دستورالعمل سلامت سفرهای تابستانی اعلام شد/ 10 اولویت وزارت بهداشت


ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877103

معاون وزیر بهداشت در بخشنامه ای از طرح تقویت نظارت بر سلامت در ساعات غیرکاری و تعطیلات در دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در بخشنامه کمال حیدری به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور آمده است: به ویژه شیوع اسهال آلزایمر و کنترل بیماری و بیماری کووید 19، تشدید نظارت هدفمند بهداشت محیطی مراکز تهیه، پخت، عرضه و فروش، اماکن عمومی، میانی. ، اماکن مسکونی و مشابه، و سیستم های آبرسانی، سیستم های شنا استخرها و استخرهای طبیعی در راستای اجرای برنامه، تقویت نظارت در ساعات غیر کاری و تعطیلات آخر هفته ضروری و مورد انتظار است.

تداوم این بخشنامه در خصوص تامین و حفظ سلامت افراد جامعه و دسترسی به غذا و آب سالم و سالم و همچنین وجود فضای کافی و بهداشتی در اماکن عمومی، بین راه، مسکن و نظایر آن با اولویت کنترل بیماری ها. کووید 19 و نظارت بر رعایت پروتکل ها، برنامه ریزی های بهداشتی و عملیاتی بر اجرای برنامه متمرکز است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: انتظار می رود مفاد دستورالعمل تقویت نظارت و دستورالعمل هدفمند بازرسی و استفاده از حداکثر تخصص، تجهیزات بازرسی قابل حمل، لباس فرم و لباس فرم با نصب آرم سلامت و پایگاه دانشگاه رعایت شود. . .

بر اساس این گزارش، اولویت های اجرای برنامه به شرح زیر اعلام شده است:

1 حضور فعال در کلیه سطوح کارشناسی و بازرسی از ستاد معاونت بهداشتی تا سطح مراکز مجتمع خدمات درمانی در ساعات غیر کاری و آخر هفته طبق دستورالعمل پیوست.

2. رسیدگی به شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190

3. اطلاع رسانی سامانه تلفنی سامانه 190 با اولویت مشکلات در مراکز و اماکن حساس (طبق دستورالعمل پیوست)

4. کنترل بهداشت و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه برای جلوگیری از شیوع بیماری های آبزیان و مواد غذایی به ویژه اسهال و اسهال.

5. بازرسی هدفمند از مراکز و اماکن حساس، سیستم های آبرسانی، استخرها و استخرهای طبیعی نظارت بر دفع فاضلاب بهداشتی و تقویت کنترل کیفیت آب و پروتکل های بهداشتی.

6. ثبت نتایج بازرسی بهداشتی و نمونه برداری در سامانه های موجود

7. نمونه برداری هدفمند از غذاهای سنتی و صنعتی در سطح عرضه

8. توجه به نظارت بر خدمات بهداشتی به ویژه خدمات بهداشتی راه

9. نظارت بر برنامه خودکنترلی و ابراز وجود مراکز و اماکن بهداشتی با مشاور متخصص بهداشت محیط و قرارداد با خدمات بهداشتی و درمانی.

10. در صورت لزوم از قدرت بخش خصوصی در ساعات اداری و خارج از آن استفاده کنید

همچنین با توجه به حضور همکاران در ساعات غیر کاری و تعطیلات رسمی (در برخی مناطق از ساعت 8 صبح تا 20 بعدازظهر بسته به مکان و زمان تا نیمه شب ممکن است توسط دانشگاه/دانشکده تغییر یابد) حمایت و کمک هزینه برای برنامه نیز پیش بینی می شود. .

انتهای پیام/
منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید