قوانین جدید برای سبک لباس پوشیدن مردان در جامعه; آستین کوتاه ممنوع!

قوانین جدید برای سبک لباس پوشیدن مردان در جامعه;  آستین کوتاه ممنوع!

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی المنکر و همچنین رئیس پاسگاه گشت ارشاد گفت: لباس های زشت، مارک، آستین کوتاه، لباس های تنگ و شلوارک لباس تماشای مردان است.

رویداد۲۴، جواد مرشدی: هفته گذشته کراوات بهانه ای شد برای جلوگیری از برگزاری همایش سراسری کانون های وکلای دادگستری در سراسر کشور و در آخرین واکنش ها دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به حجاب آقایان ایراداتی داشت. . به نظر می رسد بعد از زنان نوبت مردان است و باید دید چه سرنوشتی در انتظار لباس مردانه است. این موضوع را با سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در میان گذاشتیم که این سخت گیری در مورد نوع پوشش آقایان بسیار کمتر از خانم ها است و به سختی به چشم می خورد. از آنجایی که سیدعلی خان محمدی مسئولیت قرارگاه گشت ارشاد مدیران «گام» را نیز برعهده دارد، از وی در مورد ورود این کمپ به تاریخ خودروهای جیپ نمایندگان مجلس جویا شدیم و گفت با هماهنگی سازمان بازرسی در حال انجام است. تلاش برای شناسایی مجموعه‌هایی که می‌خواهند بدون تشریفات قانونی، خودرو بگیرند، از مجلس گرفته تا دولت و سایر نهادها. همچنین خان محمدی معتقد است که نمایندگان مجلس تنها به دستور رهبری برای تقریب نباید در برابر فساد سکوت کنند، هر چند همه مسئولان باید بر اساس اهداف نظام و انقلاب تقریب و متحد باشند. گفت و گو با وی را در «خبرآنلاین» بخوانید:

هفته گذشته از برگزاری همایشی برای بستن کراوات جلوگیری شد، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره حجاب آقایان صحبت کرد. با این واکنش ها آیا ستاد در خصوص حجاب آقایان برنامه ای دارد؟

در بحث ابلاغ شاخص های عفاف و حجاب به دستگاه ها، علاوه بر زنان، نوع پوشش مردان را نیز ارائه کردیم. همانطور که پوشش خانم ها در فضاهای عمومی باید مناسب باشد، پوشش آقایان هم باید مناسب باشد، مخصوصا در محیط اداری، دستورالعمل ها و شاخص هایی داریم که اعلام شده است. در دستورالعمل آیین نامه اداری به حفظ امور اشاره شده است و بحث پوشش آقایان هم در فضای عمومی کشور و هم در ادارات با جدیت بیشتری باید رصد شود. ما در بحث دفاتر شاخص های عفاف و حجاب را ابلاغ کرده ایم و سازمان بازرسی کل کشور نیز همین شاخص ها را نوشته است و شاخص ها را هم به نهاد ریاست جمهوری داده ایم و موظفند اینها را ابلاغ کنند. شاخص های اجرایی یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی در قطعنامه های 427 و 820 نظارت بر پوشش نهادهای دولتی در کشور است و تاکید می کنیم که این چارچوب باید رعایت شود چرا که کراوات نماد غرب است. همانطور که در گذشته معمولاً بازی در مجتمع های دولتی ممنوع بود.

افرادی هستند که کراوات می بندند و برای امور بانکی و بیمه ای به مراکز اداری مراجعه می کنند، آیا خدمات کشوری موظف است به آنها خدمت نکند؟

این به این معنا نیست که به فردی که کراوات می زند نباید خدمت کرد، به این معناست که نظام دولتی و مسئولان دولتی موظف به رعایت این استانداردها هستند و کارمند دولت نمی تواند در مجموعه دولتی کراوات بزند.

معیارهایی که مقامات دولتی باید رعایت کنند چیست؟

لباس‌های بد، مارک‌ها، آستین‌های کوتاه و جوراب شلواری و شلوارک، لباس‌های مردانه‌ای هستند که باید دنبال شوند. در صورت وجود چنین مواردی در مرحله اول طبق چارچوب و دستورالعمل تعیین شده به متخلف تذکر داده می شود و در مرحله دوم در قسمت تخلفات اداری بررسی می شود.

