دستور ویژه فرمانده ناجا برای بسیج امکانات پلیس در مناطق زلزله زده هرمزگان

ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784404

سخنگوی و معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا از ابتدای زلزله از همه امکانات خود برای خدمت رسانی به مردم استفاده کرده است، از تسهیلات در خدمت رسانی به زلزله زدگان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار «مهدی حاجیان» با بیان اینکه با انتشار خبر وقوع زلزله در بندرعباس استان هرمزگان نیروی انتظامی وارد عمل شد، افزود: در این راستا سردار حسین اشعری فرمانده نیروی انتظامی تدابیر لازم را اتخاذ و صادر کرده است. دستورات لازم

وی با بیان اینکه اولین و مهمترین این راهکارها حکمرانی، آرامش و امنیت برای مردم زلزله زده است تا هموطنان عزیز هیچ نگرانی در این زمینه نداشته باشند، گفت: از دیگر فعالیت های پلیس در استراحتگاه های پس از زلزله است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه اعتماد مردم و همکاری موثر سازمان ها در این حادثه از جمله مواردی بود که ماموریت های پلیس را تسهیل کرد، افزود: بنابراین به طور قطع می توان گفت که همکاری مردم با گروه های امدادی و پلیس می تواند در این زمینه موثر باشد. ارائه خدمات بهتر.”

حاجیان ادامه داد: بر اساس تمهیداتی که پلیس برای چنین حوادثی اندیشیده است با تمام توان آماده خدمت رسانی به زلزله زدگان است.

وی با بیان اینکه تمامی یگان های کمکی و عملیاتی پلیس استان در آمادگی کامل رزمی قرار دارند، گفت: تقویت گشت های خودرویی، موتورسیکلتی و پلیس در سطح شهرستان و نصب چادر در مناطق شهرستان برای اسکان زلزله زدگان از دیگر اقدامات است. . . در این حادثه دخیل هستند.

معاون اجتماعی پلیس با اشاره به اینکه مردم به هشدارهای پلیس توجه دارند، افزود: همه تلاش می کنیم اتفاق بدی برای هیچ یک از مردم نیفتد تا مردم یار و یاور ما و ستاد ستاد بحران باشند. “

وی بیان کرد: مردم باید با حفظ آرامش، جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، برندگان و تاکید بر رسیدگی به اموال خود به ما کمک کنند و پلیس نیز با وجود هوشیاری و اشراف کامل، آمادگی کامل برای برقراری امنیت در مناطق زلزله زده را دارد. و نیروها را افزایش دهند.» گشت در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

نمازگزاران در پایان به مردم توصیه کردند از پرداخت بهای شایعات بی اساس در فضای مجازی خودداری کنند و تمامی اخبار موثق را از منابع موثق و رسانه های رسمی کشور پیگیری و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سامانه ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، روز یکشنبه 23 آبان ماه، دو زمین لرزه در دقیقه ای استان هرمزگان را لرزاند.

زمین لرزه ای به بزرگی 6.4 ریشتر ساعت 15 و 37 دقیقه بامداد یکشنبه شهرستان فین هرمزگان را در عمق 15 کیلومتری زمین لرزاند. زمین لرزه بعدی به بزرگی 6.3 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت 15:28:38 فین هرمزگان را لرزاند.

رئیس جمهور پس از زلزله با تسلیت به آسیب دیدگان زلزله شدید استان هرمزگان تاکید کرد: همه دستگاه های امدادی و وزارتخانه های مسئول باید هر چه سریعتر به مردم مناطق زلزله زده کمک کنند.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت و پس از اطلاع از وقوع زلزله در برخی استان های جنوبی کشور از تمامی دستگاه های مسئول استان هرمزگان و همچنین استان های همجوار و وزارتخانه های مسئول خواست تا در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به این وضعیت اقدام کنند. با اولویت امداد رسانی منطقه را ردیابی کنید.

رئیس‌جمهور همچنین از معاون اول رئیس‌جمهور خواست تا در اسرع وقت در محل زلزله حضور یافته و مشکلات و مسائل ناشی از آن را زیر نظر داشته باشند تا مردم احساس امنیت و آرامش کنند و از امداد رسانی به موقع اطمینان حاصل کنند. و باشه .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید