مرگ دلخراش ده کارگر زن در حادثه شوشتر

مرگ دلخراش ده کارگر زن در حادثه شوشتر

روز جدید هشتم شهریور بر اثر برخورد تریلر با وانت حامل کارگران فصلی در محور جاده شهر اندیشه و پل کابلی شوشتر استان خوزستان 16 نفر کشته و 9 نفر مجروح شدند.

قربانیان این حادثه کارگران کشاورزی بودند که برای کار از محل سکونت خود در حال تردد بودند. در میان کشته شدگان چندین زن کارگر دیده می شوند.

احسان سهرابی (نماینده کارگران در شورای عالی حفاظت فنی وزارت کار) به موضوع بی توجهی به جان کارگران و تردد با خدمات خطرناک در رابطه با این حادثه دردناک اشاره می کند و می گوید: خبر حادثه دلخراش فصلی. کارگران مزرعه شوشتر کارگران را به عزا درآورده است. در این تصادف 10 زن و 6 مرد جان خود را از دست دادند. این حادثه کاملا قابل پیشگیری بود اما متاسفانه سهل انگاری بود.

او معتقد است؛ با نظارت و اجرای قوانین می توان از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد. در رابطه با نجات جان کارگران، کار نباید مورد غفلت و بی تفاوتی قرار گیرد.

نحوه پیشگیری از تصادفات جاده ای و مرگ کارگران در اثر تصادف سالانه ده ها کارگر در اثر حوادث در خدمات حمل و نقل جان خود را از دست می دهند. سهرابی در پاسخ می گوید: مسئولان ذیربط باید معرفی کارت هوشمند و صلاحیت سلامت راننده و ایمنی ناوگان مسافری را جزو الزامات قرار دهند و با حساسیت بیشتری مجوز صادر کنند. ریشه بسیاری از این تصادفات، نداشتن کارت سلامت راننده یا سهل انگاری انسان است. مسئولان باید مراقب باشند جان کارگران را به دست چه کسانی می سپارند.

وی تاکید می کند: اگر کمی سخت گیری ها بیشتر شود به راحتی می توان از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کرد. جان باارزش کارگران سخت کوش را نباید به این راحتی از دست داد.

دیدگاهتان را بنویسید