سوال من در مورد مردم است نه مقامات دولتی.

در مورد لباس پوشیدن در ملاء عام، اگر مردم قوانین را رعایت نمی کنند و قرار است شلوار توهین آمیز، تنگ و کوتاه باشد، باید اقدام شود، اما تعداد آنها بسیار کم است و تخلف از لباس مردانه زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد. .
بیشتر بخوانید: جوانان: گرویدن به دین اجباری نیست، اما دولت می تواند حجاب را اجباری کند!

پس چرا جلسه وکلا توسط حراست لغو شد چون برخی از اعضای آن کراوات زده بودند؟

این مشکلی است که دادسرا و قوه قضائیه باید با آن برخورد کنند.

شما علاوه بر سخنگوی ستاد، مدیریت گشت مدیریت را نیز بر عهده دارید. اخیرا بحث هایی در خصوص ارائه جیپ به نمایندگان مجلس مطرح شده است. آیا گشت مدیریت وارد این حوزه شده است؟

در خصوص نمایندگان محترم مردم اقداماتی را انجام می دهیم و اگر نمایندگان مردم تخلفی در مجموعه داشته باشند، رسیدگی می کنیم. با توجه به تاکید مدیریت مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در بحث تعدیل نیرو و تاسیسات دولتی، این بند را رصد می کنیم زیرا اگر نماینده ای به مدیری دستور دهد دیگر نمی تواند او را پاسخگو باشد و نقش نظارتی خود را ایفا کند. یکی از مشکلات ما این است که الان مجلس نمی تواند نقش نظارتی خود را چه در حوزه فرهنگ و چه در حوزه اقتصاد انجام دهد. ما در سراسر کشور گزارش ورود نمایندگان به حوزه انتصابات و هلدینگ های اقتصادی را از ستاد جمع آوری و بررسی می کنیم و با هماهنگی شورای نگهبان اقدامات لازم را در خصوص عدم صلاحیت نمایندگان انجام خواهیم داد. از گشت ارشاد مدیران.

گام تاکنون در این پیگیری چقدر به موفقیت رسیده است؟

با توجه به بحث شفاف سازی، اگر مواردی وجود دارد، رئیس مجلس باید با جدیت بیان کند و در غیر این صورت، حتما با نماینده ای که این موضوع را مطرح کرده، برخورد کنند، شرکت های خودروسازی را دنبال می کنیم، دنبال مجموعه هستیم. می خواهید به خودرویی خارج از روال قانونی دسترسی داشته باشید که ممکن است مربوط به مجلس نباشد و به دولت یا سایر ادارات مربوط باشد. اما با توجه به پیگیری و برگزاری جلسات مشورتی تا روشن شدن موضوع به شما اطلاع نمی دهیم و انشاالله در آینده اعلام خواهیم کرد.

نمایندگان مردم فعلا در مورد موضوع همگرایی که رهبری به آن اشاره کردند سکوت کرده اند. آیا این نزدیکی در چنین موضوعی به نفع کشور است؟

تقریبی که رهبر معظم انقلاب فرمودند مربوط به این حوزه نیست، البته همه مسئولان باید با هم متحد و حول محور اهداف نظام و انقلاب همگرا باشند، اما تعارفات حوزه را کنار بگذارند. فساد. مجلس امروز دارای شخصیت انقلابی است و باید خیلی جدی تر با فساد برخورد کند و افکار مردم را در این مورد روشن کند، با نماینده مردم برخورد کند و اگر هست اسامی نمایندگان مردم را به طور شفاف به مردم بگوید تا تصمیم گیری شود. برای حذف آنها از انتخابات آینده ساخته شده است.

این قرارگاه از بدو تأسیس تاکنون به چه مناطقی تحت امر شما وارد شده است؟

در پتروشیمی، نفت، مناطق آزاد و بانک ها

آیا آماری برای ارائه دارید؟

بله ولی به محض دریافت نتیجه کامل اعلام خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید