مرگ سه کودک بر اثر بیماری عروق کرونر قلب در چهارمحال و بختیاری / چهار شهر استان همچنان در افق است


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813122

ارسلان خالدی فر گفت: تاکنون سه کودک بر اثر بیماری عروق کرونر قلب در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست داده اند که دو نفر از آنها به بیماری شدید مبتلا بوده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ ارسلان خالدی فر صبح امروز در ستاد مبارزه با بیماری های قلبی عروقی استان در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان های شهرکرد، برودژن، لردگان و حنمیرزا قرمز و سایر شهرستان ها زرد و نارنجی هستند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز توصیه ها برای تکمیل واکسیناسیون وجود دارد، افزود: اصناف چهارمحال و بختیاری در سامانه ایران ثبت نشده اند و از این نظر استان جزء آخرین استان های کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سومین دوز تزریقی در استان چهارمحال و بختیاری حدود 3 درصد بوده که کمتر از میانگین کشوری است.

خالدی فر گفت: برگزاری مراسمات مربوط به رابطه پیش رو و ایام عید باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری 625 نفر زیر 14 سال با علائم مشکوک به عروق کرونر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کردند که از این تعداد 473 نفر مثبت شدند که البته 30 تا 40 درصد ممکن است مثبت نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: تاکنون سه کودک بر اثر بیماری عروق کرونر قلب در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست داده اند که دو نفر از آنها به بیماری شدید مبتلا بوده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید