دستکاری کنترل دوپینگ تا 4 سال ممنوع است

ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793599

دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ کشور و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: دستکاری یا تلاش برای دستکاری ورزشکار یا فرد دیگری در هر بخشی از کنترل دوپینگ، محرومیت از 2 تا 4 سال را به دنبال دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ کشور با استناد به تخلف 5-2 و قانون منع 1-3-10 گفت: مبارزه با دوپینگ، دستکاری یا اقدام به دستکاری ورزشکار یا سایر موارد. فردی که در آن و عضویت در کنترل دوپینگ باعث محرومیت 2 تا 4 ساله می شود.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص مصادیق این تخلف و تعریف آن گفت: جعل در نظر گرفته شده است که طبق مقررات محرومیتی برای متخلف یا موسسه وجود خواهد داشت.

نوروزی تاکید کرد: اگر آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ (ITA یا نماینده فدراسیون بین المللی) یا ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران ماموریتی به تیم کنترل دوپینگ فرستاده تا از ورزشکاران این اردو نمونه برداری کند. برای ورود به کمپ و همکاری با تیم کنترل دوپینگ هماهنگی های لازم را انجام دهید. در صورتی که مامور کنترل دوپینگ مراجعه به اتاق ورزشکاران، یخچال و … را ضروری بداند، مسئولان موظفند زمینه بازدید را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، سرپرستان اردوها، مربیان و سرمربیان تیم‌های ملی و ورزشکاران باید مطابق قوانین و مقررات سخت‌گیرانه وادا در این زمینه نسبت به همکاری با تیم‌های ضد دوپینگ ایران متعهد و حساس باشند. به ندوی ایران این اختیار داده شده است که تخلف را ثبت و برای متخلفان به حبس 2 تا 4 سال محکوم کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید