دستور وزیر کشور برای بررسی حادثه دلخراش چابهار چه بود / واقعیت مرگ چهار کودک چگونه بود؟

زمان: 11:29
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778785

بامری گفت: حادثه ریزش دیوار خاکی چابهار ربطی به آب و هاتگ ندارد بلکه حفاری شخصی است و با دستور وزیر کشور موضوع در حال بررسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زمان ما ؛ دیروز خبری دلخراش قلب همه ایرانیان را به لرزه درآورد ، ماجرا از این قرار بود که فرو ریختن دیوار خاکی در روستای “بانو اسحق بازار” در منطقه پیرسهراب این شهر چهار کودک را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد و به بیمارستان فرستاده شد.

به گفته بخشدار پیرسهراب، چند روزی است که کودکان در این مکان مشغول بازی هستند که باعث فروریختن دیوار خاکی و سقوط هفت کودک زیر آوار شده است.

این مشکلی است که برخی در فضای مجازی مسئول آب و هات داگ می دانند ، اما مقامات می گویند این گودال که توسط روستاییان در دو هفته گذشته ایجاد شده است ، برای حفاری خاک برای ساختن خانه مورد استفاده قرار گرفته است.

در همین راستا به منظور ردیابی واقعیت حادثه و علت واقعی حادثه، گفتگویی با معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان انجام شد که دستور وزیر کشور برای رسیدگی به این حادثه را به وی ابلاغ کرد.

حفاری یک دهقان برای ساخت و ساز

رحمدل بامری معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار داشت: حادثه دلخراش “.

وی افزود: “حادثه به این صورت بود که در یکی از روستاهای منطقه پیرسهراب ، یکی از اهالی نزدیک همین روستا به دلیل شرایط منطقه و سیل که خانه های مسکونی را ویران کرد ، برای ساخت و ساز و زیرساخت های ساختمان خود حفاری کرد. این کار مردم را در معرض خطر جدی قرار می دهد، به طور سنتی مردم ابتدا یک سکو می سازند و سپس شروع به ساخت و ساز می کنند که در مورد اخیر نیز به همین شکل انجام شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: متأسفانه حفاری ها در نزدیکی روستا انجام شد و پس از آن هیچ نشانه ای نصب نشد. بچه ها در حال بازی یا عبور از گودال بودند که زمین افتاد و چهار نفر از آنها فوت کردند که سه نفر از آنها آنها همچنین مجروح شدند که توسط ساکنان به سرعت درمان شد و سرانجام کودکان به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.

d34a9d2a aa7f 4b7d 84c1 ba2ec35a6545 خبر خاکستری

ترخیص کودکان متاثر از حادثه

به گفته وی ، دو نفر از کودکان حادثه دیده دیروز مرخص شدند و کودک دیگر نیز از بیمارستان مرخص شده و وضعیت خوبی دارد.

بامری گفت: “آنچه حقیقت دارد این است که این حادثه هیچ ربطی به هاتگ ندارد و سیستم اداری چنین کاری نکرده است. این یک مسئله شخصی است و یکی از روستاییان و کودکان کشته شده از یک روستا هستند. قصد نداشت “

وی گفت: دهیاران، شوراها و کسانی که دست به چنین کارهایی می زنند باید بدانند که حفاری نباید در حوالی روستا انجام شود، بلکه باید با فاصله زیاد انجام شود، مصالح مشروع رعایت شود و تذکرات لازم داده شود. مردم باید نظارت کنند و علاوه بر این از ایجاد گودال در نزدیکی روستا خودداری کنند و مراقب رفت و آمد کودکان باشند تا شاهد چنین حوادث ناگوار نباشند.

مراحل قانونی ادامه دارد

فرماندار ویژه چابهار افزود: موضوع در حال بررسی است، وزیر کشور و استاندار دستور رسیدگی داده اند و تیم مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه استان به منطقه اعزام می شود، همچنین در شهرستان، قضایی و حقوقی هستیم. بحث و تبادل نظر از ستاد حوادث، هر چند فقدان فرزند جبران ناپذیر است، اما اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید