ناتو گازپروم را به دستکاری در بازار گاز اروپا متهم کرده است

ساعت: 07:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801739

در حالی که کمیسیون اروپا رسماً پذیرفته است که گازپروم روسیه به طور کامل به تعهدات قراردادی خود در قبال مصرف کنندگان عمل کرده است، ناتو اکنون گازپروم را به دستکاری در بازار گاز اروپا متهم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در جریان سفر به آلمان از گازپروم روسیه به دلیل دستکاری قیمت گاز در اتحادیه اروپا انتقاد کرد و از عدم وجود اتحاد ناتو علیه پروژه استریم 2 انتقاد کرد.

استولتنبرگ در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان اظهاراتی را بیان کرد. ناتو اعضا را تشویق می کند تا منابع انرژی خود را متنوع کنند.

دبیرکل ناتو همچنین روسیه را به کاهش یا افزایش عمدی صادرات گاز اروپا متهم کرد.

پیش از این، کمیسیون اروپا رسماً تأیید کرد که گازپروم به طور کامل به تعهدات قراردادی خود در قبال مصرف کنندگان اتحادیه اروپا در سال 2021 عمل کرده است.

از سپتامبر تا دسامبر 2021، تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا گازپروم را به محدود کردن عرضه گاز به اتحادیه اروپا در زمان اوج قیمت های انرژی متهم کردند، زیرا آنها معتقدند تامین کننده روسیه که حدود 40 درصد از نیازهای گاز اتحادیه اروپا را پوشش می دهد، قیمت های اروپایی دستکاری شده است. با این حال، رهبران کمیسیون اروپا بعداً اذعان کردند که بحران گاز اروپا ناشی از عوامل متعددی از جمله افزایش قیمت جهانی انرژی، آب و هوای بد و کاهش تولید باد در اروپا برای چندین ماه و از جمله عوامل دیگر است.

گازپروم بارها اعلام کرده است که صادرات این شرکت به کشورهای اتحادیه اروپا در پاییز 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و تمامی تعهدات قراردادی به کشورهای اتحادیه اروپا به طور کامل انجام شده است. این واقعیت توسط اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا تایید شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید