دستورالعمل های آموزشی در Kum; استفاده از عطر برای زنان و پوشیدن پیراهن آستین کوتاه برای مردان ممنوع است.

دستورالعمل های آموزشی در Kum;  استفاده از عطر برای زنان و پوشیدن پیراهن آستین کوتاه برای مردان ممنوع است.

روز جدید حرمی مشاور بانوان اداره آموزش و پرورش کوم با تایید این خبر گفت: طبق جلسه ای که در کمیته برگزار کردیم، هر ارگان موظف است طبق جلسه شماره 820 شورای انقلاب فرهنگی به همه دستگاه ها اطلاع رسانی کند. آموزش و پرورش استان این کار را انجام داد، اما دستگاه های دیگر به ما کاری ندارند».

چند عکس از دستورالعمل اجرایی پوشش اسلامی در اداره کل آموزش و پرورش استان قم منتشر شده است. این دستورالعمل برای کارکنان اداره کل آموزش و پرورش این استان و همچنین دانش آموزان استان قم نیازمند الگوی پوششی شگفت انگیز است. از جمله اینکه کارمندان باید چادر مشکی با دوخت های ساده بپوشند، استفاده از جواهرات و عطرهای غیر سنتی ممنوع است، کارمندان آقایان مجاز به پوشیدن لباس های آستین کوتاه نیستند و ترجیحاً با کت و شلوار در محل کار حاضر شوند. از طرفی دانش آموزان پایه دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم در مجالس و مراسم عمومی در مدرسه ای که نامحرم حضور دارد نیز باید از روکش چادر مشکی با دوخت ساده استفاده کنند.

همچنین در این دستورالعمل تصویر پروفایل مجازی کلیه کارکنان آموزشی و طلاب استان قم که باید در جایگاه آنها و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی باشد، مشخص شده است. مدیران و روسای آموزش و پرورش نیز موظفند زمینه های لازم را برای پرهیز از اختلاط زن و مرد به ویژه در یک فضا فراهم کنند و دستورالعمل رسمی و لازم الاجرا و با رعایت کامل اساسنامه وزارتخانه می باشد. این دستورالعمل در سال 1377 برای تمامی استان های کشور ابلاغ شد، اما در استان کوم شاید چند سالی است که به دلیل تاج دار بودن موسسات این کار را انجام نداده اند اما امسال آموزش و پرورش استان کوم تصمیم به این کار گرفت.

وی ادامه داد: طبق جلسه ای که در کمیته برگزار کردیم، هر ارگانی موظف است طبق جلسه شماره 820 شورای انقلاب فرهنگی به همه دستگاه ها اطلاع رسانی کند. آموزش و پرورش استان این کار را انجام داد، اما دستگاه های دیگر به ما کاری ندارند».

دیدگاهتان را بنویسید