دستگاه قضایی: محکومان پرونده خانه اصفهان اعدام شدند

دستگاه قضایی: محکومان پرونده خانه اصفهان اعدام شدند

در چهارم آبان 1401 در پی حمله مسلحانه تروریستی به میدان امنیت منطقه هانه اصفهان، سه تن از نیروهای امنیتی به نام های اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی به شهادت رسیدند.

عاملان این حمله پس از توافق قبلی بین خود دست به اقدام تروریستی زده و به قصد کشتن مردم و مسئولان تیراندازی کردند.

در این عملیات تروریستی تعدادی از مردم و پرسنل نیروهای امنیتی نیز زخمی شدند.

پس از دستگیری تیراندازان و صدور کیفرخواست، جلسات دادگاه برای رسیدگی به اتهامات ۶ نفر از متهمان این پرونده در استان اصفهان تشکیل شد.

در ادامه جلسه دادگاه چهار نفر از متهمان دارای وکیل مدافع هستند و دو نفر از آنها به دلیل نداشتن وکیل از امکانات قانونی استفاده کرده و وکیل تسخیری محسوب شدند.

بر اساس احکام صادره از سوی صالح میرهشمی بلطقی، فرزند سیدکاظم، متهم ردیف اول پرونده به اتهام نزاع با اسلحه کشی در معابر عمومی، تشکیل و اداره باند و گروه جنایتکار به قصد اخلال امنیت کشور و جامعه و تبانی منجر به جنایت علیه امنیت داخلی و عضویت و همکاری با گروهک منافقین. مجید کاظمی شیخ شعبانی فرزند محمدرضا متهم ردیف دوم این پرونده به اتهام محاربه با بیرون کشیدن سلاح کلاشینکف و عضویت در گروه ها و گروه های غیرقانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور و جامعه و تبانی. به جنایات علیه امنیت داخلی؛ سید یعقوبی کردسفلی فرزند کرمعلی متهم ردیف سوم پرونده به اتهام نزاع با کشیدن اسلحه و استفاده از گیره کمربند، عضویت در باندها و اوباش غیرمجاز به قصد برهم زدن امنیت کشور به اعدام محکوم شد. و جامعه و تبانی منجر به جرایم علیه امنیت داخلی کشور شود

با توجه به شواهد و مدارک موجود در پرونده و اظهارات صریح متهم تیراندازی توسط این 3 نفر منجر به شهادت 3 نفر از نیروهای انتظامی در شهر اصفهان شد.

دیدگاهتان را بنویسید