دستگاه قضایی: عامل دو شهادت بسیجی در مشهد در ملاء عام اعدام شد

دستگاه قضایی: عامل دو شهادت بسیجی در مشهد در ملاء عام اعدام شد

مرکز رسانه های قضایی در توضیح این خبر نوشت:

شامگاه پنجم آبان ماه بود که مجیدرضا رخنورد در خیابان حرمی مشهد با سلاح سرد به نیروهای امنیتی حمله کرد و حسین زینال زاده را با ضربات چاقو متوالی به سر، گردن و بدن و سپس دانیال رضازاده را با چاقو به گردن کشت. .

این تروریست در جریان حمله تروریستی خود چهار نفر را که در حال تردد بودند نیز مجروح کرد و از محل متواری شد.

به گفته یکی از شاهدان عینی دادگاه که صحنه جنایت را از نزدیک دیده بود، در روز حادثه پس از اینکه متهم در حین فرار 2 مامور نیروی انتظامی را کشت، همه افرادی که سر راهش قرار گرفتند را کشت. با چاقو زد و سپس فرار کرد. اتفاقات آن روز جو منطقه را به حدی ترسانده بود که مردم دچار وحشت و وحشت شده بودند و کسبه از ترس ناشی از متهم مغازه های خود را بستند.

دستگیری رخنورد هنگام فرار از کشور

هفتم آبان ماه در حالی که متهم از مشهد متواری شده بود و قصد فرار از کشور را داشت، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

بلافاصله پس از دستگیری متهم، رسیدگی به پرونده وی آغاز شد.

درودی رضوی دادستان مرکز استان خراسان 12 آذرماه و یک هفته پس از وقوع جنایت از صدور کیفرخواست برای مجیدرضا رهنورد متهم پرونده به اتهام محرم و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب مشهد خبر داد. .

بر اساس کیفرخواست صادره، مجیدرضا رهنورد به اتهام محاربه با بیرون کشیدن سلاح سرد مانند چاقو به قصد کشتن مردم و منجر به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن 4 نفر دیگر شد.

در کیفرخواست همچنین آمده است که اقدامات متهم موجب ناامنی محیطی شده است.

پس از تنظیم کیفرخواست در 17 آذرماه، جلسه دادگاه با حضور شکات، شاهدان، خانواده های متوفی، وکلای متهم، نماینده دادستان، قاضی و وکیل وی و همچنین خبرنگاران برگزار شد.

نماینده دادستان در جلسه دادگاه با اشاره به وقایع روز حادثه به برخی از مستندات پرونده از جمله اعترافات متهم، گزارش اداره اطلاعات خراسان رضوی و گزارش پرداخت. نیروهای امنیتی و همچنین درخواست مکرر کسبه و اهالی محل برای مجازات متهمان، تماس های مکرر شهروندان مبنی بر احساس ناامنی که دلالت بر ایجاد رعب و وحشت عمومی دارد، گفت: متهم 2 نفر را کشت و 4 نفر را مجروح کرد. افرادی به قصد کشتن نیروهای امنیتی

همچنین به گفته نماینده دادستان، متهم برای انجام معاینات روانی به پزشکی قانونی معرفی و وضعیت سلامتی وی در زمان ارتکاب جرم تایید شد.

شاهدان عینی از وحشت مردم در روز حادثه

یکی از شاهدان عینی جلسه دادگاه در خصوص ترس از جنایت مجیدرضا رهنورد گفت: من و افرادی که در محل حضور داشتند ترسیده بودیم، همه به یک طرف دویدند. به همین دلیل مردم خواستار اشد مجازات متهمان هستند. من 2 دختر دارم. از آن روز به بعد دخترانم شب ها کابوس می بینند و وقتی بیرون از خانه هستم مدام با من تماس می گیرند و نگرانی هایشان را بیان می کنند. این اقدام نام بدی به محله ما داده است. دستان شهید زینل زاده در دستان من بود تا اینکه به شهادت رسید. ضارب چنان ضربه ای به گردن او زد که مرد جوان در دم جان باخت.

شاهد عینی دیگری نیز نقل می کند: آن روز ترس را در چشمان مردم دیدم. چند زن با بچه هایشان جیغ می کشیدند و فریاد می زدند.

یکی دیگر از شاهدان عینی نیز روز حادثه را اینگونه بازگو می کند: در آن روز دیدم متهم در خیابان حراملی بر پیکر یکی از شهدا نشسته و با چاقو به شدت به آن جوان ضربه می زند و مردم وحشت زده فریاد می زنند. و از ترس جیغ میکشه

یکی از کسبه خیابان حراملی که در جلسه دادگاه حضور داشت، گفت: پس از این اتفاق مردم دیگر تمایلی به حضور در این خیابان ندارند و مغازه ها با مشکلات زیادی مواجه هستند و ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم، به خصوص که به نظر می رسد که نه. آدم جرات داره با یه بچه کوچولو از این منطقه رد بشی چون مردم هنوز نگران و ترس هستن.

خانواده شهدا نیز در جلسه دادگاه خواستار مجازات شدید عامل شهادت دو دانش آموز بسیجی شدند.

متهم: برادرم را کشتم

رهنورد در این جلسه اتهامات را پذیرفت و گفت: اشتباه کردم، قبول دارم اشتباه کردم و احساس نفرت عمومی نسبت به کارم را درک می کنم. افکار و باورهای من اشتباه بود.

چاقو را در دستم پنهان کرده بودم و نفهمیدم چه اتفاقی افتاده و حالا منتظرم هر چه زودتر مجازات شوم.

متهم در ادامه گفت: از نظر روحی سالم هستم و اکنون به این نتیجه رسیده ام که این اغتشاشگران اشتباه می کنند.

روز دیگر در حالی که می دویدم با چاقو به هر کسی که می دیدم حمله کردم. آزادی و جوانی ام را هدر دادم. خانواده های زیادی را اندوهگین کرده ام. میدونم برادری رو کشتم

اعدام در ملاء عام

در نهایت دادگاه پس از طی مراحل قانونی با اعترافات صریح متهم و مستندات معتبر پرونده رای نهایی خود را صادر کرد.

بر این اساس دادگاه این متهم را به اعدام در ملاء عام محکوم کرد.

این حکم که پس از بررسی قضات دیوان عالی کشور و تایید آنها و گذراندن تمامی تشریفات قانونی و شرعی صادر شده بود، صبح امروز با حضور جمعی از مردم شهر مشهد به صورت علنی اجرا شد.

پس از اجرای حکم غلامعلی صادقی قاضی عالی خراسان رضوی توسط کلیه عوامل انتظامی و امنیتی که در کمترین زمان ممکن به وظایف قانونی خود عمل کردند و همچنین مسئولان و شورای قضایی که طبق 3 رعایت اصول وقت شناسی، دقت و سرعت، از رسیدگی به این پرونده و پاسخگویی به مطالبات عمومی برای برقراری نظم و قانون و برخورد با اغتشاشگران و قانون شکنان تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید