفات چند صد میلیاردی این سازمان را متهم کرد.

شرکت واسپاری ملت 174 میلیون تومان حقوق مدیرعامل خود را پرداخت می کند، در حالی که شرکت مادر، بانک ملت، 20 میلیون تومان وام به مستمری بگیران تامین اجتماعی و 35 میلیون تومان وام ازدواج به فرزندان مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری می دهد. صندوق می دهد.

قبض ها و قبض های نجومی فراتر از حد و اندازه عدالت، تازگی ندارد; در سال های اخیر اسناد حقوقی مدیران دولتی پتروشیمی و سایر شرکت های دولتی به رسانه ها و فضای مجازی راه یافته است. این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای اسلامی در قانون بودجه سال 1402 کلیه موسسات و نهادهای دولتی و عمومی که اعتبارات آنها تمام یا قسمتی از بودجه کل کشور تامین می شود به استثنای لشکری، امنیتی و سازمان های انرژی هسته ای موظفند ارقام مربوط به درآمد خالص کارکنان خود اعم از حقوق، کمک هزینه، پاداش، عیدی، اضافه کار، سختی کار و سایر مبالغی را که به پرسنل خود می پردازند تحت هر عنوان در سامانه «پاکنا» ثبت کنند. ، بانک اطلاعاتی کارکنان نظام اداری.تا مردم و نهادهای نظارتی بتوانند اعداد و ارقام پرداختی به کارکنان و مدیران موسسات مختلف را به دقت پیگیری کنند.

از سوی دیگر دولت هر سال در لایحه بودجه سقف حقوق و درآمد را تعیین می کند، اما مدیران کشوری به انحاء مختلف به نام معوقه، پاداش یا حق مشاوره این قانون را زیر پا می گذارند.

همه این موارد در حالی است که احمد وحیدی وزیر کشور در تازه ترین اظهار نظر خود درباره تاثیر این نوع پرداخت های بی رویه در جامعه گفت: طبیعتا روح و روان مردم با پرداخت های نجومی سازگار نیست و دولت هم موافق نیست. با این نوع پرداخت ها باید توجه شود و در صورت وجود اصلاح و رسیدگی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید